Sama hind, aga praktilisem

praktilisus, palju ruumi reisijatele, mugav vedrustus pakiruum võiks suurem olla

Hyundai i30 mudelivalikusse on keretüüpidest senini ainsana pakutud luukpärale lisandunud universaal.

Kuigi selle hinnad algavad kõrgemalt, on mitu mootori- ja varustusversiooni täpselt sama kallid kui luukpäral.

Kui tavalise i30 baashind on 199 900 krooni, siis kõige odavama universaal-i30 (nimega i30 SW) saab kätte 219 900 krooniga. Suure hinnavahe põhjuseks on asjaolu, et SW-le ei pakuta 1,4liitrist mootorit, valik algab 1,6liitrisest. Antud versioonide puhul on universaal kallim 5000 krooni võrra, ent kui soovite näiteks diiselautot, millel on Classic- ehk kõige lihtsam varustustase, tuleb sõltumata keretüübist välja käia 239 900 krooni.

Kuigi välimuselt esmapilgul äärmiselt sarnased, on universaali ja luukpära vahel suured erinevused. Universaal on mõõtmetelt igas suunas kasvanud, kõige märkimisväärsemalt ehk suisa 20 sentimeetri võrra on lisandunud pikkust. Telgede vahe kasvas seejuures viie sentimeetri jagu.

Suurem, kuid mitte suur pakiruum

Muudatuste eesmärgiks on mõistagi auto muutmine praktilisemaks, nii mahub universaali pakiruumi 415 liitrit ja istme seljatugede mahakallutamisel 1395 liitrit. Tulemust ei saa küll just imeliseks kiita, kuid võrreldes luukpära 340–1250 liitriga on edasiminek selge. Pakiruumist leiab nii taskuid väiksemate asjade paigutamiseks, neli kinnituskonksu kui ka võrgu veetava kauba kinnihoidmiseks ning istmeid maha kallutades tekib astmeta põrandapind.

Tagumisel istmel, rääkimata esimestest, sõidavad reisijad nii mugavalt, kui selle klassi autost vähegi oodata võiks – jätkub nii pea- kui ka jalaruumi ning olemas on käetugi keskel. Kurta ei saa ka juht, sest nagu varemgi tõdetud, on i30 vedrustus meie teedele sobivalt mugav, rool annab teel toimuvast head tagasisidet ja ergonoomikaga on kõik paigas. 1,6liitrisest mootoristki piisab auto liigutamiseks küllalt.

Hea väikese pere auto: praktilisem, kindlasti mitte koledam ja põhimõtteliselt sama hinnaga kui luukpära

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind239 900 krooni
MootorR-4, otto, 1591cm3
Võimsus90 kW (122 hj) 1591 p/min
Pöördemoment-
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus192 km/h
Kiirendus11,5 s
Kütusekulu8,0/5,2/6,2 l/100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.