Diiselbokser sobib metsamehele

hind ja varustus, mootori omadused, sõiduomadused nii asfaldil kui ka kruusal disain, pikk ooteaeg kättesaamiseks

Kevadel esitletud Subaru Forester on saanud mootorikatte alla kauaoodatud uuenduse: diiselmootori. Tõhusa pöördemomendi ja madala kütusekulu tõttu võib seda pidada Foresterile optimaalseks valikuks.

Esimesena hakkas Subaru oma diiselboksermootorit pakkuma Legacyle ja Outbackile, nüüd on järg Foresteri käes. Päris üksühele autode tehnika siiski ei kattu: käike on Foresteril ühe võrra rohkem (kuueastmeline vs viieastmeline) ning hobujõude kolme võrra vähem (147 vs 150).

Nagu varem tõdetud, on Subarul diisel suurepäraselt õnnestunud, Foresteri veab see palju jõulisemalt kui baasmudeli kaheliitrine bensiinibokser ning märkimisväärselt väiksema kütusekuluga.

Ronib ka ilma aeglustita

Proovisõidul läbitud järsud off-road-tõusud ei kujutanud Foresterile mingit takistust. Suurte maasturite klassist 21,5cm kliirens lubab ületada takistusi, mida keskmine linnadžiibi omanik kunagi ei näe ning situatsioonid, kus auto esiklaasist vaid taevast nägi, lahendas Forester gaasipedaali peaaegu pressimata. Seda vaatamata aeglusti puudumisele (erinevalt kaheliitrisest bensiini-Foresterist). Sama kehtib möödasõitude kohta: vägev pöördemomendi – 350 Nm alates 1800 mootoripöördest – toel võib neid sooritada ka kuuenda käiguga ja pikalt ette mõtlemata. Uue käigukasti ülekanded on seejuures seatud nii, et sajakilomeetrise tunnikiiruse juures ületavad mootoripöörded napilt kahte tuhandet. Proovisõidul oli tegu eelseeriaautodega ning nende käigulülitamise täpsus jättis soovida, kuid esinduse kinnitusel jõuavad klientideni parandatud käiguvahetusega autod. Maastikuvõimekusele pole õnneks ohvriks toodud ka asfaldisõiduomadusi. Maanteel sõidab Forester kindlalt otse ja liigselt õõtsutamata ning ületab aukusid linnatänavatel märkamatult.

Linnadžiipide hulgas odav

Kütusekulu lubatakse keskmiselt 6,3 liitrit / 100 km. Säästlik on Forester kahtluseta: kui sama tsükli läbi teinud 230hobujõuline bensiinimootoriga auto näitas kuluks 14,5 liitrit, siis Forester vaid 7,8 liitrit saja kilomeetri kohta.

Õigupoolest kiitleb Subaru, et nii dünaamika, kütusekulu kui ka õhku paisatavate heitgaaside hulga poolest on tegu oma klassi priimusega. Siia võib lisada veel ka hinna: diisel-Foresteri saab kätte 354 900 krooni eest, sellega maksab see näiteks Honda CR-V-st üle 70 000 ning Toyota RAV-4st üle 50 000 krooni vähem.

Varustustasemeid on kolm: enamik leiavad juba baashinnast kõik vajaliku (kliimaseadme, kiirusehoidja, elektriaknad, istmesoojendused, valuveljed jpm), 35 000 lisakrooni toovad juurde ksenoontuled, parema helisüsteemi ja suuremad rattad, tippmudelil on küljes veel katuseluuk, nahksisu ja elektriline juhiiste ning võtmeta avamise-käivitamissüsteem. Sellega kasvab hind ka juba 430 000 kroonini.

Foresteril on kõik, et olla oma klassi liider – praktilisus, sõiduomadused, atraktiivne hind ja nüüd ka võimas, ent säästlik diiselmootor.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind354 900 kr
MootorR-4, 1998 cm3
Võimsus108 kW (147 hj), 3600 p / min
Pöördemoment350 Nm, 1800–2400 p / min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus186 km/h
Kiirendus10,4 s
Kütusekulu7,4/5,9/6,4 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.