Tulemusrikas evolutsioon

müratase, sõiduomadused, mootorid, käigukastid, rohkelt lisasid konservatiivne välimus, lisade eeldatav hind

Volkswagenitega vähetuttavaile võib uue Golfi saabumine isegi märkamatuks jääda – sedavõrd tuttav tundub selle välimus. Aga disainievolutsioon peidab kaalukaid muudatusi, mis kuuenda põlve Golfi eelkäijatest selgelt esiplaanile tõstavad.

Konservatiivne disain on Volkswagen Golfi iseloomustanud juba aastakümneid ning uue mudeli ilmumisel on selle sarnasus eelkäijaga alati rohkelt kõneainet pakkunud. Seekordne kuues Golf tundub eelkäijatega lausa eriti sarnane, n-ö laenusid on ka Volkswageni teistelt mudelitelt. Esituled pärineks justkui Sciroccolt, samuti madal esivõre. Tagatulede kuju on selgelt Touaregi mõjudega, visuaalselt laiemaks venitatud puusad ehk tagatiivad varem Sciroccol nähtud.

Välimuses seega üllatusi pole, kuid tegu pole kaugeltki ebaõnnestunud disainiga. Teadlikult konservatiivne disainijoon on Golfi müüginumbrid seni soovitud tasemel hoidnud, sest ostjad nähtavasti ei ootagi disainirevolutsiooni.

Vähe uut on ka auto kandmikus, sest Golf VI põhineb Golf V platvormil. See tähendab praktiliselt identseid välismõõtmeid ja vähe muudatusi sõitjateruumi mahutavuses. Golf on endiselt mõnusalt avar kompaktauto, sõitjateruum tundub aga senisest natuke väärtuslikum. Plastmaterjalid on meeldivalt pehmed ja hoolikalt paigaldatud, armatuurlaud meenutab kujult senist, aga jätab soliidsema mulje.

Kõiki esmaseid sarnasusi arvesse võttes osutub sõidumulje seda üllatavamaks. Ilmselgelt pole tegu kergelt kohendatud Golf V-ga, uus Golf VI jätab maanteel sootuks erineva mulje – taas soliidsema. Vaikus, millega uus Golf sõitjaid kostitab, pärineks nagu lausa Volkswageni lipulaevast Phaetonist.

Islandil toimunud proovisõidul oli Golf väga vaikne igasuguse kattega asfaltteedel – siledatel ja krobelistel, auklikel ja kurvilistel. Auto vaiksemaks muutmisele on kulutatud kuude kaupa insenerimõtet ja tulemus on veenev. Sellele lisandub tuule- ja mootorimüra parem summutus, mistõttu võrdlus samadel teedel proovitud Phaetoniga pole tõepoolest kohatu.

Tõrvatilgana meepotis tuleb mainida uue Golfi käitumist kruusateedel. Juhitavuse ja sõidumugavuse kombinatsioon on siingi suurepärane, kuid kivikeste klobinat kostub auto alt liiga palju – mitte rattakoobastest, vaid just põhja alt. Lääne-Euroopa teedel pole see probleem, Eesti teedel aga küll.

Mõjusa evolutsiooniga on Volkswageni insenerid maha saanud ka Golfi käiguosa suhtes. Siinkohal tuleb mainida sakslaste praeguseid lemmiklühendeid TSId, TDId ja DSGd. Esimesed neist tähendavad vastavalt bensiini- ja diiselmootoreid, DSG kahe siduriga automaatset käigukasti.

Nii mootorid kui ka käigukastid on vanalt Golfilt ja teistelt Volkswagenitelt tuttavad, ometi suutsid insenerid auto kütusekulu vähendada mõnel juhul lausa veerandi. Kuue- või seitsmekäigulised DSG-käigukastid on toonud kuni 12protsenilise kütusesäästu võrreldes manuaaliga ja lausa 20protsendilise säästu võrreldes tavalise automaatkäigukastiga.

Proovisõiduautol oli 1,4liitrine turbomootor võimsusega 122 hobujõudu ja seitsmekäiguline DSG. Tegu on igati optimaalse kombinatsiooniga. 0–100 km/h aeg võrdub 9,5 sekundiga, keskmine kütusekulu kuue liitriga 100 km kohta.

Kõige säästlikum on esialgu pakutavatest 2liitrine 110 hj turbodiisel keskmise kütusekuluga 4,5 l / 100 km. Arvatavalt tulevaks aastaks valmib n-ö ökomudel Golf BlueMotion keskmise kütusekuluga 3,8 l / 100 km.

Golf VI hinnad ei ole veel teada, kuid Saksamaal kallines baasmudel vaid 200 euro ehk umbes 3100 krooni võrra, mis annab aimu ka kodumaiste hindade kohta. Vana baas-Golf (s.o kolmeukseline mudel) maksab 218 900 krooni. Seni ja ka tulevikus tuleb lisa maksta tagauste, DSG-käigukasti, TSI- ja TDI-mootori ja veel paljude meelitavate lisade eest.

Uuele Golfile saab lisavarustust valida sama luksuslikult nagu viie aasta eest esindusautole: tagurduskaamera, parkimisassistent, kõvaketta ja ekraaniga navigatsiooni-/audiosüsteem, adaptiivne kiirusehoidik, aktiivveermik jne. Sedasi saab kokku üsna nauditava komplekti, mille sarnast rivaalid ei paku ja mis maksab vähemalt sama palju nagu mõni keskklassi sedaan.

soliidsuse ja tehnoloogiauuenduste poolest teeb uus Golf rivaalidele silmad ette. Disainihuvilised peavad mujale vaatama.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
HindPole teada
MootorR-4, turbo, 1390 cm³
Võimsus90 kW (122 hj), 5000 p / min
Pöördemoment200 Nm, 1500 p / min
Käigukastseitsmekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus200 km/h
Kiirendus9,5 s
Kütusekulu7,7/5,0/6,0 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.