Oled sa džiip või kupee?

juhitavus, kiirendus, erinev disain ebapraktilisus, sõidumugavus

BMW väidab, et on oma uues nelikveolises X6-s ühendanud džiibi sportkupeega. See on vastuoluline väide, kuid X6 näeb tõesti tavatu välja ning ka sõidab sedasi, nagu ühelt suurelt luksusdžiibilt ei ootaks.

Sedasorti autode eesmärk on aidata omanikel silma paista ning sellega saab BMW X6 suurepäraselt hakkama.

Esiteks muidugi seetõttu, et auto on sedavõrd suur, kuid teisalt ka harjumuspäratu tagaosa disaini tõttu. Eestvaates on X6 väga sarnane sõsarmudeliga X5, kuid natuke laiem ja madalam, mis peaks teda BMW väitel kupeedele lähendama. Võib ju vaielda, kas tegu on ilusa või koleda autoga, kuid üks on X6 disaini puhul kindel: see on erinev.

Erinev teistest luksusdžiipidest on X6 ka sõitjateruumis, kuid paraku mitte positiivses mõttes. Juhikoht on koopia X5 omast üksikute eranditega – roolil on käiguvahetushoovakesed ja keskkonsooli kummalegi küljele on lisatud pehmed põlvepolsterdused.

Suuremad muutused on toimunud tagaistmel, sest X6 on vaid neljaistmeline auto. Kahel tagumisel istmel on õlaruumi sestap rohkelt, jalgadelgi piisavalt, kuid pearuumi jääb pikemakasvulistel moeka katusejoone tõttu väheks. See on mõistagi tagaistujate, mitte autojuhi enda mure, küll aga häirib kõiki sõitjaid kohati väga odavailmeline plast (keskkonsoolil, tagaistmete vahel), käepidemete puudumine kõigil istekohtadel ning näiteks ka nahksisustuse puudumine miljonikroonise auto baasvarustusest (maksab 33 600 krooni).

Norida saab ka pakiruumi mahukuse ning laadimisava kõrguse üle – kupeel pole need elutähtsad näitajad, džiibil aga küll. Pakiruumi saab tagaistmete arvelt suurendada, kuid suuremate asjade nagu külmiku või muruniiduki vedamine on X6-ga raskendatud.

Kui X6 jääb teistest (tavapärastest) džiipidest praktilisuses maha, siis teeb ta selle (peaaegu) tasa sõiduomadustes. Algul tundub üsna uskumatu, mismoodi 2,2 tonni kaaluv hiigelsuur auto suudab liikuda. Kui eelmise nädala Autolehe luksusdžiipide võrdlustestis (vt AL nr 33, lk 16) kuulutasime Range Rover Sporti teistest sportlikumaks, siis X6 on hoopis teisest liigast.

Ta keerab kurvi, hoidub kaldumast, reageerib roolile tõepoolest nagu kupee, mis on juhtumisi 1,7 m kõrge ja üle kahe tonni raske. Kurikate vahel slaalomit ja põdratesti sooritades seadsid piiri sõiduki välismõõtmed, mitte veermiku võimekus. Vahest ainult Porsche Cayenne GTS küündib džiipide seas juhitavusfiligraansuselt BMW X6-ga samale pulgale.

X6 seab lati kõrgele ka kiirusomadustelt. Varustatuna kahe turboga diiselmootoriga teeb X6 xDrive35i 0–100 km/h tehaseandmetel 6,9 sekundiga, Autolehe testis mõõtsime väikse läbisõiduga eksemplarile 7,3 sekundit. Kiirendus püsib võimsana ka möödasõitudel, pöördemoment 580 Nm on omane pigem kaheksasilindrilistele diiselmootoritele. Kerge pettumuse valmistas üksnes diiselmootori hääl, mis ei viita kuidagi sportlikkusele.

Sportlikkuse taotlus meenub uuesti, kui suunduda siledatelt teedelt konarlikumatele – X6 ei ole nii mugav kui nii suurelt džiibilt ootaks. Auklikul või mõranenud asfaldil osutub X6 üsna jäigaks ja rappuvaks, kuigi suured rattad veerevad väikematest ebatasasustest lihtsalt üle. Ju on see sportlikkuse hind, kuid Tallinna tänavatele leidub mugavamaid džiipe nii kallimaid kui ka odavamaid.

BMW X6 hindu on raske konteksti panna, sest otseseid konkurente tal nagu polekski. X5-st on ta igal juhul kallim, diiselmudelid näiteks u 40 000 krooni. X6 xDrive35d maksab 939 000 krooni, ühe turboga diisel xDrive30d (235 hj) 886 000 krooni. Lisaks on saadaval ka kaks bensiinimootorit, needki mõlemad ülelaadimisega. Kuuesilindriline pakub 306 hobujõudu 901 000 krooni eest, kaheksasilindriline 407 hobujõudu 1 178 000 krooni eest.

Autode baarustus on ammendav, kuid rohkelt saab neile ka juurde tellida, alates mainitud nahksisustusest või meelelahutussüsteemidest ning lõpetades aktiivrooli (20 200 krooni) või aktiivveermikuga (51 100 krooni). Mõttekad on kindlasti tagurduskaamera (8100 krooni), sest nähtavus taha on muidu peaaegu olematu ning ka suuremad 20tollised rattad, sest isegi baasvarustuses olevad 19tollised tunduvad auto all väikesed.

kiire ja väga sportlik nelikveoline, mis paistab silma, kuid jääb jänni praktilisuses.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind939 000 kr
MootorR-6, diisel, 2993 cm³
Võimsus210 kW (286 hj) 4400 p/min
Pöördemoment580 Nm 1750 p/min
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus236 km/h
Kiirendus6,9 s
Kütusekulu10,5/7,1/8,3 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.