Mitte CrossTouran, vaid SportTouran

praktiline, efektne, supermootor halbadel teedel ebamugav, kõrgevõitu hind

Sarnastelt Volkswageni väiksemate mudelite CrossPolo ja CrossGolfiga on nüüd varustuspaketiga Cross saadaval ka mahtuniversaal Touran, mis tähendab tavamudelitest kõrgemat vedrustust, edevamat välimust ja kõrgemat hinda.

Volkswagen CrossTourani hinnad algavad 325 900 kroonist, mida tundub tavamudeli 268 900kroonise hinnasildiga võrreldes paljuvõitu. Siiski on Cross-mudeli varustus peaaegu täielik, kui eesmärgiks on teistest Tourani omanikest eristuda.

Eelkõige paistab CrossTouran silma edevama välisilmega, mille loovad suured 17tollised rattad, mustast plastist rattakoopalaiendid ja liistud ning jõulisema disainiga kaitserauad. Ühtlasi sõidab Cross­Touran tavalisest 12 mm võrra kõrgemal nn halbade teede vedrustusel ning selle sõitjateruumis kasutatakse istmetel ja kaunististena pisut säravamaid tekstiil- ja plastmaterjale.

Kehvadel teedel liiga jäik

Muudatuste eesmärgiks oli mahtuniversaal halbadele teedele sobivamaks muuta, mis peaks Eesti olusid arvestades väga aktuaalne olema. Siiski osutub kombinatsioon laiadest ja madalatest rehvidest (ees 215/50 R 17, taga 235/45 R 17) ning jäigavõitu vedrustusest praktikas sobivaks pigem peegelsiledale asfaldile.

Juhitavus on üsna terav ning meeles mõlgub CrossTourani asemel hoopis nimi SportTouran. Tõsi, kõrgem kliirens mingeid takistusi ületada siiski võimaldab, kuid halval või auklikul teel tuleb arvestada tugeva rappumisega.

Huvitavam on CrossTourani tehnika, kuid selle saab tellida ka kõigile teistele Touranitele. 1,6liitrise baasmootori asemel oli proovisõiduautol 1,4 TSI-mootor. See tähendab otsepritsega bensiinimootorit, mille ülelaadimises kasutatakse nii turbot kui ka kompressorit. Sedasi kindlustatakse hea tõmme kombinatsioonis kasina kütusekuluga – nii 140 kui ka 170 hj TSI-mootor on 1,6liitrisest baasmootorist (102 hj) ökonoomsemad.

Ühtlasi oli proovisõiduautol kahe siduriga DSG-käigukast, millega sõita on puhas lust – nii automaat- kui ka manuaalrežiimis. Paraku kergitas see 1,4 TSI 352 900kroonist baashinda veel 24 000 krooni võrra. 376 900kroonine Touran on juba küll kallivõitu.

CrossTouran on tavamudeliga võrreldes sama praktiline ja heade mootoritega, kuid edevama välimusega. Jäiga vedrustuse tõttu vääriks see pigem nime SportTouran.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind352 900 kr
MootorR-4, otto, turbo-kompressor, 1390 cm3
Võimsus103 kW (140 hj) 5600 p/min
Pöördemoment-
Käigukast6käiguline robotkäigukast
Tippkiirus192 km/h
Kiirendus10,0 s
Kütusekulu10,5/6,2/7,7 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.