Mitte CrossTouran, vaid SportTouran
praktiline, efektne, supermootor halbadel teedel ebamugav, kõrgevõitu hind
Sarnastelt Volkswageni väiksemate mudelite CrossPolo ja CrossGolfiga on nüüd varustuspaketiga Cross saadaval ka mahtuniversaal Touran, mis tähendab tavamudelitest kõrgemat vedrustust, edevamat välimust ja kõrgemat hinda.
Volkswagen CrossTourani hinnad algavad 325 900 kroonist, mida tundub tavamudeli 268 900kroonise hinnasildiga võrreldes paljuvõitu. Siiski on Cross-mudeli varustus peaaegu täielik, kui eesmärgiks on teistest Tourani omanikest eristuda.
Eelkõige paistab CrossTouran silma edevama välisilmega, mille loovad suured 17tollised rattad, mustast plastist rattakoopalaiendid ja liistud ning jõulisema disainiga kaitserauad. Ühtlasi sõidab CrossTouran tavalisest 12 mm võrra kõrgemal nn halbade teede vedrustusel ning selle sõitjateruumis kasutatakse istmetel ja kaunististena pisut säravamaid tekstiil- ja plastmaterjale.
Kehvadel teedel liiga jäik
Muudatuste eesmärgiks oli mahtuniversaal halbadele teedele sobivamaks muuta, mis peaks Eesti olusid arvestades väga aktuaalne olema. Siiski osutub kombinatsioon laiadest ja madalatest rehvidest (ees 215/50 R 17, taga 235/45 R 17) ning jäigavõitu vedrustusest praktikas sobivaks pigem peegelsiledale asfaldile.
Juhitavus on üsna terav ning meeles mõlgub CrossTourani asemel hoopis nimi SportTouran. Tõsi, kõrgem kliirens mingeid takistusi ületada siiski võimaldab, kuid halval või auklikul teel tuleb arvestada tugeva rappumisega.
Huvitavam on CrossTourani tehnika, kuid selle saab tellida ka kõigile teistele Touranitele. 1,6liitrise baasmootori asemel oli proovisõiduautol 1,4 TSI-mootor. See tähendab otsepritsega bensiinimootorit, mille ülelaadimises kasutatakse nii turbot kui ka kompressorit. Sedasi kindlustatakse hea tõmme kombinatsioonis kasina kütusekuluga – nii 140 kui ka 170 hj TSI-mootor on 1,6liitrisest baasmootorist (102 hj) ökonoomsemad.
Ühtlasi oli proovisõiduautol kahe siduriga DSG-käigukast, millega sõita on puhas lust – nii automaat- kui ka manuaalrežiimis. Paraku kergitas see 1,4 TSI 352 900kroonist baashinda veel 24 000 krooni võrra. 376 900kroonine Touran on juba küll kallivõitu.
CrossTouran on tavamudeliga võrreldes sama praktiline ja heade mootoritega, kuid edevama välimusega. Jäiga vedrustuse tõttu vääriks see pigem nime SportTouran.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind352 900 kr |
MootorR-4, otto, turbo-kompressor, 1390 cm3 |
Võimsus103 kW (140 hj) 5600 p/min |
Pöördemoment- |
Käigukast6käiguline robotkäigukast |
Tippkiirus192 km/h |
Kiirendus10,0 s |
Kütusekulu10,5/6,2/7,7 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |