Avaram ja võimekam Forester
hind, varustus, sõiduomadused kehvadel teedel odavailmeline sõitjateruum
Uus Subaru Forester on eelkäijast märkimisväärselt avaram ning, nagu nimi Metsamees lubab oletada, maastikul väga toimekas.
Suuremad välismõõdud ja pikem telgede vahe muutsid Foresteri sõitjateruumi avaramaks ning ka pakke mahub autosse varasemast mudelist rohkem. Ennekõike võidavad sõitjateruumile lisandunud paarikümnest pikkusesentimeetrist (auto pikkus tervikuna kasvas siiski vähem) tagaistujad – ruumi jätkub seal lahedalt ning tänu laialt avanevale uksele ja piisavalt kõrgel asuvale istmepadjale sujuvad nii sisenemine kui väljumine vaevatult.
Baashind 324 900 krooni sisaldab pika nimekirja varustust: kliimaseadmest klaasipuhastite soojenduseni ning udulaternatest kiirusehoidikuni. Ühtlasi tähendab see ka väga head pakkumist linnadžiipide konkurentsitihedal turul. Võrdluseks algavad eestlaste “rahvusauto”, Foresteri ühe peakonkurendi Honda CR-V hinnad 349 000 kroonist. Foresterist odavamalt saab näiteks Kia Sportage’i, mis nelikveolisena ja bensiinimootoriga maksab 319 900 krooni. Kui aga sellele tellida näiteks integreeritud raadio, tuleb hind Subaru uudismudelist kallim.
Kehval teel sõiduvees
Kujustuselt jääb Forester maalähedasele nimega kooskõlla – kui on eesmärk olla igas pulmas pruut ja matusel kadunuke, pole tegu just parima valikuga. Tagasihoidliku välimusega Forester lööb aga sisemiselt särama siis, kui seda seirab üksik või mõni harv kõrvaline pilk: kruusa- ja pinnasteedel või maastikul.
Vedrustus sobib auklikele ja väga auklikele teedele suurepäraselt, leidugu need siis kruusateel või asfaltkattes. Metsateede lainetavad ebatasasused neelab Forester samuti nurisemata. Eelmise mudeliga võrreldes suurem kliirens (21,5 cm) lisab vabadust auto kasutamiseks rasketes oludes. Lainetaval asfaltteel lubab Forester endale siiski džiibilikku õõtsumist, kuid samas on uue elektrilise võimendiga roolisüsteemi pakutav tunnetus maastikuautode seas esmaklassiline.
Sõitjateruum jääb ka maanteetempol vaikseks, rääkimata väiksematest kiirustest. Kaheliitrine boksermootor ei tee Foresterist sprinterit, kuid jalgu kah kellelegi ei jää. Maastikusõidul tuleb kasuks madalatel mootoripööretel saada olev jõumoment – 196 njuutonmeetrit 3200 pöördel. Võimsust on uuendatud jõuallikal eelkäijast kaheksa hobujõudu vähem, kuid pöördemoment kümme njuutonmeetrit enam. Vähem kulub ka kütust. Mootorivalikusse lisanduvad juunis 2,5liitrine ottomootor ning septembris või oktoobris ka diisel. Sõltuvalt käigukastist jaotub veojõud esi- ja tagarataste vahel suhtes 50:50 (manuaal) või 60:40 (automaat tavaoludes). Manuaalkäigukastiga mudelitel on ka aeglusti.
Käivitub nupust
Sõitjateruumi kujustusest leiab palju Imprezast tuttavlikku: silma ei riiva miski, kuid hinnalise mulje loomisega pole kuigivõrd pingutatud. Erinevalt varasemast Foresterist saab uue käivitada ka võtit kasutamata – kui vastav varustus olemas ning võti taskus, piisab nupuvajutusest.
Vaateväli juhikohalt on kõigis suundades tähelepanuväärselt hea. Ruumi jagub mõnusalt nii eesmises kui tagumises istmereas, puudust pole ka panipaikadest. Tagaistme seljatoe kallet saab reguleerida, hõlpsalt sujub ka 450liitrise pakiruumi suurendamine tagaistme arvelt. Sileda põranda saavutamiseks tuleb vaid seljatoed alla klappida.
Kõigi Foresteride baasvarustusse kuulub ka isereguleeruv tagavedrustus, mis raske koorma puhul suudab auto tagaosa tõsta, parandades seeläbi tasakaalu ning juhitavust. Süsteem tuleb kasuks ka haagiseveol, mille peale Forester on mihkel – jaksab sikutada kuni kaht tonni.
asjalik linnadžiip, kus on vähe glamuuri, kuid palju praktilisust. Kehvadele teedele sobib väga hästi.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind324 900 kr |
MootorB-4, otto, 1994 cm3 |
Võimsus110 kW (150 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment196 Nm 3200 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus184 km/h |
Kiirendus11,0 s |
Kütusekulu10,9/7,0/8,4 l/100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad8 |