Kyron parandas kombeid

varustus, praktilisus, sõidumugavus helisüsteem, ülevõimendatud rool

Peale välimuse lihviti mudeliuuenduse käigus ka SsangYong Kyroni sõiduomadusi.

Õigupoolest on olemas kaks Kyronit, mõlemad värskendatud välimusega ja endiselt täisraamil, kuid üks mõeldud raskemaks maastikusõiduks, teine kergemaks. Kui esimesel saab nelikveo välja lülitada või kasutada eriti rasketes oludes aeglustit ning vedrustuski on robustsem, siis teise juhil puudub võimalus sekkuda pideva nelikveo tegemistesse ning tänu keerukamale tagavedrustusele käitub see asfaldil märkimisväärselt sõiduautolikumalt.

Asfaldisõbralikumat Kyronit saab vaid 2,7liitrise diiselmootori ja viiekäigulise automaatkäigukastiga varustatuna ning sisuliselt täisvarustuses (18tollistest kergratastest nahkpolsterdusega sõitjateruumini). Hinnasildile märgitakse 519 900 krooni. Kyroni hinnad algavad 389 900 kroonist, säärasel juhul viib autot edasi kaheliitrine turbodiisel ning jõuülekanne soosib ka raskemat maastikusõitu.

Konkurentidena tuleb esmalt mainida muidugi kaasmaalasi Lõuna-Koreast: Kia Sorentot (hinnad alates 424 900 kroonist), Chevrolet Captivat (nelikveo ja diiselmootoriga varustatuna algavad hinnad 425 900 kroonist) ja Hyundai Santa Fe’d (hinnad alates 440 000 kroonist). Mõistagi leidub rivaale rohkem, eriti kui Kyron püüab kaasa rääkida nii linnadžiipide kui tõsisemaks maastikusõiduks mõeldud autode liigas.

Helisüsteem jätab soovida

Kyroni modernse kujustusega juhikohta ilmestavad kaks lülitiringi, üks ühel, teine teisel pool rooli.  Kliimaseadme ja raadio lülitid paiknevad omaette rühmades, ringidest leiab vähem vajatavad funktsioonid. Needki on veel omakorda grupeeritud natuke sagedamini ja kõige harvemini vajatavateks ning vastavalt sellele erinevatesse sõõridesse seatud.

Ehkki varustus on rikkalik, puudub raadiol automaatne jaamal püsimise funktsioon. Kui sagedus muutub (näiteks Tallinnast Otepääle sõites muutub Kuku raadio sagedus kolm korda), jääb juhi ülesandeks uus üles otsida. Soovimisruumi jätab ka helisüsteemi kõla, tuhmiks jääb see ka pärast kõige hoolikamat timmimist.

Turvavöö kinnitamise vajadust (ja veel mitut asja) meeldetuletav signaal esineb aga nii aktiivselt (näiteks lüües häirekella ka siis, kui seisvas autos on turvavöö lahti), et teda võib juba näägutamises süüdistada.

Põhjamaiseks kasutamiseks vajaliku varustusega SsangYong ei koonerda: soojendusega peeglid ja klaasipuhastid kuuluvad ka odavaima Kyroni baasvarustusse nagu ka istmesoojendused.

Tagaistmel jätkub ruumi nagu eesmistelgi, mahuka pakiruumi suurendamiseks piisab vaid  seljatugede langetamisest.

Viimistletud sõiduomadused

2,7liitrise turbodiiselmootori 165 hobujõudu ning 340 njuutonmeetrit annavad Kyronile piisava dünaamika. Viiekäiguline automaatkäigukast pole selle ala tehnika viimane sõna, kuid vahetab sujuvalt ja mõistliku kiirusega. Viimistletud käiguga mootori keskmiseks kütusekuluks märgitakse pideva nelikveo ja automaatkäigukastiga mudeli puhul 9,5 liitrit sajale kilomeetrile.

Kyroni teesõiduomadused tegid tänu uuele sõltumatule tagavedrustusele suure sammu edasi. Eelmisele põlvele omane trampimine aukudes on kadunud, pehmet õõtsumist lainelisel teel pole  samuti. Kui saaks veel lahti linnakiirusel lausa äärmuslikkuseni ülevõimendatud roolisüsteemist, võiks Kyroni teesõiduomadusi maastikuautode seltskonnas väga kõrgelt hinnata. Kuna roolivõimendi on kiirusetundlik, muutub tunnetus kiiruse tõustes paremaks. Maanteetempolgi vaikne sõitjateruum kuulub Kyroni plusside hulka.

Pidev nelikvedu jagab veojõudu esi- ja tagarataste vahel suhtes 40:60, auto käitub loogiliselt ja usaldusväärselt ka libedal kattel. 21sentimeetrine kliirens lubab sõita ka väga kehvades teeoludes.

SsangYongi maastikuautod arenevad tormilise kiirusega – uuendatud Kyron on mugav ja praktiline, korralikult varustatud ning mõistliku hinnaga

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind519 990 kr
MootorR-5, diisel, 2696 cm3
Võimsus121 kW (165 hj) 4000 p/mi
Pöördemoment340 Nm 1800–3250 p/min
Käigukast5käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus174 km/h
Kiirendusteadmata
Kütusekulu11,1/8,6/9,5 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.