Volvo XC70 rühib mõnuga

mugavus, sisekujundus, praktilisus maastikuautolik ebamäärasus asfaldisõidul

Volvo XC70 loojatel oleks justkui silme ees olnud Eesti varakevadised teeolud – augud, rööpad ja muda, kolm põhielementi nii üksiku kui erinevate kombinatsioonidena.

XC70 proovisõit on vist Autolehe läbi aegade kõige erinevamates tee- ja ilmaoludes tehtud: muljeid jätkub nii Põhja-Rootsi lummemattunud metsateedelt 15kraadises pakases, jäätunud külateedelt, Eesti kruusateedelt ning hiljuti remonditud siledatelt ja “osava” kokkuhoiupoliitika tulemusena katastroofilisse seisu lastud maanteedelt.

Kui lühidalt kokku võtta, sobivad XC70-le need kõik. Mõõdukast lumest – ärme unusta, et tegu pole siiski maastikuautoga, pigem ikka suurendatud maastikusuutlikusega sõiduautoga – pressib XC70 vaevata läbi, jäisel teel käitub rahulikult ja usaldusväärselt, teeaugud triigib välja. 21sentimeetrine kliirens ei jää paljudele maastikuautodele alla, sellest varem hakkavad maastikul piire seadma pikad ülendid, ehkki ka nende nurki seati eelmise põlvkonnaga võrreldes maastikusõidusõbralikumaks.

Kõige vähem paslikuks osutub “lainetav” asfalt kurvilisel teel, seal pole õõtsutamisest pääsu ning ligi kahetonnine tühimass annab endast samuti teada. Amortisaatorite seadistamine jäigemaks küll parandab olukorda, kuid kohmakus jääb.

Erinevalt pearivaalist Audi A6 allroadist ei pakuta Volvole reguleeritavat õhkvedrustust, mis võimaldaks muuta auto kliirensit – tõsta kõrgemale kui teeolud kehvad ja langetada madalmaks, aitamaks kaasa juhitavusele kiirel asfaldisõidul. Samas algavad XC70 hinnad oma 100 000 krooni madalamalt kui allroadil – esimesel 624 000, teisel 724 900 kroonist.

Lahedalt ruumi Proovisõidu XC70 sõitjateruumis mängivad matid puitpinnad kokku heleda nahkpolsterdusega. Kui materjalidele lisada vormid – kaared, sillana kaarduv keskkonsool ning kroomraamistuses lülitid, saab tekkinud üldmuljet kirjeldada kui hinnalist, kuid samas tagasihoidlikku ja karget.

Kuid mis silmasilitamisest olulisemgi: juhtimisseadmeid on lihtne kasutada ning ruumi jagub lahedalt isegi paksudes talveriietes. Juhi käsutuses on hulk sõitu ohutumaks muutvaid seadmeid, olgu nimetatud näiteks pikivaheradar, tahavaatepeeglite pimenurki jälgiv kaamera ning nn elektrooniline sekretär, kes laseb näiteks telefonikõnedel (muidugi vaid auto telefonisüsteemi kasutamise korral) jõuda juhile vaid siis, kui arvukate andurite abil hinnatud sõidusituatsioon loetakse sobivaks.

Nii mugavust kui ohutust suurendab pikivahetundlik kiirusehoidik. 555liitrise pakiruumi põranda all paikneb täiendav laegas väiksemate esemete tarvis, selle kaas võimaldab avatuna pakiruumi kaheks jagada. Erinevalt enamlevinust saab XC70 tagaistet kokku klappida kolmes osas: väga praktiline, kui vaja autosse mahutada neli sõitjat ja näiteks suusad.

Vaoshoitud minek

Mootoreid leidub valikus kaks: 3,2liitrine V-6 rohelisest ja 2,4liitrine R-5 mustast püstolist tangitav. Mõlemal jagub rammu kaugelt enam kui hädapärast vaja: vastavalt 238 ja 185 hobujõudu. Põhjalikumalt proovitud diiselmootor paistab silma viimistletud käiguomaduste ja akustikaga ning muidugi tänu 400 njuutonmeetrisele pöördemomendile ka reipa minekuga. Reipus ei tähenda XC70 esituses uulitsapoisilikku rahmeldamist. Möödasõidud käivad kärmelt, kuid säilib soliidsus – lahtiseletatuna ei lase XC70end häirida rööbastest ja muudest teekatte iseärasustest. Kuuekäiguline automaatkäigukast toimetab kiiresti ja sujuvalt.

Vaikus sõitjateruumis säilib nii kehval teel kui maanteetempos. Elektrooniliselt juhitav nelikveosüsteem jagab veojõudu esi- ja tagarataste vahel vastavalt haardetingimustele. Päriselus lülitusi juht kõige paremas tähenduses ei märka: auto käitub loogiliselt, kuid rapsab jääl veenvalt kohalt ning trügib lumes enesekindlalt.

auto kõigile teedele, mahutab palju ning sõidab mugavalt.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind652 000 kr
MootorR-5, diisel, 2400 cm3
Võimsus136kW (185hj) 4000 p/min
Pöördemoment400 Nm 2000–2750 p/min
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus205 km/h
Kiirendus9,9s
Kütusekulu10,5/7,0/8,3 l/100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.