Ebatavaline Subaru
varustus, vedrustusmugavus, ökonoomsus sisemüra, baashind
Ütlete Subaru, mõtlete boksermootor ja nelikvedu. Aeg on seisukohad üle vaadata, teatab äsja Eesti turule jõudnud Justy.
Näiteks Toyota Aygo, Peugeot 107 ja Citroën C1-ga konkureeriva Justy kapoti alt leiab kolmesilindrilise ridamootori – sama, mis teenib ka nimetatud kolmikut. Tolle 69 hobujõudu suunatakse vaid esiratastele. Ja emotsioonide asemel tuleb Justy puhul rääkida praktilisusest ning ökonoomsusest. Muide, Justyl on olemas ka sõsarmudel Daihatsu Sirion, kuid seda marki Eestis ei müüda.
Justy 164 900 krooni suurune hind võib esmapilgul ehmatada, sest rivaalide hinnad algavad palju madalamalt. Järelduste tegemiseks aga tuleb süveneda varustusnimekirja – see on Subaru pesamunal muljetavaldavalt pikk, sisaldades paljutki, mis rivaalidel saadaval vaid lisana või odavamatele versioonidele üldse mitte.
Väljast väike, seest suur
Näiteks Toyota Aygo maksab baastasemel kolmeukselisena 139 000, kuid viieukselisena 142 700 krooni. Kui baashinnale lisada Pluss-paket, mis viib Aygo lähemale Justy baastasemele, märgitakse hinnaks juba 158 000 krooni, kui aga lisada konditsioneer ja tahhomeeter, mis Subarul baashinnas, maksab Aygo juba 177 425 krooni. Kui eesmärgiks on saada rattad alla võimalikult soodsa hinnaga ja varustus ei mängi rolli, räägivad argumendid Justy rivaalide kasuks, kui aga on soov saada rohkem varustust vähema summa eest, tekib nii mõnegi rivaali ees eelis Justyle.
Väikesest, vaid 3,6 meetri pikkusest Justyst leiab ootamatult avara sõitjateruumi ja mahuka pakiruumi. Reguleeritava kaldega seljatoega tagaistmel reisijatele jätkub nii jala- kui pearuumi, eeski pole kurta millegi üle. Justy keskmist kasvu juhti võib enim häirida lühikesevõitu käigukangi ja kõrge isteasendi kombinatsioon. Käiguvahetuseks tuleb käsi lasta rippu, nagu otsiks midagi põrandalt.
Kindalaegas on tilluke, kuid see-eest leidub täiendav kaanega suletav laegas armatuurlaua keskosas, samuti kõrge servaga “riiulid” nii kaasreisija istme ees kui keskel. Viimane, muide, on valgustatud.
Sisenemine-väljumine sujuvad hõlpsalt, kasuks tulevad nii kõrge isteasend kui laialt avanevad uksed. Tagumised uksed saab avada kere suhtes peaaegu täisnurga alla.
225liitrise pakiruumi võib vaevata suuremaks kasvatada. Tagaistmepatju ei tule seejuures üles klappida, vaid ettepoole nihutada ning seljatugi langetada – tulemusena tekib sileda põrandaga 630liitrine kaubaruum.
Mugav ka kehvadel teedel
69hobujõuline mootor liigutab 890 kg tühimassiga Justyt koostöös sobivalt seatud käiguülekannetega linnaliikluses reipalt. Maanteesõidul, eriti koormatuna, ei maksa panna liiga suuri lootusi möödasõidukiirendusele, kuid eks ole Justy mõeldudki ennekõike linnatänavatele.
Mis puutub manööverdamisvõimesse, siis selles osas on Justy meister: hea väljavaade juhikohalt, väikesed välismõõtmed ning napp pöördering teevad parkimise hõlpsaks ka siis, kui ruumiga on kitsas.
Valju sisemüra saab märkida kui Justy peamist miinust. Barumi naastrehvid dramatiseerisid seda asfaldil ka omajagu üle, kuid vaikseks ei saa pisi-Subaru sõitjateruumi kindlasti nimetada. Kolmesilindrilise mootori käiguühtlus võiks samuti etem olla. Seevastu rõõmustab tema kütusekulu: keskmiselt viis liitrit sajale kilomeetrile.
Pehme vedrustuse seade võimaldab Justy juhil ja reisijatel end tunda mugavalt kehvadelgi teedel. Väikese auto kohta on Justy lausa üllatavalt mugav sõiduvahend isegi auklikul kruusateel, rääkimata ebatasasest asfaldist.
praktiline auto inimesele, kes ei vaja suurt autot, kuid soovib head varustust
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind164 900 kr |
MootorR-3, otto, 998 cm3 |
Võimsus51 kW (69 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment94 Nm 3600 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus160 km/h |
Kiirendus13,4 s |
Kütusekulu6,1/4,4/5,0 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad4 |