Uus VW Tiguan: hea, aga väheüllatav

võimekus teel ja maastikul, vaiksem diiselmootor, lisavarustuse mitmekülgsus igav disain, lisavarustuse hind

Ühena viimastest Euroopa autotootjatest kompaktse linnadžiibiga maha ­saanud Volkswagen lubab lisaks ootuspärastele trumpidele õnnistada uut Tiguani ka ­konkurentsivõimelise hinnaga. Kas tegu võib olla uue klassipriimusega?

Tiigri ja iguaani nimest inspireerituna Tiguaniks ristitud linnadžiip on tõepoolest kompaktne ja väärib hellitusnime “väike Touareg”. 4,43 meetri pikkusena on Tiguan Touaregist 30 cm võrra lühem ning ühtlasi väiksem kui kolmik Mitsubishi Outlander / Peugeot 4007 / Citroën C-Crosser või Nissan X-Trail.

Kõige rohkem Tiguani-mõõtu on pearivaalidest tuttavad tegijad Honda CR-V (pikkus 4,52 m) ja Toyota RAV4 (4,40 m). Suurusest tulenevalt on tegu selgelt viiekohalise autoga, lastele või väikesekasvulistele sobivaid lisaistmeid Tiguanile ei pakutagi.

Väheüllatav disain

Väliselt on uus Volkswagen selgelt “pehmem” kui Touareg. Eestvaates on Tiguan malbem ja vähem jõulisem, segu Touaregist ja näiteks Golf Plusist paistab välja tagaosas. Ilmselgelt on disaini suhtes mindud kindla peale välja ning margitruud ostjad on Volkswagenile selle eest tõenäoliselt tänulikud.

Tuttav teema jätkub sõitjateruumis. Armatuurlaud pärineb Golf Plusist, kuid on täiendatud paari panipaigaga. Plastised pinnad on käega katsudes pehmed ja tunduvad kvaliteetsed, nagu Volkswagenilt võiski oodata. Võib-olla üksnes BMW oma X3-ga ja Land Rover Freelanderiga pakuvad võrreldavat koostekvaliteeti.

Vähesed rivaalid pakuvad aga lahedaid vidinaid, mida rahakamad Tiguani ostjad saavad endale lisavarustuse hulgast valida. Neist põnevamad on linnadžiipide seas esmakordselt pakutav parkimisabi, mis leiab sobiva parkimiskoha ja pargib auto; tagurduskaamera, klaaskatus, mugavalt ja käsi määrimata teisaldatav kärukonks ning peaaegu revolutsiooniliseks nimetatav navigatsioonisüsteem. Viimane kuvab puutetundlikule ekraanile kolmemõõtmelisena näivat pilti ning võimaldab juhil orienteeruda ka kaardile kandmata paikades.

Kui teed otsa saavad ja tuleb n-ö kaardilt välja sõita, tunneb Tiguan ennast üsna hästi. Kui asfaldil on Tiguani juhitavus sõiduautolikult konkreetne ja täpne, siis hästi saab masin hakkama ka maastikul. Eriti käib see versiooni Track&Field kohta, millel on mitu ühe nupuvajutusega aktiveeritavat juhiabisüsteemi ja mille esiosa võimaldab suuremat pealesõidunurka (28 kraadi tavamudeli 18 vastu).

Spetsiaalselt Tiguani jaoks ette valmistatud maastikurajal oli linnadžiibi võimekus muljetavaldav, kuid ei andnud eriti ettekujutust läbivusest kehva pidamisega pinnasel. Tiguani nelikveoskeemis pruugitakse Haldex-vedeliksidurit, mis võimaldab jõujaotust telgede vahel varieerida. Tavaoludes läheb 90 protsenti veojõust esiratastele, kuid vajadusel võib äärmuslikes oludes ka peaaegu kogu veojõud tagaratastele kanduda.

Jõulised turbomootorid

Jõudu Tiguanil jagub, seda tänu täielikult turbotatud mootorivalikule. Baasmudelil on 1,4liitrine turbo ja kompressoriga TSI-mootor, mille 150 hobujõudu saavad 1,6tonnise džiibi liigutamisega muretult hakkama (aeg 0–100 km/h võrdub 9,3 sekundiga). Veelgi enam dünaamikat pakub kaheliitrine 170 hj turbomootor või selle Golf GTI-lt pärinev 200 hj versioon. Viimane paiskab Tiguani kiiruseni 100 km/h kõigest 7,6 sekundiga. Et sel autol sabas püsida, läheb vaja vähemalt kaheksasilindrilist Touaregi.

Kui isegi bensiinimootorid paistavad silma kesise kütusekuluga (keskmine 8,4–9,1 l / 100 km), siis veel vähenõudlikumad on diislid. Kaheliitrine turbodiisel on saadaval 140- ja 170hobujõulisena nagu Volkswagenite puhul tavaks, kuid tegu on siiski uue mootoriga. Volkswagen pruugib neljasilindrilise diisli puhul esmakordselt ühistorupritset (Common Rail) ja loobub tulevikus pumppihustitest (Pumpe Düse) täielikult. Uue pritsesüsteemi eelis on väiksem mootorimüra ning edasiminekut on sõites ka tunda. 140 hj mootor on endiselt mõnusalt jõuline, kuigi tegu pole ikkagi just kõige vaiksema diisliga.

Küsimärk ripub Tiguani hinnakirja kohal. Hinnad pole teada, kuigi need peaksid rivaalide (eelkõige CR-V ja RAV4) omadega sarnasteks kujunema. Eeldatavasti võiks baashind jääda vahemikku 370 000 – 390 000 krooni, millele diiselmootor lisab veel umbes 30 000 krooni. Igal juhul on tegu mitteametliku prognoosiga ja sellest lähtuvalt on Tiguanile antud ka esialgsed tabelis toodud hinded. Kas tegu on uue klassiliidriga, peab selgitama võrdlustest.

Kui hinnaprognoosid paika peavad, on tegu tõsise pretendendiga parima linnadžiibi tiitlile.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4 diisel, 1968 cm3
Võimsus103 kW (140 hj) 4000 p/min
Pöördemoment320 Nm 1750 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus186 km/h
Kiirendus10,5 s
Kütusekulu9,4/5,9/7,2 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.