Uus Subaru Impreza, mitte ainult rallifriikidele

nelikvedu, juhitavus rehvimüra

Uus Subaru Impreza on ehitatud ennekõike võluma tavalist autoostjat, kuid ega kiirusekummardajadki oma adrenaliinipumbast ilma jää.

Tõsi, STI-versioon laseb end oodata järgmise aasta veebruarini, aga tavaversioonid, esmalt kaheliitrise vabalthingava mootoriga Imprezad jõuavad Eestisse juba sel kuul. Veel käesoleval aastal täieneb valik 1,5liitrise, 107hobujõulise mootoriga varustatud Imprezaga ning 230hobujõulise WRX-iga.

Erinevalt eelkäijast jõuab Euroopa turule vaid luukpäraversioon, sedaani praeguse info kohaselt müüma ei hakata. 1,5liitrise mootoriga Impreza hinnaks on 269 900 krooni, kaheliitrise mootoriga mudelite hinnad algavad 297 900 kroonist, sportpaketiga Impreza hind aga algab 341 900 kroonist.

Kõik Impreza versioonid tulevad jätkuvalt mõistagi nelikveolised, mistõttu väikekeskklassis pole talle konkurente kuigi palju: Volkwagen Golf 4motion on omadustelt kõige lähedasem, selle hinnad algavad 308 900 kroonist. Nelikveolist Golfi saab ainult diiselmootoriga, Impreza valikusse lisandub diisel järgmise aasta septembris.

Impreza baasmudelgi paistab silma korraliku varustusega: kuus turvapatja, konditsioneer, reisiarvesti jpm. Olulisemast jäävad põhivarustuse nimekirjast kõigil mudelitel välja istmesoojendid, mida pakutakse vaid lisana. Stabiilsuskontroll kuulub mudelite 2,0 Sport ja WRX põhivarutusse.

Käivitub nupustUus

Impreza jagab platvormi Legacyga, see Subaru-friikidele tähtis teave tähendab tavakodanikule tõlgituna pikemat telgede vahet (eelkäijaga võrreldes 95 mm lisaks) ja avaramaid olusid tagaistmel.

Disainist pole mõtet eelkäijaga sarnasusi otsida, uus Impreza on täiesti teine auto. Mitte eriti fotogeeniline auto, muide. Elusuuruses ei tundu mootori- ja sõitjateruumi suhe sugugi nii proportsioonist väljas, kui paljudel fotodel näib. Jõuline volt küljel koos tõusva aknajoone ja Sport-versiooni spoilerikomplektiga on seatud rõhutama dünaamikat, kuid tervik mõjub siiski rahulikult.

Rahulik, natuke isegi liiga argipäevane teema jätkub samamoodi uue Impreza sisemuses. Uudisena saab autole võtmeta sisenemis- ja käivitussüsteemi – piisab puldist taskus ja vajutusest ukselingil olevale nupule, et uksi avada, ja roolist vasakul paikneva nupu vajutusest mootori käivitamiseks.

Armatuurlaud on eelkäijast lakoonilisem, puudub näiteks jahutusvedeliku temperatuuri näidik. Pikemal sõidul hakkab juht igatsema parempoolset käetuge, istmete vahel asuva panipaiga kaas võiks seda rolli täita, kuid asub liiga madalal. Tagaistmel jätkub ruumi mõnusalt.

Aeglustiga sõiduauto

Kaheliitrise boksermootori põhinäitajateks märgitakse 150 hobujõudu ja 196 njuutonmeetrit, kiirenduseks 0–100 km/h kulub 9,6 sekundit. Keskmiselt põleb sajal kilomeetril ära 8,4 liitrit kütust. Jõulisematel kiirendustel kostab sõitjate kõrvu bokseri hästi summutatud jorin, ühtlasel kiirusel muutub mootor peaaegu hääletuks. Sama ei saa öelda rehvimüra kohta, teekatte iseärasustest teavitavad häälekalt sportlikult madalad rehvid 17tollistel velgedel.

Hobujõud jõuavad asfaldini viiekäigulise manuaalkäigukasti kaudu (nagu prooviautol) või neljakäigulise automaatkäigukasti vahendusel. Esimesel puhul jaotub veojõud esi- ja tagarataste vahel tavaoludes suhtes 50:50, teisel 60:40. Manuaalkäigukastiga saab kasutada ka aeglustit. Selle peamine efekt avaldub ilmselt haagise veos rasketes oludes, sest midagi maastikuautolikku ei leia Impreza juurest ka luubiga otsides.

Vedrustuselt on Impreza mõistlik kompromiss sportlikkuse ja mugavuse vahel: kurvilisel teel hoiab see autot ülemäärasest kaldumisest, samas käitub ebatasasustel tsiviliseeritult. Tuleb siiski lisada, et proovisõit toimus Rootsis ning kruusateele või halvas korras asfaldile see ei viinud.

mõistlik valik neile, kes vajavad nelikveolist pereautot. Uut Imprezat oskavad mõista teisedki inimesed peale rallihullude.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind341 900 kr
MootorB-4, otto, 1994 cm3
Võimsus110 kW (150 hj) 6400
Pöördemoment196 Nm 3200 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus193 km/h
Kiirendus9,6 s
Kütusekulu11,1/6,9/8,4 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.