Kineetiline C-Max
juhitavus, juhtimisasend, varieeritav siseruum, turvavarustus mõne versiooni hind, tagaistujaile vähe panipaiku
Põgusa mudeliuuenduse käigus nimetati Fordi kompaktne mahtuniversaal lihtsalt C-Maxiks ning auto sai suurematele, S-Maxile ja Galaxyle sarnase, nn kineetilisest disainist kantud välisilme.
Selgemini nähtavate välis- (uus autonina, uue disainiga LED-tehnoloogias tagatuled) ja sisekujunduslike muudatuste kõrval on tehnilisi täiustusi vähem tehtud.
Rohkelt lisavarustust
C-Max pakub endiselt head roolitunnetust ning ka veermiku tööle on raske etteheiteid teha, seda enam, et piirolukordades appi tõttav stabiilsuskontroll ESP kuulub kõigil mudelitel põhivarustusse. Isegi proovisõiduautole alla kruvitud 18tollised kergmetallrattad koos laiade ja madalaprofiilsete rehvidega 225/40 R 18 ei muutnud kulgemist liiga ebamugavaks.
Küll aga kipuvad sellised rehvid teemüra tõstma ning ka muidu tunduvad Ghia mudeli puhul 8000 krooni lisaraha maksvad veljed-rehvid Eesti oludes mitte eriti praktilised. Aga C-Maxi lisavarustusnimekirjas on need saadaval, nagu ka läbipaistev panoraamkatus, mitu Sony audiosüsteemi, sinakad toonklaasid ja adaptiivsed, kurvilaternate funktsiooniga esituled.
Proovisõiduautot käitas kaheliitrine 145 hj ottomootor, mis on hetkel ka C-Maxi valiku võimsaim. Samuti tuleb see jõuallikas valida, kui sooviks on rikkalik Ghia-varustus või automaatkäigukast – teiste mootoritega neid ei pakuta.
Piirangutega valik
Nagu eelkäijagi puhul, müüakse Eestis enim ilmselt 1,8liitrise 125 hj ottomootori ning Trend-varustusega autot (282 900 krooni). 100 hj jõuallikaga baasmudeli 1,6 Ambiente saab aga kätte juba 248 900 krooni eest ning varustuses on sel muuhulgas nii kuus turvapatja kui ka kuue kõlariga CD-raadio, kuid näiteks kliimaseade ja pakiruumi kate tuleks juurde osta.
Suhteliselt suur tuleb hinnavahe odavaima diiselmootoriga (90 hj, 301 900 krooni), ent samas pole paremini varustatud ja 1,8liitrise 115 hj diisliga auto oluliselt kallim (306 900 krooni). Lisaks leidub valikus 1,8liitrine 125 hj FlexFuel versioon, mis võib sõita ka bioetanooliga (E85).
Nõnda pakub uuendatud C-Max ühest küljest küllaltki laia mootorivalikut, kuid teisalt on enamik mootoritest saadaval vaid koos kindla varustustasemega.
C-Maxi välisilme ja olemus klapivad nüüd omavahel paremini. Auto on mahtuniversaalile kohaselt praktiline, ning hea juhitavusega.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind372 800 kr |
MootorR-4 otto, 1999 cm3 |
Võimsus107 kW (145 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment- |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus203 km/h |
Kiirendus9,8 s |
Kütusekulu10,0/5,6/7,3 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km või 1 kord aastas |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |