Väheke värskem Zafira

mootoriomadused, ruumikas ja kergelt ümber seatav sõitjateruum lihtsamate mudelite ­baasvarustus

Zafira on Opelil äärmiselt edukas mudel, seda on 1999. aastast alates valmistatud juba kaks miljonit. Praegu müügil oleva teise põlvkonna Zafira läbis äsja värskenduskuuri, mille tähtsamad uudised peituvad mootorikatte all.

Eestisse peaksid esimesed uuendatud Zafirad jõudma juba paari nädala pärast. Kuigi need on läbinud ka väikese iluravi, jäävad muutused auto välimuses tagasihoidlikuks. Sportlikum esikaitseraud, rohkem kroomi, uued tagumised tuled ja see ongi peaaegu kõik. Veidi dünaamilisem ja hinnalisem näeb uuem Zafira välja küll, kuid kui seda vanemaga kõrvuti ei pargi, ei oska neid ka eristada.

Sarnast konservatiivset joont järgiti sees. Autot tutvustades märgiti väga olulise detailina ära näiteks kroomümbrise saanud raadio- ja kliimaseadmenupud... Sisuliselt kõik muu on Zafiras vanaviisi ja iseenesest pole see sugugi halb – nii Zafira ruumikus, mugavus kui kaval istmete kokkuklappimise süsteem Flex7 on endiselt tasemel.

Tõsiselt on aga üle käidud Zafira mootorivalik. Sama töömahuga, ent võimsama vastu vahetub 1,6liitrine bensiinimootor (105 versus 115 hj) ning 1,9liitriste diislite asemele tulevad 1,7liitrised CDTI-d (110 ja 125 hj). Kokkuvõtlikult on need varasematest natuke võimsamad ja ühtlasi ka säästlikumad.

Proovitud 115 hj diiseljõuallikaga Zafira jättis väga asjaliku mulje. Kolme reisijaga mägedes järske tõuse võttes ei tekkinud kordagi tunnet, et jõust võiks puudu jääda, ning tasaselgi teel on Zafira eriti meeldiv kaaslane. Diisli põrisev hääl on efektiivselt summutatud, kuuenda käiguga püsivad pöörded ka kiirteel 2000 juures ning möödasõitudeks piisab kergest gaasipedaali vajutusest. Tehas lubab, et keskmiselt neelab Zafira kütust vaid 5,7 liitrit saja kilomeetri kohta. Võrdluseks – kui 240hobujõulise OPC Zafira kütuseseier näitas pärast sama matka läbimist vaid poolt paaki, siis CDTI-l oli alles veel kolmveerand.

Uuendatud Zafira täpsed hinnad pole veel teada, kuid oluliselt need praegusega võrreldes ei muutu. Baasvarustuses diisliga Zafira eest peab endiselt välja käima üle 300 000 krooni, bensiinimootoriga auto saab kätte u 40 000 krooni odavamalt.

kõigiti tasemel mahtuni­versaal. Uued mootorid kindlustavad koha klassi eesotsas.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4, diisel, 1686 cm3
Võimsus92 kW (125 hj) 4000 p/min
Pöördemomentpole teada
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus189 km/h
Kiirendus12,3 s
Kütusekulu5,7 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.