Porsche 911 Carrera 4S: mitte ainult perfektsele teele

- -

Kui enamikku tõelistest sportautodest saab iseloomustada väljenditega “tagaratastel palju jõudu” ja “ohtlik gaasi vajutada”, siis Carrera 4S viib sportauto kasutusmugavuse nelikveo abil sootuks uuele tasemele.

Esimene nelikveoline seeria-911 oli 1989. aastal esitletud Carrera 4 (964), kuid võrreldes aasta hiljem turule toodud tagaveolise Carrera 2-ga, oli täisveoga variant palju kohmakam ja ka raskem. Porschet süüdistati Carrera 4 veosüsteemi üleinseneriseerituses.

911 viimane nelikveoline auto, 997 põlvkonna Carrera 4S on aga nendest puudustest täiesti vaba ja käitub käänuliselt rajal enam kui Porsche nime vääriliselt.

Linnaliikluses sõites köidab esimesena tähelepanu tõik, et vedrustus on sportauto kohta üllatavalt augusõbralik: Tallinna teede ebatasasused ei tundu sugugi hullemad kui mõne keskklassi pereautoga sõites. Seda 19tolliste velgede ning madala profiiliga rehvide kiuste.

Testiauto oli varustatud viiekäigulise automaatkastiga Tiptronic S, mis säästab juhti  sidurdamisest ja lisab suuresti kasutusmugavust, kuid vastutasuks nõuab osakest auto dünaamikast ning käitub järsemal gaasivajutusel veidi kummaliselt. Nimelt on kiirendamisel kõik tore, kuni vabastate gaasipedaali, sest automaatika ei suvatsegi kohe kõrgemat, saavutatud kiirusele sobivat käiku lülitada, vaid püüab vägisi jätta juhist muljet kui “paarutajast”. Käigu vahetab automaatika üles alles pärast nelja-viiesekundilist viivitust.

Tõsi, kel enamasti vaja Tallinnas liigelda, tuleb soovitada käigukasti Tiptronic S, kuna liigeldes fooride taga võib jalalihaseid küll treenida, kuid seda tõenäoliselt tavapärasest tihedama sidurivahetuse hinnaga. Võib valida ka kuuekäigulise manuaalkasti, mis paremale dünaamikale lisaks pakub ka 45 696krooni suurust rahasäästu.

Tippklassi kurvisuutlikkus

Eraldi tuleks rääkida mootori häälest, mis on sõitjateruumis väga selgelt kuulda, võib-olla võiks isegi vähem… kui heli nii meeldiv poleks. Filigraanselt väljahäälestatud summutitorustikust kostuv kuuesilindrilise boksermootori lõrin on puhas nauding.

Olgu igapäevase liiklemisega, kuidas on, Porsche 911 on loodud siiski käänulisel rajal kiiresti sõitmiseks. Ja kuigi mugav tänaval kulgemine võib tekitada kahtlusi kiiresti sõidu võimes, peab Carrera 4S-i puhul meeldivalt üllatuma. Porschet ei pea juhi soovide järgi käitumiseks tagant piitsutama, masin teeb manöövreid otsekui juhi mõtteid lugedes. Juhitavus on nii kindel, et võib panna võimeid ülehindama, kuid auto annab ka väiksemad vead üllatavalt kergelt andeks. Piirolukordades masin halbu üllatusi ei valmista ning kiirusest kõnelevad põikekatse ja slaalomi tulemused.

Kurvisõiduomadustest veidi tagasihoidlikumal tasemel on aga see-eest kiirusomadused. Testikatsel saavutatud 5,4 sekundit paigalt sajani on küll kiire, kuid manuaalkäigukasti puhul lubatav 4,8 sekundit on veelgi kiirem. Pidurid on aga Porschele tavapäraselt fantastilised: 100kilomeetriselt tunnikiiruselt pidurdamisel oli  viie katse keskmiseks tulemuseks 33,6 meetrit!

Soolane hind

Pere ainukeseks igapäevaautoks on Carrera 4s-i vast liig soovitada, kuid aasta läbi kasutatava teise autona on masin täiesti omal kohal: talvel ja vihmamärjal teel on nelikvedu rohkemgi kui õigustatud, samuti pole vedrustus igapäevaseks kasutamiseks liiga jäik ega ebamugav.

Kõike head jääb aga mõistagi varjutama Porschele kohane hind, mis testiauto puhul oli 1 687 333 krooni. Lisades sellele veidi vähem kui 100 000 krooni, saab osta juba palju kiirema GT3, mis ei paku samas igapäevaseks kasutuseks Carrera 4S-i mugavust.

-

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind1 687 333 kr
MootorB-6 otto, 3800 cm3
Võimsus261 kW (355 hj) 6600 p/min
Pöördemoment400 Nm 4600 p/min
Käigukast5käiguline Tiptronic S autom.
Tippkiirus288 km/h
Kiirendus5,3 s
Kütusekuluteadmata
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.