“Väike” Jaguar uuenes

mugavus, sujuv käigukast, baasvarustus juhitavus, sisustusmaterjalid, diislimüra kiirendamisel

Tänu õnnestunud uudismudelile XF on Jaguar viimasel ajal Eestiski tähelepanu pälvinud. Äsja käidi üle ka XF-i väikevend X-Type, mis on nüüdsest saadaval ka diiselmootori ja automaatkäigukasti kombinatsioonis.

Mullu müüs Jaguar Eestis 12 autot, mida on nutuselt vähe pearivaalide Audi, BMW või Mercedese enam kui poole tuhandega võrreldes. Näiteks BMW müüs enam kui kakssada 3. seeria mudelit, neist paljud varustatud diiselmootori ja automaatkäigukastiga.

Sellise “riistvaraga” X-Type on saadaval alates tänavusest – 2,2liitrine diisel pärineb Fordilt, sellega ühendatud automaatkäigukastis on kuus käiku. 145 hobujõudu pole väike võimsus, kuid automaatkäigukast kärbib kiirenduserksust manuaaliga võrreldes lausa 0,8 sekundi võrra. 0–100 km/h võtab 9,9 sekundit.

Diiselautomaadi trump on pigem sõidusujuvus ja rahulik minek. Käiguvahetused toimuvad meeldivalt pehmelt ning möödasõidul jagub rammugi piisavalt. Tõsi, müra võiks tühikäigul ja kiirendamisel vähem tekkida. Kokkuvõttes sobib automaatkäigukast X-Type’i vähesportliku iseloomuga hästi kokku.

Auto on teelpüsivuselt kindel, kui roolilt ei maksa oodata sellist teravust nagu Audil või BMW-l. Ka juhitavuselt on Jaguar pigem loid, kui silub teekonarusi kahest eelnimetatud rivaalist selgelt paremini. Tallinna auklikele tänavatele on X-Type sestap kas või ainult sellepärast hea valik.

Põgusatest uuendustest hoolimata jäävad alles X-Type’i vanad hädad – kitsavõitu tagaiste ning odavad plastmaterjalid keskkonsoolil. Viimane on seda vastuolulisem, et nahkistmed ja muu luksuslikkusele viitav kuulub Jaguaril baasvarustusse.

Automaatkäigukast lisab Jaguari 535 000 krooni suurusele hinnale 35 000 krooni, universaalkere veel 30 000 krooni. Väga rikkalikku varustust arvestades polegi seda väga palju.

Mugav ja sujuva minekuga Briti keskauto, mis pretendeerib loorberitele, kuid vajaks hädasti täiesti uut järeltulijat.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind570 000 kr
MootorR-4, diisel, 2198 cm³
Võimsus107 kW (145 hj) 3500 p/min
Pöördemoment-
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus208 km/h
Kiirendus9,9 s
Kütusekulu5,4/9,5/6,9 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.