Väike, aga tragi Fiat Sedici
sõiduomadused, jõuline diiselmootor, mõõdukas kütusekulu napp pakiruum ja kandevõime, kohati piiratud nähtavus, hinnavahe ottomootoriga
Nelikveoline Sedici, uus mudel Fiati valikus, pakub linnadžiipidele omast väliskujundust ja kõrgendatud kliirensit, kuid seda tavalisest kompaktsemas kestas. Kombineerituna diiselmootoriga tal otseseid konkurente polegi.
Menukad linnadžiibid nagu Honda CR-V, Toyota RAV4, Kia Sportage jt on suuremad, võimsamate diiselmootoritega ning sellistena vähemalt 65 000 krooni kallimad kui 290 000kroonise alghinnaga diisel-Sedici. Diisliga liigikaaslaste hulgast on Sedicist odavam vaid Fiat Panda 1,3 JTD 4x4 Cross.
Muidugi on Sedici saadaval ka ottomootoriga. 1,6liitrise 107 hj jõuallikaga algavad auto hinnad 250 000 kroonist ning siis tuleb rinda pista kas või sõsarmudeliga Suzuki SX4. Sõsarmudeliga identsed on mõistagi ka Sedici n-ö kolmeastmeline nelikveoskeem (esivedu, automaatselt lülituv nelikvedu ja lukustatud nelikvedu), suurema väikeauto mõõtu sõitjate- ja pakiruum, kõrge auto kohta head sõiduomadused ning piisav mugavus. Pisierinevusi leidub välisdisainis ja varustuses. Sedici varustustasemed on asjalik, kuid siiski mõningate puudustega Dynamic ja rikkalikum Emotion. Suuremaks erinevuseks on turbodiiselmootor, mida SX4-le hetkel Eestis ei pakutagi.
Fiati 1,9liitrise 120 hj diiselagregaadi 40 000 krooni suurune hinnalisa ottomootoriga võrreldes tuleb küll päris suur, ent diisli kasuks räägib tunduvalt jõulisem olemus ning samas ka väiksem kütusekulu (pardakompuuter arvutas proovisõidu keskmiseks 6,9 l / 100 km). Sõit kulgeb liigse pingutuseta ning jõuvaru näikse vabalt jätkuvat ka mehisemateks sööstudeks ja raskemateks koormuskatseteks.
Väike kütusekulu
Täpselt lülituv kuuekäiguline manuaalkäigukast eeldab küll tihedamaid käiguvahetusi ja ülekanded ei tundu alati Eesti linna- ja maanteepiirkiirusi soosivat, kuid see on ilmselt harjumise asi. Kuuendal käigul näiteks kerkivad mootoripöörded 2000 p/min kanti alles suvistest suurematest maanteekiirustest alates. Liigne müra Sedici puhul aga ei vaeva, tüüpilist diisliplaginat võib kuulda vaid tühikäigul ning sõidul kergelt kostev mootoriurin häirivaks ei paisu.
Kui aga on rohkem linnasõitu ette näha, võib siiski mugavamaks ja kokkuvõttes mõnevõrra soodsamakski alternatiiviks osutuda esiveoline, ottomootori ja automaatkäigukastiga versioon (hind alates 250 000 kr). Sellist on Sedici mudelivalikusse oodata detsembris.
Eesti oludesse sobilik sõiduvahend, mis ruumikuselt ja veovõimelt jääb küll suurematele linnadžiipidele alla, kuid pakub nendega igati võrdväärset hinna ja omaduste suhet
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind311 500 kr |
MootorR-4, diisel, turbo, 1910 cm3 |
Võimsus88 kW (120 hj) 4000 p/min |
Pöördemomentpole teada |
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus180 km/h |
Kiirendus11,2 s |
Kütusekulu8,1/5,7/6,6 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km või 1 kord aastas |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |