GLK naudib nii muda kui asfalti

sõidusuutlikkus nii asfaldil kui maastikul, mugavus, kvaliteet kallis nagu rivaalidki

Mercedese väikseima maastikauto GLK osalemisest tibifilmis “Seks ja linn” ei maksa lasta end heidutada: see suudab palju rohkem kui ühe ööklubi eest teise ette manööverdada.

Kõik see tants “Seksi ja linna” ümber paneb pärast proovisõitu pehmelt öeldes õlgu kehitama. Mille pagana pärast peab autot, mis suudab maastikul kaugelt enam kui n-ö tavaline linnadžiip, ei jää asfaldil kuigivõrd alla sõiduautole ning on tulvil tipptasemel tehnikat, osalema maailma ühes igavamas filmis?

Nojah, küllap tuleb teatud seltskonnale autoinfo “sisestamiseks” selliseid kanaleid kasutada, aga neil, kes saavad neljarattalistest ka “Seksi ja linnata” aru, ei maksa lasta end sellest hirmutada.

GLK väärib kandma mudelinimes G-tähte, mis vihjab Mercedese maastikautode isale G-klassile. Jah, sellise tankiga nagu G-klass kaugeltki tegu pole, kuid äärmiselt võimeka linnadžiibiga küll. Igataheks saab tänaseks üsna vananenud BMW X3 endale kardetava konkurendi. Noobelmarkide väikeste maastikautode seltskonnas aga läheb sügisel juba päris trügimiseks: lisanduvad veel Audi Q5 ning Volvo XC60.

Mercedes-Benzi uue maastikuauto hinnad Eestis ei ole veel teada, Saksamaal teatatakse hetkel odavaima, GLK 280 hinnaks maksudeta 36 600 eurot. Kui arvutada see kroonideks ja lisada käibemaks, saab ligikaudu 670 000 krooni. 220 CDI tuleb odavam (33 900 eurot Saksamaal), kuid seda mootorit on oodata valikusse 2009. aastal. Mõistagi saab neid hindu võtta vaid väga ligikaudsetena, sest nagu öeldud, hinnad Eestis pole veel paigas.

Vihjed G-klassile

Oma nurgelise olekuga vihjab GLK põgusalt G-le, kuid mingi matšo-maastikuhundi sõnumit välimusest ei leia. Jõudu ja hoogu on, robustsust mitte.

Sisemuseski vihjab püstine esiklaas G-klassile, kuid sellega ka vanamoelised detailid GLK sisemuses piirduvad. Kui armatuurlauda täiendavad matid puitdetailid ning sõitjate kohal kaardub tume lagi, mõjub sõitjateruum eriti hubaselt, kui puidu asemel on kasutatud lihvitud metalli tooni ehisliiste ning heledat lage, mõjub kooslus külmemalt, kuid samas modernselt.

Ehkki tegu on Mercedese väikseima maastikautoga, ei ole ruumipuuduse üle kurtmist ei esi- ega tagareas. Mõlemas jätkub nii põlve- kui pearuumi, vastava varustuse olemasolul saavad tagaistujad eraldi reguleerida ka temperatuuri. 450liitrise pakiruumi ukse saab varustada elektrilise ajamiga, tagaistme seljatugede langetamisel tekib sile põrand.

Mugavusvarustust saab GLK-le tellida uhkelt, lipulaev S-klassil debüteerinud Comand-nimelise meelelahutus- ja infosüsteemide juhtimiskeskuseni välja, olgu nimetatud TV-vastuvõtja, DVD-mängija, kolmetsooniline kliimaseade, häälkäsklused autole jne.

Pikast turvavarustuse nimekirjast väärib eraldi märkimist Pre-Safe’i nimeline süsteem, mis avariiolukorra tekkimisel (seda prognoositakse arvukatelt anduritelt tuleva info põhjal) valmistab auto ette kokkupõrkeks (pingutab turvavööd, sulgeb aknad jms).

Viimistletud sõiduomadused

Sõitjateruumi peenviimistlus klapib hästi sõiduomadustega: GLK veereb asfaldil nagu teed puutumata ja mootor välja lülitatud. Kui ei teaks, et kapoti all põletatakse kuues silindris diislikütust, ei usuks. 320 CDI V-6-mootor töötab hääletult, käik on eeskujulikult viimistletud – ei mingit vibratsiooni ega robustset rahmeldamist kiirendustel. Mootorvalikus leiduvad veel ka kaks V-6-ottomootorit: 231hobujõuline GLK 280-l ja 272hobujõuline GLK350-l.

Muudetava jäikusega amortisaatorid ja juveliiri täpsusega häälestatud vedrustus ei lase autol asfaldikurvides kuigivõrd kalduda, kuid ebatasasel teel säästab tahumatust raputamisest. Kõigil ratastel sõltumatu vedrustusega GLK saab ka kruusatee ebatasustega hakkama probleemideta, samas püsib kiirteetempol kõigutamatult kursil. Kiirusetundlik roolivõimendi annab maastikauto kohta hea roolitunnetuse.

Veojõud jaotub esi- ja tagarataste vahel suhtes 45:55. Kui autole on soetatud lisavarustuse nimekirjast n-ö maastikusõidupakett, suudab GLK enam kui suurem osa selle tulevasi omanikke ilmselt julgeks proovida: testisõidul Saksamaal sumas Mercedese väikseim maastikauto veelobis, mille läbimisel tekkis kapoti ette väike laine, ronis mööda nn pesulauda, nii et kord ühe, kord teise külje rattad kerkisid maast peaaegu meetri kõrgusele õhku, ning rahmas üles libedast tõusust, mis eemalt paistis lausa seinana.

Maastikusõiduprogramm muudab gaasipedaali n-ö pehmemaks (kiirust saab aeglasel liikumisel täpsemini doseerida), muudab automaatkäigukasti käiguvahetusloogikat (võimaldades nii mootori omadusi paremini ära kasutada) ning teised on ka stabiilsuskontrolli ja ABSi töörežiimid. 201millimeetrine kliirens annab oma panuse maastikusõiduvõimekusse, samamoodi lühikesed ülendid. Kui juht sõidab teedel, mida navigatsioonisüsteemi kaardile pole kantud, saab kogu teekonna salvestada ja nii vältida eksimist tagasiteel.

hetkel parim linnadžiip Eesti turul, ent paraku üsna kallis.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindu 670 000 kr
MootorV-6, diisel, 2987 cm3
Võimsus165 kW (224 hj) 3800 p/min
Pöördemoment540 Nm 1600 p/min
Käigukast7käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus220 km/h
Kiirendus7,5 s
Kütusekulu7,9 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.