Ecomotive ehk supersäästlik
ökonoomsus, disain, varustus mootorimüra, mootori kohatine jõuetus
Näidud, mida Seat Leon Ecomotive pardaarvuti ekraanile kuvab, sunnivad juhi silmad üllatusest suureks. Kuidas meeldiks teile kulgeda maanteel kütusekuluga kolm liitrit saja kilomeetri kohta?
Tehase andmete järgi pole Leon Ecomotive küll nii säästlik – lubatakse, et maanteel neelab auto 3,9, linnas 5,7 ja keskmiselt 4,5 liitrit diiselkütust saja kilomeetri kohta. Proovisõiduauto näitas ühtlaselt 90–100 km/h sõites pidevalt isegi 2,5–3,5 liitrist ning ummikuteta linnasõidul umbes viie liitri suurust kulu. Praktikas väljendub see muide nii, et sõidate päeva, teise, siis veel natuke ja siis lõpuks, näed kukubki kütuseseier mõne millimeetri võrra.
Sunnib peale rahulikku sõidustiili
Ecomotive’i aluseks on võetud tavaline 1,9liitrise diiselmootoriga Leon ning seda mitmeti modifitseeritud. Juht märkab kõige enam seda, et käigukasti ülekanded viimasel kolmel käigul on äärmiselt pikad – Ecomotive lihtsalt sunnib linnas sõitma nii 1300–1400 mootoripöördel ning maanteel, sõites 90 km/h, on pöörded täpselt 1500 peal. Säästlikku sõidustiili propageerib ka mootori-gaasipedaali koostöö. Esialgu pedaali surudes hakkab auto kiirendama üsna pikaldaselt.
Ent kui järjekindlust jätkub, lepib lõpuks ka auto olukorraga ning rapsab siis turbo jõul raevukalt edasi. 0–100km/h on Ecomotive tava-Leonist isegi 0,4 sekundi võrra kiirem, siin on oma roll mängida 40 kg võrra väiksemal tühimassil ja täiustatud aerodünaamikal. Olulisemad erinevused sisalduvad Ecomotive’il veel mootori ümber programmeeritud juhtajus ning eriti madala veeretakistusega rehvides.
Sama hind
Näib, et kaalusääst on saavutatud teatud määral heliisolatsiooni arvelt, nii kostab tugev diisliplärin häirivalt valjult sisse. Muus osas on tegu Leoniga oma tuntud plusside-miinustega. Ruumi jätkub, armatuurlaud on vähe plassivõitu, vedrustus sportlik ja Stylance varustustase igati piisav (ainus variant Ecomotive’il), sisaldades elektriaknaid, püsikiirushoidjat, kliimaseadet jm. Ainus erinevus siin on puuduvad valuveljed – nende asemel pruugitakse kergemaid plekkvelgi. Positiivse uudisena küsitakse Ecomotive’i eest täpselt sama hinda kui tavalise 1,9liitrise sama varustusega Leon eest ehk 286 990 krooni.
Seat Leon Ecomotive on tõepoolest väga ökonoomne, kuid arvestama peab väikeste kompromissidega mugavuses ja sõidudünaamikas.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind286 990 kr |
MootorR-4, diisel, 1896 cm³ |
Võimsus77 kW (105 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment- |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus186 km/h |
Kiirendus- |
Kütusekulu3,9/5,7/4,5 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km või 1 aasta |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |