Touareg suure R-iga

dünaamika, välimus, sõiduomadused, lisavarustuse valik mõni rivaal on ruumikam, lisavarustuse hind

Volkswagen on osav tuunija: kümnesilindrilise diiselmootoriga Touaregi põhjal on valminud sportlik erimudel R50, mis kiiruslikkuse ja välise efekti poolest jätab seljataha enamiku kallitest luksusdžiipidest.

Isegi tavalise Touaregiga võrreldes näeb R50 välja nagu tõeline macho, steroididest pungil nelikveoline, mis kaasliiklejates aukartust tekitab. Teravsinine värvkate Biscay Blue loodi spetsiaalselt R50 jaoks ja laseb rattakoopalaienditel, spoileritel, suurtel küljekarpidel ja hiidratastel hästi välja paista. Rattad on super-Touaregil tõepoolest suuremõõdulised – 21tolliseid velgi katavad 295 mm laiad rehvid. Nii suuri rattaid ei pakuta tehasest ühelegi teisele Touaregi versioonile.

Välise efektiga käivad käsikäes muudatused mehaanikas. Volkswageni ainulaadne kümnesilindriline diiselmootor läbis põhjaliku forsseeringu, mis kasvatas võimsuse 313 hobujõult ümmarguse 350ni. Suurimat võimsust näitab 4,9liitrine mootorimürakas kõigest 3500 p/min juures, kuid juba 2000 pöördel on saadaval suurim pöördemoment 850 Nm. Seda on tavamudelist lausa 100 Nm võrra rohkem.

Just pöördemoment ongi see, mis Touareg R50 kiirusomadusi dikteerib. Et tühjana ligemale 2,7 tonni kaaluv sõiduk kõigest 6,7 sekundiga paigalt sajani hiivata, läheb tarvis rohkelt toorest jõudu. Seda R50-l jagub. Tühikäigupööretel meenutab V-10 käiguühtlus suurt laevamootorit, sest pöörded püsivad väga madalal (500–600 p/min). Juba alates tuhandest pöördest rebib kahe turboga diisel autot innukalt edasi ja avaldab oma magusaimad palad 1500 ja 3500 pöörde vahel, et siis käiku üles vahetades kiirendusnaudingut korrata.

Õigupoolest ei ole R50 sugugi maailma kiireim džiip – ka kuueliitrise bensiinimootoriga Touareg W12 teeb 0–100 km/h temast kiiremini (5,9 s). Vahe tuleb aga sisse just püsikiiruselt kiirendades, kui kiired käiguvahetused ja 850 Nm tagavad möödasõidu vaid viivu jooksul. Juhil ei tule muu pärast muretseda, kui vaid natuke gaasi vajutada ja roolist kinni hoida.

Haardevõime ja teelpüsivus kurvides on suurepärased – osalt tänu suurtele ratastele, osalt tänu muudatustele vedrustuses. R50-l on tavalisest Touaregist madalam õhkvedrustus, mis võimaldab muuta nii auto kõrgust kui ka vedrustuse jäikust. Isegi mugavaimas seades käitub R50 jäigapoolselt, kuid mitte ebamugavalt. Halbadel teedel on sõitjad teekonaruste vastu hästi kaitstud, väikestest aukudest veerevad suured rattad lihtsalt üle ning suuremad augud sumbuvad oskuslikult seadistatud vedrustusse.

Lisaks mootori ja vedrustuse muudatustele ning välisele tuuningule pakub R50 võrreldes tavalise kümnesilindrilise Touaregiga baasvarustuses lisaks ka Nappa nahksisustust, tagaistmete soojendust, toonitud tagaklaase, suusakotti ja muid pisilisandusi. Kõige tulemusena tõuseb hind 183 000 krooni võrra – 1 141 900 kroonini. Kuid isegi tippmudelile saab veel lisavarustust, mida proovisõiduautol oli rohkem kui 200 000 krooni eest, sh (suvalises järjekorras) päikesepatareiga katuseluuk, kaugjuhtimisega seisusoojendus, alkantarast laepolster, kümne kõlariga 600 W helisüsteem, nelja tsooni töötav kliimaseade, tagaluugi servosulgur, adaptiivne kiirusehoidik, tagurduskaamera jne.

Kui kopsakas hind välja arvata, on R50-t raske kritiseerida. Kütusekulu kipub tehaseandmetes lubatust suuremaks, maanteel on reaalne 11–12 l / 100 km. Mõnes konkurendis on rohkem ruumi ja kogukal mehel on rooli taha pugeda pisut ebamugav. Ja väljudes võib sääred tolmuseks teha. Ja tagareas pole topsihoidjaid. Aga see läheb juba norimiseks...

väga võimas sportlike sugemetega luksusdžiip, mis võib džiibiusku pöörata isegi seda tüüpi autode vastased.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind1 141 900 kr
MootorV-10, diisel, 4921 cm3
Võimsus258 kW (350 hj) p/min
Pöördemoment850 Nm 2000 p/min
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus235 km/h
Kiirendus6,7s
Kütusekulu17,7/9,6/12,6 l/100 km
Hooldevälpnäidiku järgi (kuni 30 00 km / 2a)
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.