Passat muutus edevaks

välimus, juhitavus, mootorivalik pearuum tagaistmel

Kuigi segadust tekitava nimega, on lugu uue Volkswagen Passat CC-ga üsna lihtne: tegu on masstootja kohta tavatult edeva neljaukselise keskautoga, mis nii kvaliteedilt, tehnouudsuselt kui ka sõiduomadustelt kimbutab selgelt sportlike premium-autode tootjaid.

Lühend CC uudse Passati nimes ei tähenda kupeekabrioletti (coupe-cabriolet) nagu tavaks, vaid hoopis komfort-kupeed (comfort-coupe). Olgu turundusinimeste definitsioon milline tahes, sisuliselt on tegu neljaukselise autoga, millele on antud tavalisest Passatist madalam katusejoon ning viie asemel neli istekohta, justkui õigustamaks sõiduki kupeeks nimetamist.

Volkswageni disainerid on igal juhul teinud tublit tööd, sest Passat CC näeb Passatist tõepoolest palju elegantsem, dünaamilisem ja ilusam välja. Välismõõtudelt on uudismudel natuke madalam, laiem ja pikem, mis muutis kereproportsioonid senisest selgelt õnnestunumaks. Proovisõidul Lõuna-Saksamaal äratas uus Volkswagen möödujates igal juhul üllatavalt palju tähelepanu.

Paraku sai kohe kinnitust ka peamine kartus, mis autot väljast imetledes tekkis: tagaistmel on vähe pearuumi. Isegi keskmist kasvu mehel on pea praktiliselt laes, 1,90 meetrit pikana oleks taga istuda lausa piin. Ühtlasi piiravad madal katusejoon ja väga madalad tagaaknad nähtavust – tagaistmelt vähegi kõrgemate objektide silmamiseks peab pea alla kummardama.

Hoopis lahedamaks osutub olemine Passat CC esiistmetel, eriti veel kui mootor käivitada ja sõitma asuda. Sõitjaid tervitab Passatist tuntud kvaliteet, mida on alumiiniumkaunististe ja puittahveldistega edevamaks muudetud. Proovisõiduautol olnud kahevärvilised nahkistmed olid samuti väga mõnusad, kuigi baasmudel peab läbi ajama tekstiilist istmekatetega.

Nuriseda ei saa baasmudelil olnud jõuallikaga, sest tegu on Volkswageni kontserni uue 1,8liitrise turbomootoriga, mis on Audi A4-le paigaldatuna on juba rohkelt kiitust pälvinud. Neljasilindriline töötab sujuvalt ja läheb aplalt pöördesse, kiirendades Passat CC 160 hobujõu toel vaid 8,6 sekundiga paigalt sajani. Reipust jagub ka kiirteekiirustel kiirendades, mistõttu rohkem hobujõude nagu ei olekski vaja. Need on siiski saadaval kaheliitrise 200 hj turbomootori ja 3,6liitrise V-6 (300 hj) näol. Viimane teeb 0–100 km/h sportautoliku 5,6 sekundiga. Säästlik, kuid sugugi mitte aeglane valik on kaheliitrine turbodiisel, kas 140 hj või 170 hj forsseeringus.

Huvitavama tehnouudisena pakub Volkswagen aktiivveermikku, mis võimaldab seada amortisaatorite jäikust ja sestap valida kas sportlikuma või mugavama seade. Mõlemas äärmuses käitub Passat CC kurvides väga konkreetselt ning võimekalt. Vedrustus on trammis ja laseb ka mugavama seade korral kerel üsna vähe liikuda-kõikuda. Kahjuks polnud võimalust proovida auto vedrustusomadusi Eestile tüüpilistel konarlikel-auklikel teedel.

Veel pakutakse Passat CC-le reavahetusradareid, mis on ühenduses rooliga ja keeravad rooli õrnalt vastu, kui auto peaks ilma suunda näitamata ühest sõidureast teise vajuma. Varasematelt Volkswagenitelt on juba tuntud parkimisabisüsteem Park Assist ning adaptiivne kiirushoidik. Peale käsikastide on valikus ka kuue- ja seitsmekäigulised DSG-käigukastid, mis võimaldavad automaatseid käiguvahetusi.

Passat CC tuleb Eestis müügile augustis ja selle hinnad on Passati omadest arusaadavalt kõrgemad. 1,8liitrise turboversiooni saab soetada 410 000 krooniga, 140 hj diisli 450 000ga. Samasuguste mootoritega Passatitega võrreldes on mõlemal juhul tegu umbes 70 000kroonise hinnalisaga. 300 hj tippmudel maksab 565 000 krooni. Sellel versioonil on DSG-kast, nelikvedu, aktiivveermik jpm juba hinna sees.

kena välimusega, igati sportlike sõiduomadustega Volkswagen, mis kipub konkureerima Audi A4 ja 3. seeria BMW-ga. Edevale disainile on ohverdatud pearuum tagaistmel.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
HindU 410 000 kr
MootorR-4, turbo, 1798 cm3
Võimsus118 kW (160 hj) 5000 p/min
Pöördemoment250 Nm 1500–4200 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus222 km/h
Kiirendus8,6 s
Kütusekulu–/–/7,6 l / 100 km
Hooldevälpvastavalt näidikule
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.