Võimas? Seda on vähe öeldud!

mootor, vedrustus, juhitavus, disain hind on kõrge

Arvate, et 200 hobujõudu on täitsa piisavalt ja 300 juba üle pakutud? Uuendatud Mercedes-Benz CLSi tippversioon 63 AMG tõestab, et 514 on ikkagi palju, palju... palju parem.

Tegelikult suisa nii palju parem, et proovisõidu lõpetatuna ei taha käsi sugugi rooli küljest lahti lasta ning sportlikust nahkistmest väljaronimine paneb sügavalt ohkama. Seda vaatamata tookordse nädala kõige masendust tekitavamale murphyseaduslikule seigale, et ainsad tunnid päevast, mil vihma ladistab, satuvad ikka sellele hetkele, kui on võimalus 514hobujõulist AMG-d proovida.

200 km/h justkui muuseas

Mercedes-Benz CLS 63 AMG-d liigutab 6,2liitrine vabalthingav, kuid see-eest kõikvõimalikku tipptehnoloogiat täis laetud V-8-mootor. Tagumiste ratasteni viib jõu seitsmeastmeline käigukast keerulise nimega AMG Speedshift Plus 7G-Tronic.

Meeletu pöördemomendiga (630 Nm) V-8 tähendab seda, et vihmamärjal teel pole vaja gaasipedaali sugugi tugevalt vajutada, et auto raevuka urina saatel külgepidi sõitma hakkaks (veojõukontrollgi on üsna leebe iseloomuga). Midagi ei muutu ka siis, kui kiirused on juba suured – kerge pöiasirutus ja spidomeetri näidust 120 saab järgmisel hetkel 200. Pöördesse läheb mootor maialt ja mida kõrgemale seier tõuseb, seda paremaks läheb auto hääl. Ja seda kitsamaks jäävad teed ja seda vaiksemaks jääb kaasõitja. Mnjah, Eestis tähendaks see kerge pöiasirutus liikluspolitsei läheduses muidugi pikaks ajaks teiste võimsate masinate – mitmesajahobujõuliste ühistranspordivahendite kasutamist.

7G-käigukast toimetab sedavõrd asjalikult, et täpselt sel hetkel, mil ise tahaks käiku vahetada, saab see tehtud. Kui juht end siiski targemaks peab, on tal võimalus rooli taga asuvate labadega käigukasti tööd suunata. AMG õhkvedrustuse jäikust annab sõitjateruumist reguleerida. Kõige pehmemas seades on esmamulje järgi tegu täiesti talutava igapäevasõidu autoga, kusjuures kurvisõitu naudib sellegagi. Ning erinevalt eelmises lehenumbris kirjeldatud vatisest CLC roolisüsteemist on CLS-i oma tõeline maiuspala. Eriti selgeks saab vahe just siis, kui sedavõrd head ja halba kõrvuti proovida.

Mis CLS AMG juures ehk kõige hämmastavam tundub, on tohutu, 1905kilogrammise tühimassi kohta suisa uskumatu vilkus. Keerad rooli ja auto kuuletub kõhkluseta, lähed kiiresse kurvi, auto ei kaldu ega libise, vajutad pidurit ja müts lendab peast armatuurile...

Tagasihoidlik facelift

Nn neljaukseline kupee-sedaan CLS oli üks kaunimaid seeriatootmises autosid juba enne värsket mudeliuuendust. Millega muidu seletada kas või fakti, et ostjad olid nõus ebapraktiliselt kitsukeste akende ja vähese ruumiga tagumisel istmel ning ostsid seda isegi üle tootja ootuste hästi.

Facelift’iga kaasajastati küll auto välimust, kuid tehti seda äärmiselt ettevaatlikult – miks töötavat valemit rikkuda. Nii sai CLS uue esivõre, tagatuled, külgpeeglid, summutiotsad, veljed, seest kolme kodaraga rooli, ümber disainitud näidikud jne. Sarnaselt on üle käidud ka AMG-mudel, mille peamisteks uudisteks on uus ja parema kõlaga väljalaskesüsteem ning 18tolliste asemel 19tollised rattad. Kel “tava-AMG-st” veel väheks jääb, võib nüüd valida lisavarustusena võimsamate pidurite, piiratud libisemisega diferentsiaali ning täiustatud vedrustuse-roolisüsteemiga Performance-Package’i.

Kõige positiivse juures jõuame lõpuks välja kohta, kuhu on kirjutatud hinnanumber. Antud juhul on selleks Silberauto kodulehekülg ja numbriks 1 650 360 krooni. Mis on palju, eriti kui arvestada, et sama tehnikaga E-klass 63 AMG maksab 1 462 020 ja BMW M5 saab kätte veel üle 100 000 krooni odavamalt ehk 1 350 400 krooniga. Järelikult ilu maksab.

Varustuselt on AMG tavalisest CLS-ist oluliselt rikkam, kuid kui soovite kulutada näiteks 1 800 000 krooni, on teil see võimalus: valige lisadena võtmeta käivitamise, navigatsioonisüsteemi, televiisor autosse, parkimisabi ja veel mõningad vidinad.

kui rahas pole küsimus ja tagaistmel kahemeetriseid vedada ei plaani, siis saab CLS AMG näol endale väga ilusa ja nauditava auto.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind1 654 360 krooni
MootorV-8, otto, 6208 cm3
Võimsus378 kW (514 hj) 6800 p/min
Pöördemoment630 Nm 5200 p/min
Käigukast7käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus4,5 s
Kütusekulu22,6/9,9/14,5 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.