Kui autosõit on kirg

disain, juhitavus, sõidurõõm, turvavarustus hind, roolitunnetus

Lisaks silmailu pakkumisele suudab pisim Alfa Romeo MiTo ka juhi silmad särama panna.

MiTo näeb sõitvat ka siis, kui ta seisab. Kuid kiirus ei ole ainus, mida MiTo kehakeel räägib: kroomraamistuses laternad, keerukad vormid ja paljud teised detailid lisavad üldmuljesse mitmetahulisust. Kui otsustada iseloomu üle välimuse järgi, peaks MiTo olema tüüp, kes ei häbene oma seisukohti otse välja öelda ning kellega ühise jututeema leidmine eeldab vestluskaaslaselt laiemat silmaringi, kui suudavad luua politseikroonika andunud jälgimine ja plaadi “Eesti läbulaulud” lugude peast teadmine.

Ka orienteeruv hindade algus 260 000 kroonist ei tee neljameetrist MiTo-d laiale ringile mõistetavaks. Ilma igasuguse irooniata: kui soov saada lihtsalt väiksemapoolne auto, leidub suur hulk MiTo-st ratsionaalsemaid valikuid. Kui aga autol peab olema ka iseloomu, kahaneb võimaluste ring märgatavalt. Ning kui Itaalia autosporditraditsioonid ning disainikeel on südamelähedased, saab MiTo kui odavaim Alfa endale trumbid, mida naljalt üle ei löö. Mi tähistab Alfa sünnilinna Milanot ja To kaasaegset tootmispaika Torinot. Ja sõna mito tähendab müüti.

Temperamentne mootor

Alumiiniumitooni ehisdetailide kombineerimine kroomsõõrides näidikute, nahkpolsterduse ja viisaka välimusega plastiga loovad sõitjateruumis mulje, mis annab kõrge hinna õigustamisse oma panuse. Poolsportlikud esiistmed võimaldavad hõlpsalt siseneda-väljuda ja ruumigi jätkub lahedalt, kuid jätavad norimisruumi külgtoe üle kiirel kurvisõidul.

Tagaistmel jääb keskmist kasvu täiskasvanule eelkõige napiks pearuumi, kuid lastel ei tohiks seal reisides kurtmist olla. 270liitrist pakiruumi saab istmete arvelt kasvatada, kuid ei piisa vaid seljatoe langetamisest, enam-vähem sileda põranda saavutamiseks tuleb üles tõsta ka istmepadi.

Varustusega ei koonerdata: kliimaseade töötab kaht tsooni, autole saab tellida Bose tipptasemel helisüsteemi, USB-pistiku vahendusel saab autoga ühendada välise muusikaseadme. Seitse turvapatja kuuluvad varustuse põhinimekirja.

Mootorivalikus leidub kolm võimalust: 78hobujõuline baasmootor ja 155hobujõuline turboga täiendatu tarvitavad bensiini, 120hobujõuline ülelaadimisega jõuallikas diislikütust. Proovitud võimsaim ottomootor klapib hästi MiTo temperamendiga: on kiire reaktsiooni ja mahlaka häälega, kuid samas piisavalt paindlik, et pakkuda mugavat minekut linnasõidus.

Kaheksa sekundiga paigalt “sajani” kiirendust võimaldav mootor kulutab keskmiselt 6,5 liitrit kütust sajale kilomeetrile. Ja on kogu valiku januseim, kui nii madala kütusekulu puhul sellist väljendit üldse kasutada sobib. Diisli sama näitaja on 4,8 ja nõrgima bensiinimootoriga 5,9 liitrit sajale kilomeetrile. Kõiki kolme kombineeritakse kuuekäigulise manuaalkäigukastiga.

Saab seadistada

Keskkonsoolil asuv lüliti võimaldab autot häälestada vastavalt sõiduolukorrale kas sportlikuks, igapäevaseks või siis libedale teele. Alfa D.N.A. nimeline süsteem mõjutab mootorit, pidureid, vedrustust ning mõistagi juhti abistavat elektroonikat. Näiteks muudab sportliku stiili valimine amortisaatorid jäigemaks ning stabiilsuskontrolli leebemaks.

Kiire sõidu nautijate rõõmuks varustas Alfa vedava rattapaari süsteemiga, mis peaks andma sarnase efekti iseblokeeruva diferentsiaaliga – kurvist väljudes pidurdatakse kergelt sisemist ratast. Alfa tehtud katsed näitasid, et sellise, Q2 Electronicu nimelise süsteemiga varustatuna oli külgkiirendus kurvis 1 g, ilma 0,95 g. Tänavaliikluses pole selle teadmisega midagi peale hakata, ent kiirel sõidul ringrajal omab iga nüanss tähtsust.

Ees MacPherson-vedrustusega, taga väändetalaga MiTo kugistab kurve innukalt, ei kaldu kuigivõrd ning pakub juhile head tagasisidet autoga toimuvast. Soovimisruumi jätab siiski roolitunnetus, seda just keskasendis – sirgetel ja pikkades laugetes pööretes ihkaks enam konkreetsust.

Itaalias tehtud proovisõidu järel, kus teekate on üldiselt märksa siledam kui meil, võib arvata, et müra osas kuulub MiTo oma klassis keskmike hulka.

stiilne väike auto, mis suudab pakkuda ka sõidunaudingut.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindu 300 000 kr
MootorR-4, otto, 1368 cm3
Võimsus114 kW (155 hj) 5500 p/min
Pöördemoment230 Nm 3000 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus215 km/h
Kiirendus8,0 s
Kütusekulu8,5/5,3/6,5 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km või kord aastas
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad7
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.