Sihvakalt mahukas Laguna
pakiruum, sõitjateruum, sõiduomadused, jõuline turbomootor ruum tagaistmel, baasdiislil ESP lisavarustuses
Uue Renault Laguna universaalmudel on lisaks eelkäija lisanimele Grandtour säilitanud ka sihvaka, lauge tagaklaasiga profiili. Praktilisust jätkub autol sellegipoolest.
Kui esimene Laguna universaal oli omasuguste seas üks mahukamaid, siis auto teise põlvkonna juures pandi juba rohkem rõhku dünaamilisemale välimusele. Sama suunda jätkab ka uus universaalmudel. Auto pole ilma katusekaarteta sugugi kõrgem kui luukpära ning tagaklaaski on üsnagi kaldus, mis vähendab küll mahtu.
Klassi suurimate litraažideni Laguna pakiruum nõnda ei küüni, kuid olenevalt tagaistmete asendist 112–191 cm pikkuseks venivast põrandapinnast ning 508–1593 liitrini küündivast mahust peaks enamikuks tavavedudeks piisama küll ja küll.
Kerge kasutada
Luukpärast on universaal ligikaudu 11 cm pikem ning kaugemale kulgev katusejoon tagab tagaistujate peadele ka vajaliku 5 cm suuruse lisakõrguse. Pakiruum ise on hõlpsasti ligipääsetav – põgusa vajutuse peale libiseb pakiruumi kate eest ning 55 cm laadimiskünnis lubab kergemaid tõstetöid.
Külgseintest leiab nii kaantega laekad, 12 V pistiku kui ka hoidekonksud kottidele, põrandast aga kinnitusaasad ja lisalaeka, kuhu vajadusel mahub ka pakiruumi kate. Olulisim vast on aga see, et tagaistmete seljatoed saab põrandaga ühetasasaseks langetada vaid ühe käeliigutusega, seda nii pakiruumist kui ka tagaistme juurest. Grandtouri kandevõime on olenevalt mudelist ja varustusest 401–550 kg.
Uue Laguna veermiku häälestamisel on suund olnud teravamatele sõiduomadustele, seetõttu sai ka vedrustus eelkäija omast märksa jäigem, kuid siiski veel rahuldavalt mugav. Kerge ja tundlik rool vajab algul harjumist, maanteel püsib tunnetus toekam.
Prooviautol oli kuuekäigulise automaatkäigukastiga ühendatud kaheliitrine 170 hj turbomootor, mis, muide, liigutab autot paigalt ligikaudu sama kiiresti kui “manuaalne” 140 hj versioon. Jõureservid on tal aga suuremad ja möödasõidukiirendused võimsamad. Üldjoontes tundub kulgemine igati sujuv ja pingevaba. Intensiivsema sõidustiili harrastamiseks saab käike ka käsitsi vahetada.
Hind üle 300 000 krooni
Kütust kulub reaalses elus üle 10 l / 100 km. Selles suhtes võib heaks alternatiiviks olla küll õige pisut aeglasem ja 30 000 kr kallim, aga märksa säästlikum 150 hj diisli ja kuuekäigulise automaatkasti kombinatsioon. Luukpäraga võrreldes puuduvad mootorivalikust mõistetavalt 1,6liitrine ottomootor ja vähemmõistetavalt kaheliitrine 130 hj diiselversioon.
Universaali hinnad algavad kaheliitrise 140 hj ottomootoriga 309 900, 110 hj turbodiisliga autol aga 324 900 kroonist.
mitte täiuslik, kuid kaalumist vääriv alternatiiv enam levinud konkurentidele, eriti uute hindade valguses.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind404 900 kr |
MootorR-4, otto, turbo, 1998 cm3 |
Võimsus125 kW (170 hj) 5000 p/min |
Pöördemomentpole teada |
Käigukast6käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus215 km/h |
Kiirendus9,4 s |
Kütusekulu13,0/6,7/8,9 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km või 1 kord aastas |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |