Kuidas muutuda nähtamatuks?
sõidumugavus, varustus ja hind igav disain, halvasti reguleeritav juhikoht, ebamäärane juhitavus
Lisaks Viplala tinistamisele ja veel paljudele muinasjuttudest tuntud võimalustele end nähtamatuks muuta leidub ka üks palju reaalsem moodus - tuleb osta Nissan Tiida.
Kolmemahuline kere, suured aknad, ei ainsatki hoogsat joont või disainivallatust. Tiida sulab tänavapilti nii, nagu kannaks veidi kulunud siniseid teksaseid, hallikat jopet ja käes ripuks mõne toidupoe kilekott.
Varustusnimekiri pole siiski nii hall – masinale saab tellida võtmeta sisenemis- ja käivitussüsteemi, ksenoonlaternad, kallimale, Tekna varustuses mudelile on Bluetooth-ühendusega käed-vabad-telefonisüsteem sisse ehitatud. Kõigil versioonidel on varustuses stabiilsuskontroll, neli turvapatja, kusjuures eesistmel kaassõitja turvapadja saab vajadusel välja lülitada.
Odavaima sedaan-Tiida saab 246 900 krooni eest, mis teeb auto hinnalt väikekeskklassis kindlasti kaalumisväärseks. Eriti kuna baasversioonigi kapoti alla kuulub 1,6liitrine 110hobujõuline bensiinimootor. Diiselmootori ja tippvarustuse puhul ületavad hinnad 300 000 krooni piiri.
Juhikoht halvasti reguleeritav
Prooviauto pastelsetes toonides sõitjateruum harmoneerub pehmelt öeldes ülikonservatiivse välisdisainiga. Tagaistmel reisijad tunnevad end mugavalt, ruumi on nii jalgadele kui peale. Sisse-välja saab hõlpsalt, juhi kõrvalistujalgi pole kurtmist, kuid juhil küll. Nimelt pole rool sügavuti reguleeritav ning õiget isteasendit ei saa kuidagi paika. Kui käed asuvad roolil, nii nagu peab, nühib parem jalg vastu keskkonsooli. Kui jalad on hästi, ei ulatu käed mugavalt roolile.
Pakiruumi mahuks märgitakse 500 liitrit, mis on muljetavatav number, kuid omad piirangud seavad laadimisava ja sopiline sisekuju. Istme seljatoed saab küll langetada, kuid selle tulemusena tekib sügav aste, mida sedaani puhul ei või siiski üle dramatiseerida. Suured esemed ei mahu ju pakiruumi niikuinii.
Mugav minekValikus kolm mootorit: 1,6- ja 1,8liitrine otto- ning 1,5liitrine diiselmootor. Prooviauto väikseim bensiinimootor koos neljakäigulise automaatkäigukastiga moodustasid sujuvalt töötava, kuid mitte kuigi reipa koosluse. Reipust ei leia ka sõiduomadustest laiemalt: liigpehme vedrustus, ebamäärane rool, aeglane reaktsioon roolipööretele. Sõidumugavusega on aga kõik kõige paremas korras: aukliku teega saab Tiida suurepäraselt hakkama ning sõitjateruum on väga vaikne.
Reisijatele mugav, hea hinna ja varustusega sedaan, mis ei paku mingeid emotsioone.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind299 900 kr |
MootorR-4 otto, 1598 cm3 |
Võimsus81 kW (110 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment153 Nm 4400 p/min |
Käigukast4käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus170 km/h |
Kiirendus12,6 s |
Kütusekulu10,0/5,9/7,4 l / 100 km |
Hooldevälp30 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad4 |