Focus fokusseerib täpselt
disain, juhitavus, mugavus, hind ja varustus viiekäigulise manuaalkäigukasti kokkumäng mootoriga
Kui rääkida fototerminites, pole uuendatud Ford Focuses ebateravaid alasid.
Põhjalikult uuendatud disain räägib sama keelt, mis Mondeolgi. Isegi loomult kõige ebasportlikuma keretüübi universaali puhul teatab Focuse kehakeel, et sõitmine pole talle ükskõik. Vormid ei peta, Focuse sõiduomadused kuuluvad klassi tippu.
Uue mudeli praktilised kasutusomadused pakiruumi mahu ning sõitjateruumi funktsionaalsuse tähenduses ei jäta norimisruumi nagu hinnad ja baasvarustuski. Odavaima Focuse, kolme uksega ja 1,4liitrise bensiinimootoriga saab kätte 206 900 krooni eest, kuid hinnas sisalduvad lisaks elementaarsele näiteks stabiilsuskontroll, kaheksa turvapatja, udulaternad, kuue kõlariga CD-raadio, konditsioneer, esilaternate pesur ja esiistmete soojendus.
Näiteks kolme uksega ja baasmootoriga (10 hobujõudu võimsam kui Focusel, vastavalt 80 ja 90 hobujõudu) Opel Astra maksab küll mõned sajad kroonid vähem, kuid isegi raadio ei sisaldu hinnas, rääkimata konditsioneerist või istmesoojendustest. Volkswagen Golfi hind algab 10 000 krooni kõrgemalt kui Focusel, põhivarustust saab rohkem kui Astral, kuid mitte siiski nii rikkalikult kui Focusel.
Mahukas pakiruum
Titanium-varustuses proovisõiduauto sõitjateruumi pilgupüüdjaks kandideerib ennekõike lihvitud metallitooni keskkonsool kliimaseadme ning helisüsteemi tabloode erksatooniliste lugemitega, kuid märgata tasub ka tausta. Pehme polsterdus armatuurlaual ning uste pindadel ei jäta kahtlust kvaliteedisõnumis ning annab kõvast plastist hulga enam lootust naginavabadeks kilomeetriteks.
Panipaikade üle ei tohiks kurtmist olla: seda alates prillitoosist juhiukse kohal kuni laekani armatuurlaual näidikuplokist paremal. Kindalaegas on mahukas nagu ka panipaik esiistmetevahelises käetoes.
Tagaistujatele jätkub ruumi lahedalt, piisavalt pikk istmepadi ei väsita jalgu pikemalgi reisil. Suuremate esemete veoks saab universaali tavaoludes 503liitrise pakiruumi kasvatada pisut enam kui poolteise kuupmeetrini. Ainult istmeseljatugede langetamisest siiski ei piisa, üles tuleb klappida ka istmepadjad.
Tava-Focuste bensiinimootorite võimsus jääb vahemikku 80–145 hobujõudu, ST-l 225 hobujõudu, diislitel 90–136 hobujõudu. Valikus leidub ka bioetanoolil töötada suutev jõuallikas.
Konkreetne, kuid mitte närviline
Prooviautol olnud 1,8liitrise turbodiisli 115 hobujõudu ja 280 njuutonmeetrit võimaldavad vilkaid möödasõite ning odavaid kilomeetreid. Keskmiseks kütusekuluks märgitakse 5,3 liitrit sajale kilomeetrile, maanteel koguni 4,4.
Viiekäigulise manuaalkäigukasti valits liigub täpselt ja käigud lülituvad konkreetselt. Kuuekäiguline oleks aga veelgi parem. Nimelt tekivad käigukasti ja mootori kokkumängus mõningad ebakohad, kus sama käiguga jätkamiseks tunduvad pöörded juba veidi ebasobivalt kõrged, järgmiseks aga madalavõitu. Probleem ei ole muidugi suur, pigem oleks see peenlihv mootori ja käigukasti teineteisemõistmises.
Fordi andmetel eksib oma autot tankides kütuseliigiga Inglismaal ja Saksmaal igal aastal üle 200 000 inimese. Loomulikult viib säärane eksitus kuluka remondini. Uuendatud Focuse puhul eksida ei saa: tavapärase korgita tankimisavasse pole võimalik valet püstolit suruda.
Mudeliuuenduse käigus muudeti Focust vaiksemaks, erilist tähelepanu pöörati diiselmootoritega mudelitele.
Veermikus ümberehitusi ei tehtud, sest tõesti, miks remontida korras asja. Focuse juhitavus on endiselt tasemel: auto käitub täpselt ja konkreetselt, kuid mitte närviliselt, roolitunnetust saab iseloomustada kui eeskujulikku.
Vedrustus on ülesannete kõrgusel nii käänulisel asfaltteel tempokal sõidul, ebatasasel asfaldil kui ka auklikul kruusateel ukerdades.
kindla juhitavusega, praktiline ja mugav pereauto
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind282 900 kr |
MootorR-4, diisel, 1753 cm3 |
Võimsus85 kW (115 hj) 3700 p/min |
Pöördemoment280 Nm 1900 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus190 km/h |
Kiirendus10,9 s |
Kütusekulu6,8/4,4/5,3 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad8 |