4007 ei karda asfalti ega muda

- -

Peugeot' esimene maastikuauto 4007 ei jää hätta maastikul ega asfaldil ning suudab pardale võtta kuus reisijat.

4007 on üks kolmest õest, teised kaks on juba ligi pool aastat müügil olnud Mitsubishi Outlander ja hiljuti Eestisse jõudnud Citroën C-Crosser. Ei saa siiski öelda, et 4007 oleks üks-ühele Peugeot' märgiga Outlander – paljuski on mudelid identsed, kuid erinevad näiteks mootorid, disain ning varustuskomplektid.

Kere jagab 4007 küll Outlanderiga, kuid esiosa erineva kujustusega (kaitseraud, radiaatorivõre, esilaternad, kapott) kannab ka teistsugust sõnumit. Kui Mitsubishi linnadžiibist õhkub ennekõike sportlikkust, siis 4007 toob kroomelementidega mängu luksuslikuma mõõtme.

4007 varustus Eesti turul polnud Auto­lehe trükkimineku ajal lõplikult paigas. Kui Outlanderit pakutakse ka viieistmelisena, siis 4007 sõitjateruumis leidub alati seitse istet. Võrreldes 4007 varustuspakette Soomes, selgub, et Peugeot' linnadžiip tuleb baasversioonis luksuslikum kui Outlander. Mõistagi kajastub see hinnas: kui Outlanderi hinnad algavad Eestis 399 000, siis 4007 aga 479 900 kroonist. Odavaim seitsmeistmeline Outlander maksab suisa 469 000 krooni.

Tähele tuleb panna ka mootorierinevust, nimelt arendab Outlanderi kaheliitrine diisel 140 hj, 4007 2,2liitrine sama tüüpi kütustpõletav jõuallikas aga 156 hobujõudu.

Praktiline sõiduriist

Juhikoha kasutusmugavuse kohta saab öelda samakiitvaid sõnu kui hiljuti Autolehe linnadžiipide testi võitnud Outlanderilegi. Erinevus seisneb ju vaid logos rooli keskel. Samas mõjub 4007 plastirohke lakooniline sisekujundus Peugeot' teiste mudelite viimistluse taustal odava ja igavana.

Praktilisuse osas on asjad siiski kõige paremas korras. Kahes esimeses istmereas jätkub ruumi piisavalt, kolmas sobib kasutamiseks lühikesteks sõitudeks. N-ö pakiruumiistme võib nutika süsteemi abil vaevata põrandasse peita – suurenenud reisijateveovajaduse saab kiiresti lahendada istme lahtipakkimisega või siis vastupidi –, ülearused istmed kokku panna.

Pakiruumi luugi saab avada kahes osas, see hõlbustab raskemate esemete laadimist, saab kola esmalt n-ö põranda pikendusele tõsta ja seejärel sisse lükata. Kui kolmas istmerida peidus, mahutab pakiruum üle 700 liitri.

Asfaldil kindel minek

PSA Peugeot Citroëni ja Fordi koostöös väljatöötatud 156hobujõuline diisel kiirendab 4007 Autolehe testis paigalt sajani 10,5 sekundiga ja teeb 380 njuutonmeetri toel möödasõite maanteel mänglevalt. Keskmiseks kütusekuluks märgitakse 7,2 liitrit sajale kilomeetrile.

Juhitavuselt kuulub 4007 linnadžiipide tippklassi, kuid mugavuselt siiski mitte. Nagu Outlanderilgi, on vedrustus jäigas seades, 4007 puhul andsid oma panuse rappumisse ka testiauto sportlikud Falkeni rehvid. Sõidumüra osas kuulub 4007 keskmike hulka, ei ole ülivaikne ega anna põhjust ka kritiseerimiseks.

Kruusateel mängivad juhitavuses rolli sportliku asfaldisõidu mustriga rehvid, neile ei istu sugugi lahtised kivid teel, kuna aga tegemist pole 4007 standardvarustusega, saame mulje üle kanda Outlanderilt: auklikul teel küll raputab, kuid püsib kindlalt kursil.

Pöördlüliti abil saab juht valida kolme veoskeemi vahel: muuta auto vaid esiveoliseks, lülitada sisse automaatse nelikveo või nelikveo lukustada. Teine võimalus jagab veojõudu ringi vastavalt sõiduoludele: näiteks kiirusel 80 km/h kuival asfaldil teevad 85 protsenti tööst esirattad, jõulisel kiirendusel lumel aga kahaneb nende osakaal auto liigutamises 45 protsendini. Kui nelikvedu lukustada, on veojõusuhe 50:50.

Asfaldirehvide tõttu 4007-ga maastikusõitu ette ei võtnud, kuid hiljuti testitud sõsarmudel Outlander tõestas Autolehe grupitestis teedeta oludes üleolekut mitmestki konkurendist. Edu üheks võtmeks oligi nelikveo lukustamise võimalus.

-

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindteadmata
MootorR-4 diisel, 2179 cm3
Võimsus115 kW (156 hj) 4000 p/min
Pöördemoment380 Nm 2000 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus200 km/h
Kiirendus9,9 s
Kütusekulu9,5/5,9/7,2 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.