Taibukas tüdruk ehk uuenenud A-klass

väljast väike, seest üsna ruumikas; sõiduomadused; lisavarustus mitmekesine hind

Kas autodega pole samamoodi nagu modellidega? Et mida pikem ja sihvakam, seda ilusam? Uuenduse läbinud Mercedes Benzi A-klass just pikkusega ei hiilga. Ta on hoopis üks hästi treenitud pisike ja armas, üsna mõistliku jutuga tütarlaps.

Olgem ausad, selleks, et üks naine, kes ju tegelikult ongi A-klassi sihtgrupp, märkaks, mis auto juures on muutunud, tuleb sellele viidata. Antagu mulle andeks, aga ma tõesti ei saanud kohe aru, et iluvõrel on uus disain. Või et sõitjateruumis on istmetel hoopis teistsugune kangas kui varem. Näidake mulle naist, kes suudaks autoistme materjalidel peensusteni vahet teha!

Jaa... selle koha peal ma tean paljusid mehi, kes tahaksid pikemalt peatuda materjalide kvaliteedil ja sellel, kuidas Saksa masinatel armatuurlaud ei nagise, küll aga mõnel teisel... Lõpuks loeb ju ikkagi naisostja puhul see, kas auto on ilus ja prestiižne.

Kõrge istumine

A-klassi disain ei paista ka uuendatud mudelil millegi erilisega silma. Tavaline ja turvaline, kuhu on kohati paigutatud mõned metalsed iluliistud, et väga igavaks ei läheks.

Esialgu tundub, nagu ei istuks üldse autos, vaid teepervel oleva piimapuki otsas. Ei, masin ei ole sugugi ebamugav! Lihtsalt harjumatu on nii kõrgel olla. Mis omakorda ajab pea totaalselt sassi gabariitide osas. Kus on selle pisikese auto algus ja lõpp, jääb esialgu selgusetuks, kuid mugava sõidu juures kinnistub peagi.

Mis puudutab prestiižsust, siis lepime kokku, et luksusbränd ilma luksuslike lisadeta on lihtsalt auto. Neli ratast all, mootor ka ja sõidab. Mercedese võlu ilmneb siis, kui tutvuda hulgaliste lisadega. Ja ses osas teeb A-klass nii mõnelegi mudelile silmad ette!

Kõigepealt iga tütarlapse unistus ehk auto, mis pargib end ise! Kuku või imestusest selili! Küljeboksi tagurdamine läheb igasuguse pingutuseta, sest nii ette, taha kui küljele paigutatud andurid pargivad auto hetkega, juht peab ainult õigel hetkel pidurit vajutama. Aga käed võib vabalt roolilt lahti lasta.

See lisaseadeldis maksab vaid veidi rohkem kui tavalised parkimisandurid ehk 12 366 krooni (tõsi, eeldab ka lisainvesteeringut automaatkäigukasti näol). Aga lõbu on mitme rubla eest. Tootja ütleb, et see on auto, mis suudab erinevalt konkurentidest ka kõige kitsamale kohale parkida.

Hoia kütust kokku

Teiseks oskab uus A-klassi Mercedes foori taga mootori seisata ning nii ligi 9% kütust kokku hoida. Ajal, mil eestlaste lemmik väikeste Mercedeste hulgas on Silberauto andmetel jätkuvalt diiselmootor, mille liitrihind kasvab kiiremini, kui sprinter läbib sadat meetrit, on kütuse kokkuhoid vägagi tervitatav. Ent siin on üks “aga”.

Nimelt saabuvad start-stopp funktsiooniga BlueEFFICENCY mudelid meie turule alles tuleva aasta alguses. Esialgu on need saadaval vaid piiratud koguses Lääne-Euroopa suurtel turgudel. Et start-stopp funktsioon töötab pelgalt manuaalkastiga mudelitel, ei saa sellest Eestis tõenäoliselt müügihitti, kuna 90% A- ja B-klassi mudelitest ostetakse siin automaatkäigukastiga.

Ja kui te pole just maailma kõige soodsama auto peal väljas, on Mercedese A-klass innovatiivsele naisele mõistlik valik. Te ju ei ostaks eelmisel hooajal moes olnud kingi? Kui on võimalik, et just sinul on esimesena iseparkiv auto, siis võib see ju ka veidi väiksem olla, eks?

uenenud A-klassi võiksid eelistada üksikud moodsad linnanaised, kelle jaoks manööverdamine ei ole lemmiktegevus. Linnasõiduauto, mis oskab kütust kokku hoida.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
HindPole teada
MootorR-4, turbo, 1991 cm³
Võimsus80 kW (109 hj) 4200 p/min
Pöördemoment250 Nm 1600–2600 p/min
Käigukast6-käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus186 km/h
Kiirendus10,8 km/h
Kütusekulu6,4–7,4/4,6–4,7/5,2–5,7 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.