Mahukas, aga väike
ruumikus, ümberseatav siseruum, hea turbomootor tülikas istmesüsteem, ebamugav kõrvalistuja iste
Linnaautost minimahtuniversaaliks kasvanud Renault Grand Modus võib osutuda väga huvipakkuvaks sõidukiks ajal, mil ennustatakse väiksemõõduliste autode müügi kasvu. Ühes kompaktsete välismõõtmetega pakub Grand Modus tõeliselt praktilist siseruumi.
Siiski teeb Renault edasi ka 16 cm võrra lühemat tava-Modust, kuid autopaari seast asisem variant on kahtlemata Grand Modus. Tegu on rivaaliga Opel Merivale ja Nissan Note’ile. Autod on lähedased mõõtmetelt ning ka hinnalt, kuigi Grand Moduse hinnakiri pole veel kinnitatud. Baasmudelina 192 000 krooni maksvast Merivast kujunevat Grand Modus umbkaudu viis protsenti odavamaks ehk umbes sama kalliks kui odavaim, 180 000 krooni maksev Note.
Pagas sõidule kaasa
Neljameetrisele pikkusele vaatamata mahutab Grand Modus lahedalt neli täiskasvanut ning erinevalt Modusest ka arvestatava koguse pagasit – nimelt 410 liitrit. Tagaistet tahapoole nihutades suureneb tagaistujate jalaruum ja kahaneb pakiruum, kuid vähemalt 305 liitrit jääb pagasile siiski alles. Tava-Modus ei paku nii palju ka tagaiste kõige eesmises asendis.
Liiga palju panipaiku
Suuremate esemete veol saab tagaistme seljatoe maha klappida, kuid see jätab põrandasse suure astme. Terve istme saab seejärel vastu esiistmete seljatugesid üles klappida, kuid kokkuvõttes on see süsteem palju tülikam ja vanamoodsam kui rivaali Meriva juba 2003. aastast pakutav Flex-Space-istmesüsteem.
Küll jääb Meriva Grand Modusele alla sõitjateruumis peituvate panipaikade rohkuselt ja võib-olla on Renault nendega ehk isegi pisut liiale läinud. Sahtel esiistmete all, laegas armatuurlauas juhi ees ja salalaegas põrandas on küll tänuväärsed, kuid mitte kõrvalistuja istmepadjas peituv panipaik, mis tekitab istmesse ebameeldiva voldi ja häirib istumist. Külgtuge pakuvad istmed juba niigi liiga vähe.
Kõrvalistuja välja arvatud, mugavuse üle siiski kurta ei tule, sest vedrustus saab ebatasasustega rahuldaval moel hakkama. Sõites on siiski tunda mõningast kõikumist ja õõtsumist, kuid tegu polegi kiire sõidu autoga. Prooviautol oli väike bensiinimootor, mis annab tänu ülelaadimisele siiski muljetavaldavad 100 hobujõudu. Neid on autole omajagu, ülejäänud liiklusele ei õnnestunud jalgu jääda isegi kiirteel.
praktiline väikeauto, mis mahutab inimesed ja pagasi, kuid ei paku midagi oluliselt rohkem kui rivaalid.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindpole teada |
MootorR-4, turbo, 1149 cm3 |
Võimsus74 kW (100 hj) 5500 p/min |
Pöördemoment145 Nm 3000 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus182 km/h |
Kiirendus11,4 s |
Kütusekulu7,6/5,0/5,9 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |