Audi S5: luksuslik kiirus
mugavus, kiirus, juhitavus pisipuudujäägid baasvarustuses
Enne kui Audi S5 võib 354 hobujõudu ringrajal traavima lasta, tuleb autol hakkama saada tüüpilise Eesti väiksema maantee tormist merd meenutava asfaltkattega.
Tallinn–Pärnu maanteelt ringrajale viiv tee lainetab suuremas osas sujuvalt, kuid sekka virutab ka teravamaid põntsakaid. 18tollised veljed, millel rehvid mõõdus 245/40, ning sportlik vedrustus on kindla peale hea valik ringrajal ja siledal asfaldil, kuid Eestis tuleb neil hakkama saada ka karmimate oludega.
S5 saabki, muidugi ei hõlju masin käestlastud teel nagu luksusauto, rataste all toimuvast on juhil hea, kuid sugugi mitte üleliia võimendatud ülevaade. Sportlike autode kontekstis võib S5 veermikku kehval asfaltteel isegi mugavaks nimetada.
Väljapeetud sõiduomadused
870 000 krooni maksev S5 ei unusta rafineeritud maneere ka ringrajal. Metamorfoosi ei toimu ja ükski hunt lambanahast välja ei karga. Esmalt muidugi sellepärast, et polegi labanahka – S5 välimus ei tee mingit saladust auto iseloomust, teiseks pole mudel ka verd täisvalgunud silmadega murdja. S5 on kiire, väga kiire, kuid mitte metsik.
Nelikveoline, 1,6tonnise tühimassiga S5 kihutab Pärnu ringrajal nõtkelt ja kergelt. Auto on hästi tasakaalus, juhitavus peaaegu neutraalne: loomulikult hakkavad liiga suure hooga kurvi minnes libisema esirattad ja valesti pidurdades või kiirendades libisema tagaosa, kuid sellisel juhul pole tegu auto iseloomu kodeeritud ala- või ülejuhitavusega, vaid sõiduvigadega. Siiski osutub teesõidul mugavana tundunud rool ringrajal liiga kergeks ja nõuab harjumist, on oht n-ö üle keerata.
Mugav sõitjateruum
V-8 saab hakkama vägivaldsete sööstudega ning ventileeritavate ketastega pidurid toimetavad sama tõhusalt ja hästi doseeritavalt hoo vähendamisel. Paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni kiirendab 4,2liitrine 440njuutonmeetrise pöördemomendiga mootor S5 5,1 sekundiga. Keskmiseks kütusekuluks nimetatakse 12,4 liitrit sajale kilomeetrile. Kütuseks tarvitab S5 bensiini oktaanarvuga 98.
Sõiduomadustega sobib hästi kokku ka sõitjateruum, S5 sisemus ei ole kompromissitule kurvikugistajale kohane, pigem leiab juht end mugavast GT-autost. Sõitjateruumi ilmestab nahkpolster, kroomdetailid, mugavad istmed, eeskujulik helisüsteem. Muide, ka tagaiste on otstarbekalt kasutatav, mitte panipaik kompsudele. 455liitrine pakiruum mahutab mõndagi.
Ehkki baasvarustuse nimekiri on pikk, tasub pilk visata ka lisade loetelule: sealt leiab näiteks istmesoojenduse, püsikiirushoidiku ja klaasipuhastite vihmaanduri.
Tagaveolised rivaalid
Rivaalide, Mercedes-Benzi ja BMW mudelireas tehnilistelt näitajatelt päris üks-üheselt S5le vastu astuvat mudelit ei leidugi – BMW kupeekerega 335-l on vähem võimsust ja odavam hind, M3 on jälle oluliselt võimsam ja kallim. Mercedes-Benz CLK 500 on 388 hobujõuga S5-st võimsam ja ka kallim. Pealegi on mõlemad nimetatud tagaveolised, S5 nelikveoline.
Kiire, kuid samas mugav. Ideaalilähedane auto pikkade vahemaade läbimiseks heas tempos, kuid sobib ka Eesti oludesse.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindteadmata |
MootorV-8 otto, 4163 cm3 |
Võimsus260 kW (354 hj) 7000 p/min |
Pöördemoment440 Nm 3500 p/min |
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus250 km/h |
Kiirendus5,1 s |
Kütusekulu17,8/9,2/12,4 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad8 |