Viimistletud Accordid

diiselmootor, sõiduomadused, ohutusvarustus aeglasevõitu automaatkäigukast, veeremüra universaalil

Kui püüda uue Honda Accordi erinevusi eelkäijast kuidagi ühte märksõnasse võtta, oleks selleks peenviimistlus.

Sõna “viimistlus” ei käi uuenduste ulatuse, vaid iseloomu kohta: jutuks olev Accord on täiesti uus mudel, mitte vana värskendatud versioon.

Aga uut ja vana Accordi mõttes kõrvutades – alates sõitjateruumi materjalidest ja sõiduomadustest kuni tehniliste tagamaadeni –, jõuab aga ikka välja just uue mudeli lihvitud, keerukama olemuseni. Muidugi polnud eelkäijagi rohmakas: välja veninud teksasid pole Accord kunagi kandnud, pigem vahetas uus mudel eelkäija halli ülikonna musta vastu, kuid smokingut siiski veel selga ei tõmmanud.

Autolehe ilmumispäeval Tallinna Motorshow’l esitletava, kuid juulis müügile jõudva Accordi hinnad pole veel teada. Varustusnimekiri tuleb pikk, sisaldades näiteks adaptiivset kiirusehoidikut (arvestab eessõitja kiirust ja kaugust), sõiduohutust suurendavaid seadmeid ning mõistagi kõike ühele keskklassi autole omast. Kuna hind pole teada, lähtuvad kõik artiklis antud hinnangud eeldusest, et see tuleb tehnikat ja varustust arvestades klassile omastes piirides.

Jõuline välimus

Kujustuses, mõistagi, ei luba Honda endale sääraseid ulakusi nagu Civicuga. Arvata võib, et enamik keskklassi sõiduki ostjaid ei oskaks neid hinnata, pigem pelgaks. Oluliselt laiem ja veidi madalam kere rõhutab sportlikku natuuri, kui lisada musklis tiivakaared ning teravad lõiked ja jooned, luuakse väga jõuline mulje.

Veidi praktilisust toodi disainile siiski ohvriks, nimelt on universaali pakiruumi maht kahanenud 395 liitrile. Honda esindaja teatas pressikonverentsil, et seda tehti seda “vastu tulles klientide soovile”. Nimelt ei kasutatavat tohutut (seda sõna võib varasema mudeli 626 liitri kohta kasutada küll) pakiruumi niikuinii täies mahus ja pigem eelistavad kunded kaunimat välimust.

Tuleb lisada, et uue universaal-Accordi n-ö peamise pakiruumi põranda all asub veel teinegi, mis osutub kindlasti väga praktiliseks igapäevastel asjatoimetustel. Keskmine poekott mahub sinna kenasti ning järsem kiirendus, pidurdus või pööre ei paiska selle sisu mööda autot laiali.

Muide, tagaluugil on ka elektriline ajam (lisavarustus). Sedaani 467liitrise pakiruumi miinuseks osutub sopilisus, oma lõivu nõuavad nii vedrupüstmikud kui rattakoopad.

Sõitjateruumist leiab korralikud materjalid ja eeskujuliku koostekvaliteedi. Honda ei ole läinud palju funktsioone koondava juhtimiskeskuse (nagu BMW-l näiteks iDrive) teed, mistõttu nuppe-lüliteid leidub armatuurlaual, keskkonsoolil ja roolil tõesti palju. Seadistusvõimalusi on samuti palju, kuid võta nüüd kinni, kummaga harjumine läheb kiiremini, kas suure nupude hulgaga või ühe nupuga menüüdes surfamisega. Küllap mõnel nii, teisel naa.

Esiistmetel jagub ruumi lahedalt, tagagi ei saa keskmist kasvu eessõitjate puhul kurta. Tagaistujate jalaruumi poolest saab nii sedaan- kui universaal-Accordi liigitada keskmike hulka. Kui juht ja esiistmel reisija just erakordselt suurt karvu pole, ei valitse seal ei avarus ega ka kiruma panev kitsikus.

Esmaklassiline diiselmootor

Mootorivalik koosneb kolmest jõuallikast, mis kõik vastavad juba praegu 2009. aasta septembris kehtima hakkavale heitmenormile Euro 5.

Säästlikkuse ja suutlikkuse kombineerimise musternäidiseks on Accordi kaheliitrine diiselmootor. Jättes siinkohal kõrvale keerulise tehnika kirjelduse, saab kokkuvõtlikult öelda, et erakordselt täpselt juhitav kütuse põlemine silindrites tähendab ühtaegu nii madalat kütusekulu (keskmiselt 5,9 l / 100 km), loodusesõbralikkust kui ka reibast minekut. Eelkäijaga võrreldes on sel rammu kümne hobujõu võrra enam (150 hj) ning maksimaalseks pöördemomendiks 350 njuutonmeetrit.

Lisaks tähelepanuväärsetele tehnilistele näitjatele torkab jõuallikas silma ka rafineeritud maneeride ja akustikaga. Koostöös kuuekäigulise manuaalkäigukastiga suudab see hästi läbi saada nii sportliku kui säästliku juhiga. Kaheliitrine ottomootor pakub eelkäijaga sama võimsust, 156 hobujõudu, kuid on samuti ökonoomsem – sajal kilomeetril kulub 7,3 liitrit bensiini keskmiselt varasema 7,7 asemel. Proovinud jõuallikat koos viiekäigulise automaatkäigukastiga, saab öelda, et kooslus toimib sujuvalt, kuid mitte eriti reipalt. 2,4liitrine ottomootor arendab 201 hobujõudu ning suudab sedaan-Accordi manuaalkäigustiga varustatuna kiirendada 0–100 km/h 7,8 sekundiga, automaat venitab selle aja aga 9,5 sekundile.

Mootorimüra ning tuulemüra poolest on sõitjateruum vaikne, küll aga võiks veeremüra olla paremini summutatud, eriti käib see märkus universaali tagarataste kohta. Hästi juhitav, kuid mugav Eelkäijast laiem rööbe ning madalam raskuskese, samuti sõiduoludega automaatselt kohanduv amortisaatorite jäikus annavad tõhusa panuse juhitavusse. Accord kuuletub juhile tingimusteta, kuid on mugav ka ebatasastel teedel. Proovisõit Austrias ei sisaldanud küll sellist kuumaastikku, nagu Eestis leida võib, kuid ei kulgenud ka ainult peegelsiledal asfaldil.

Peale n-ö tavapärase stabiiluskontrolli leidub Accordil veel teisigi sõiduohutust suurendavaid seadmeid. Näiteks stabiilsuskontrolliga (Honda keeles VSA) töötab koos seade, mis mõjutab juhti tegema kriitilises olukorras rooliga õigeid liigutusi: vales suunas rooli keerata on raskem kui õiges. Samuti sekkub vastava varustusega Accord olukorda, kui juht ei püsi teel valgete joonte vahel. Auto päris ise loomulikult ei sõida, kui roolist lahti lasta: lülitub joonte vahel püsida aitav süsteem välja. Tagant otsasõitu aitab vältida radar, mis jälgib ees toimuvat ning vajadusel on võimeline reageerima juhti hoiatavast signaali kuni jõulise pidurduse näol  

Tugev tegija keskautode seas - hästi varustatud, hea juhitavusega ja mugav. Lõpliku hinnangu saab anda pärast hindade selgumist.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindteadmata
MootorR-4, siidel 2199cm3
Võimsus110kW (150hj) 4000 p/min
Pöördemoment350 Nm 2000 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus207 km/h
Kiirendus9,8 s
Kütusekulu7,5/4,9/5,9 l/100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.