Euromaitse järgi Hyundai i30

hind ja varustus, pikk garantii, mugav vedrustus, ruumikus ilmetu välimus, keskpärased mootoriomadused

Hyundai uus Golfi-klassi auto i30 on projekteeritud n-ö nullist: varasemate mudelite disaini ja tehnikat kasutamata ning just eurooplaste maitset silmas pidades.

See lubab Hyundail oma auto üle uhke olla: väidetakse, et i30 omadused on vähemasti piisavad, kui mitte veelgi paremad, et olla samal tasemel parimate ja populaarsemate väikekeskklassi autodega nagu VW Golf, Ford Focus, Toyota Corolla-Auris jne.

Koreast on varem tulnud tõelisi disainikäkerdisi (näiteks mõned Ssangyongid) ja absoluutselt ilmetuid (enamik Hyundaisid-Kiasid) neljarattalisi. Paraku kaldub ka i30 väikestviisi viimasesse gruppi. Just väliskuju on koht, kus kartus keskmise ostja eelistustega vastuolla minna on veidi kätte maksnud. Malli on võetud Toyota Corollalt, natuke Mazda3-lt – kokkuvõttes on tegu küll igati kena, kuid üsna halli ja mittemidagiütleva disainiga. Seega soovitame ostul kindlasti valida mõnes kirkamas toonis i30 kui siinsetel piltidel. Sõsarmudel Kia cee’dist eristub i30 muudetud esiotsa ja piki tagumisi piilareid asuvate kõrgete tagatulede poolest.

Igavavõitu disain, mugav vedrustus

Sõitjateruumis valitseb kvaliteetne üldilme: soliidsed tumedad plastmaterjalid, vahele veidi hõbedast ning sinine näidikute valgustus. Sobiva juhtimisasendi leidmisega ei teki probleemi ning kui kord liikvele saadud, üllatab Hyundai meeldivalt. Kui mõne teise auto roolis saad teada, kui vähe on tegelikult Tallinnas häid ja siledaid teid, siis i30 vedrustus silub auke sedavõrd efektiivselt, et üldist virinat võib tõsimeeli liialdatuks pidada. Seejuures säilib ka kindel juhitavus. i30 roolivõimendi on elektriline ja väga kiire (vaid 2,7 pööret servast servani) ning annab legaalses tempos sõites piisavat täpset tagasisidet.

Meeldivad olud on loodud ka tagaistujatele – piisava põlveruumi tagatiseks on klassi üks pikemaid telgede vahesid. Muidu hea müraeristuse ainus puudus tuleb välja lahtise kruusa või killustikuga teel, siis kostab tagumistest rattakoobastest valju plekiklobinat.

Säästlik, kuid kareda häälega mootor

i30le pakutakse 1,4- ja 1,6liitriseid bensiinimootoreid ning 1,6- ja kaheliitrist diislit. Prooviautot liigutas 90kilovatine bensiinijõuallikas. Flegmaatilise iseloomuga juhile sobib see ideaalilähedaselt: sitkust on piisavalt, et kõrge käiguga madalatel pööretel töristada, ning nii pole hullu, kui teinekord üldse unustada käiku vahetada. Kes soovib aga reibast kiirendust, peab pettuma. i30 90 kilovatti on paberil ilusamad kui päriselus, lisaks on mootor tahhomeetri keskosas juba üsna ebameeldivalt kareda häälega. See-eest kütust kulub tehase andmeil mõõdukalt – keskmiselt vaid 6,2 liitrit saja kilomeetri kohta.

Kuidagi ei saa mööda vaadata Korea autode atraktiivsest hinnapoliitikast. Kõigepealt: i30 hinnad algavad 199 900st kroonist, standardvarustusse kuulub kõik lisavarustus, mida üks keskmine sellise auto ostja oluliseks võiks pidada: sh konditsioneer, elektriaknad, neli turvapatja pluss turvakardinad, stereosüsteem, pardaarvuti jne. Veel 34 000 krooni juurde pannes saab 1,4 asemel 1,6liitrise mootori, nuppudega ja nahast kattega rooli, udutuled jms. Lisaks annab Hyundai garantiid viis aastat, sellega suudabki konkureerida ainult i30 põhikonkurent Kia cee’d oma seitsme aastaga.

kõigiti kompetentne auto. Pisipuudusi leidub, kuid rikkalik varustus ja soodne hind kompenseerivad need kuhjaga.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind234 900 kr
MootorR- 4, otto, 1591 cm3
Võimsus90 kW (122 hj) 6200
Pöördemoment154 Nm 5200 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus192 km/h
Kiirendus11,1 s
Kütusekulu8,0/5,2/6,2 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.