Auto nagu kõrbetuul

kiirendus, juhitavus, praktilisus välimus võiks veel erilisem olla

Kuuma kõrbetuule järgi nime saanud sportlik kupee Scirocco kuulub sellest sügisest taas Volkswageni hinnakirja. Proovisõit Lõuna-Portugali käänulistel ja kuumadel asfalteedel kinnitas, et 21. sajandi Scirocco on oma nime vääriline.

Aastatel 1974–1992 toodetud eelkäijatega võrreldes on uus Scirocco arusaadavalt sootuks erinev auto. Suurem, kõrgem, raskem. Aga ka võimsam ja kiirem. Toonane valik lõppes 139hobujõulise mootoriga, tänane algab 122 hobujõust.

Toonased Sciroccod on tänases mõistes üsnagi tillukesed autod ja erinevad uudismudelist selgelt ka disainikeele poolest. Elegantne laugpära on andnud teed püstisemale ja praktilisemale luukpärale, mis meenutab rohkelt steroide õginud Golfi. Scirocco on selgelt palju laiem, madalam ja jõulisem, kuid pole siiski klassikaline kupee, nagu näiteks Audi TT või Hyundai Coupe.

Välimusega sarnase muutumise on Scirocco läbinud ka sisemuses. Tagasihoidlik armatuurlaud pärineks justkui Eosest, rool on aga sportlikuma kujuga, uste disain uus ning sportistmed (baasvarustuses) pakuvad meeldivat tuge. Paljudest kupeedest erinevalt on pearuumi tagaistmelgi ja pakiruum võimaldab kahekesi ette võtta ka pikema Euroopa-reisi – tagaistmeid maha klappides mahub autosse 755 liitrit pagasit ehk rohkem kui tavalisse Passatisse.

Pakiruumi sisust palju olulisem on kupee puhul aga teadagi see, mis peitub auto kapoti all. Baasmootor on 1,4liitrine, mis võib sportliku auto jaoks tunduda naeruväärne, kuid pole seda mitte. Jõuallika nõrgem 122 hj versioon jäi proovimata, kuid turbo ja kompressoriga üle laetud 160hobujõuline versioon paneb Scirocco väledalt liikuma ka käänulistel ja mägistel teedel. Mootor töötab väga ühtlaselt, ei karda pöördeid ning teeb kiirendamisel märksa jämedamat häält kui enamik teisi Volkswageneid.

Tõeliselt kiireks muutub Scirocco aga siis, kui kapoti alla installeerida 2liitrine turbomootor Golf GTI-lt. Võrdluses 1,4liitrisega on sel küll vaid 40 lisahobujõudu (kokku 200) ja 0–100 km/h kiirendusaeg erineb vaid 0,8 sekundi võrra (8 vs 7,2 s), kuid rooli tagant tundub vahe palju suurem. 2liitrine Scirocco rebib jõuliselt edasi ka kolmanda-neljanda käiguga, tippkiirus küündib lausa 235 km/h-ni.

Kui juht kiire sõidu järele januneb, siis elab talle lisaks mootorile kaasa ka rool ja veermik. Volkswagenitele omaselt trammis ja konkreetne, on Scirocco märksa jäigem kui Golf või hiljutine Passat CC ning püsib kurvides väga kindlalt. Pidamist jätkuks justkui lõpmatuseni, kuid hoogusattunud juhti hoiatab Scirocco leebe alajuhitavusega. Stabiilsuskontrolli sekkumist praktiliselt ei olegi tunda. Jääb vaid loota, et Golf R32 eeskujul sünniks ka Sciroccost R-seeria mudel, mille kuuesilindrilise mootori jõud kanduks asfaldile kõigi nelja ratta kaudu...

Scirocco esimesed mudelid jõuavad Eestis müügile oktoobris, kuid hinnad pole veel teada. Baashind peaks kõigi eelduste kohaselt jääma 300 000 – 320 000 kanti, võimsamatel versioonidel aga pigem 400 000 juurde.

Piisavalt praktiline ja samas tõeliselt sportlik kupee, mis 2liitrise turbomootoriga varustatult paneb juhi südame kiiremini põksuma.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
HindPole teada
MootorR-4, turbo, 1984 cm³
Võimsus147 kW (200 hj) 5100 p/min
Pöördemoment280 Nm 1700–5000 p/min
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus235 km/h
Kiirendus7,2 s
Kütusekulu18,6/8,7/7,6 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.