Vaid esiveoline: SX4 sedaan

ökonoomsus, ruumikus, hind ja varustus välisdisain, mitu poolikut lahendust

Suzuki pakub kõigist oma mudelitest ka nelikveoga variante, kuid SX4 sedaanversioonist kahjuks mitte. ­Jõuallikaid on samuti üks – 1,6liitrine bensiinimootor.

Luukpärakerega Suzuki SX4 jõudis müügile juba 2005. aastal, nüüd on autosalongides kõigile proovida-katsuda-osta ka sedaan. Kui uskuda automüüja kodulehte, peetakse selle auto peamiseks trumbiks stiilselt elegantset välimust ja avarat interjööri.

Viimasega tuleb kahtlemata nõustuda: sõita on SX4-s mõnus, isteasend on üsna püstine, ruumi jätkub ees laialt ning taga kahele kuni 190 cm pikkusele reisijale.

Eraldi tuleb kiita pakiruumi mahukust – 515 liitrit oleks isegi viiemeetriste luksussedaanide seas silmapaistev tulemus. Aga väide elegantsuse kohta... SX4 on küll tunduvalt paremini õnnestunud kui näiteks mudakole Renault Thalia, kuid sellegipoolest on auto küljejoonest aru saada, et pakiruum on külge poogitud muidu luukpäraks mõeldud autole.

Ökonoomne mootor

1,6liitrine mootor liigutab Suzukit krapsakalt ning sobib kerge ja vilka juhitavusega hästi kokku. Vaid gaas-põhjas-kiirendusel kostab liiga karedat häält. SX4 kindlaks trumbiks võib aga lugeda pisikese kütusekulu. Tehas annab keskmiseks 6,8 liitrit saja kilomeetri kohta ning proovisõidul, mis hõlmas peamiselt linnaliiklust, näitas pardaarvuti isegi natuke vähem ning kütuseseiergi seisis järjekindlalt samal kohal.

SX4 sedaani hind on 199 900 krooni ning selles sisaldub juba ideaalilähedane varustus (kaheksa kõlariga stereo, kaheksa turvapatja, istmesoojendused, multifunktsionaalne rool, konditsioneer, ent siiski mitte kliimaseade, jne). Juurde osta saakski veel vaid valuveljed, udutuled ja metallikvärvi.

Kui esimese poole tunni jooksul jätab uus SX4 peaaegu viie punkti väärilise mulje, siis lähemalt süüvides hakkavad silma väikesed läbimõtlemata detailid, mis kasutamise ebamugavamaks teevad: rooli saab liigutada ainult kõrguses, kuid mitte sügavuses, tagaluuk avaneb väljast vaid võtmega keerates, pakiruumis puuduvad igasugused panipaigad ja taskud ning istmete seljatugede mahakallutamisel ei teki siledat põrandat, aste jääb lausa kümne sentimeetri kõrgune.

selle raha eest igati kaalumist väärt valik, ent väikeste ebapraktilisustega tuleb siiski arvestada

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind199 900 kr
MootorR-4, otto, 1586 cm3
Võimsus79 kW (107 hj) 5600 p/min
Pöördemomentpole teada
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus180 km/h
Kiirendus10,7 s
Kütusekulu8,5/5,8/6,8 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.