Elurõõmus Twingo tuleb taas
avar ja paindlik sõitjateruum, mugavus, piisav mootorivalik saadav vaid kolmeukselisena, parema varustustaseme eeldatav hind
Mõningase vaheaja järel lisandub Renault’ Eesti mudelivalikusse taas miniauto. Nimeks on tal Twingo nagu ennegi, kuid mudel on uus, suurem ja igati moodsam.
1993. aastal esitletud Twingot siinmail praktiliselt ei müüdud, kuid Lääne-Euroopas ja mujalgi on seda siiani kaubaks läinud üle 2,4 miljoni eksemplari. Uue mudeli jaoks sai aeg küpseks selle aasta suvel. Eestisse on Novo Mestos Sloveenias valmivat värsket Twingot müügile oodata kohe järgmise aasta alguses.
Uue Twingo puhul on kritiseeritud auto välisdisaini, mis pole enam nii originaalne ja lõbusailmeline kui eelkäijal, kuid õnneks on auto positiivsed siseväärtused nagu autoklassi kohta eeskujulikud ruumikasutus ja mugavus ka järglasele edasi antud.
Tehniliselt baseerub uus Twingo eelmise põlvkonna Cliol. Esmakordselt pakutakse Twingole diiselmootorit (1,5 l, 64 hj). Ottomootorid on kõik 1,2liitrise töömahuga. 8klapiline arendab 58 hj, 16klapiline 76 hj ning 16klapiline turboga versioon 100 hj. Ainsana saab automatiseeritud manuaalkäigukasti tellida 76 hj mootori juurde.
Praktilised siselahendused
Proovisõidus oligi 76 hj ja Dynamique-varustuses auto. Seda eristavad odavamatest versioonidest näiteks agressiivsema ilmega esikaitseraud ja roolisambast väljakerkiv tahhomeeter. Sellisena Twingo siiski kuigi sportlik ei ole, sest järsemates kurvides kaldub auto omajagu, istmete külgtugi on kehv ja käänulistel teedel jääb roolitunnetus ebamääraseks. Samas püsivad rattad teega kenasti kontaktis ning Twingot on lihtne juhtida. Rool liigub linnas kergelt, vedrustus aga säästab sõitjaid liigsest põrutamisest.
76 hj liigutavad väikest autot piisavalt krapsakalt, mootor veab sealjuures hästi ka madalatel pööretel. Jaksu jätkub maanteekiirustegi hoidmiseks, ent möödasõitudel tuleb piiratud ressurssidega muidugi rohkem arvestada. Korralik maanteekõlbulikkus väljendub ka näiteks toekamaks muutuvas rooliseades ja mõõdukaks jäävas müratasemes. Lühike telgede vahe avaldub siiski mõningases hüplemises konarlikumal asfaldil ning kahest sõitjast suurem last näikse teekonarusi pisut selgemini esile toovat.
Twingo plussiks on alati olnud välismõõtmete kohta mahukas ja samas varieeritav sõitjateruum. Kõige rohkem pikkuses (+ 167 mm) ja kõrguses (+ 47 mm) kasvanud uus mudel pakub sõitjatele senisest enam just pearuumi. Avarust jätkub ka juhikohale, sõiduasendi sobitamisel on abiks rooli ja prooviautol ka juhiistme kõrguse regulaatorid.
Enamik mudeleid varustatakse ilmselt kahe eraldi 22 cm ulatuses liigutatava tagaistmega, osadel saab ette pöörata ka teise esiistme seljatuge. Need lahendused tõhustavad väikese auto ruumikasutust tunduvalt. Pakiruum võib olenevalt tagaistmete asendist mahutada 165–285 l, maksimaalselt aga 959 l kraami (baasmudeli üheosalise fikseeritud tagaistme puhul 230–951 l). Panipaiku leidub lausa 11 eri kohas, nende kogumaht ulatub 28,4 liitrini varasema 12,4 l asemel.
Hinnad pole veel paigas
Twingode täpseid hindu pole veel teada, üksnes baasmudeli eest küsitav 134 900 kr on enam-vähem paigas. Siis peaksid varustusse kuuluma 58 hj mootor, roolivõimendi, ABS, kaks turvapatja, kesklukustus ja ehk ka elektrilised esiaknad. Kallimatel mudelitel on mugavus- ja turvavarustust muidugi rohkem, lisatasu eest aga võib näiteks hankida kiirusehoidiku, parkimisradari või vihmasensori, mida selles autoklassis seni väga harva saada oli.
ruumikas ja mugav Renault Twingo on teretulnud lisa linnaautode seltskonda
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindpole teada |
MootorR-4, otto, 1149 cm3 |
Võimsus56 kW (76 hj) 5500 p/min |
Pöördemoment107 Nm 4250 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus170 km/h |
Kiirendus12,0 s |
Kütusekulu7,5/4,7/5,7 l / 100 km |
Hooldevälp30 000 km või kord aastas |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad4 |