Kui välimus ja sisu klapivad

disain, sõiduomadused, varustusvõimalused pikematele tagaistmel vähe pearuumi

Miskipärast arvavad mõned, et hea välimus tähendab tühja sisu. Opel Insignia tõestab. et vähemalt autode kohta see väide ei kehti.

Opeli uue keskauto Insignia disain ei raputa muidugi kujustuskunsti alustalasid, kuid oma klassis võib see missi tiitlile kandideerida küll. Vigurdamist, disaini disaini pärast Insigniast ei leia, küll aga detaile, ennekõike mängu tiivamotiiviga, mis koos põhijoontega loovad hoogsa terviku. Hoogsusele saab anda ka veel palju otsesema sisu, kui valida kapoti alla 260hobujõuline V-6 ning liita sellega nelikvedu.

Sellise mudeli hind ületab küll poolt miljonit krooni, kuid jaanuaris Eestisse jõudva Insignia napilt alla 300 000 jääv baashind ja selles sisalduv varustus peaksid tõmbama Opelile pilgu ka neil, kelle välimus jätab ükskõikseks. Olgu pikast nimekirjast ära märgitud kliimaseade, elektriliselt reguleeritav juhiiste, hulk turvapatju, stabiilsuskontroll. Baasmudelit viib edasi 1,6liitrine 115 hobujõudu arendav bensiinimootor.

Raskepärasus on kadunud

Nii nagu välimustki, pole ka sõitjateruumi mõtet hakata detailides võrdlema eelkäija Vectraga – erinevused on nii suured. Kui Vectra omanik istub Insigniasse, on tal raske uskuda, et tegemist on tema auto järeltulijaga. Ei mingit raskepärast kandilisust, tõesti, üle võlli ei vallatleta ka Insignias, kuid interjööri autorid tunnistavad ka teistsuguse kraadiga nurki kui 90 ning sõõrgi ei too neil hirmuhigi laubale.

Nuppe leidub palju, kuid temaatiliselt korrastatuna. Isegi käsipiduri hoob on samuti asendatud aknalüliti tüüpi nupuga – seisupidur rakendub elektriliselt. Kui esiistmetel sõitjatel pole kurtmist millegi üle, siis pikemaid pääseb tagaistmel ahistama hoogsalt langev katusekaar. Seda nii sedaanil kui ka luukpäral.

Ehkki pakiruumi maht erineb sedaanil ja luukpäral vaid 20 liitri võrra (vastavalt 500 ja 520 liitrit) ja mõlemad on väga ruumikad, tasub neil, kel ette näha suuremate esemete vedu, eelistada kindlasti luukpära. Sedaani pakiruumi laadimisava pole kuigi suur. Istmeseljatugede allaklappimisvõimalus on muidugi enesestmõistetav.

Mootoreid igale maitsele

Et esialgu pakutava seitsme mootori võimsusvahemik ulatub 110st hobujõust 260ni, peaksid oma leidma ka vasakukäelised viiuldajad, olgu eemärgiks ülim ökonoomsus (keskmine kütusekulu esimesel juhul 5,8 liitrit sajale kilomeetrile) või plahvatuslik kiirendus (0–100 km/h kiirenduse aeg teisel 6,9 sekundit).

Diiselmootorid on kõik kaheliitrise töömahuga, kuid kolmes võimsusversioonis: 110, 130 ja 160 hobujõudu. Proovitud võimsaima mootori keskmiseks kütusekuluks lubavad tehaseandmed 5,8liitrit sajale kilomeetrile, muide, nagu nõrgimalgi. 380 njuutonmeetrit tagavad ka nobedad möödasõidud, kuid nii madalat kütusekulu kui andmetes kirjas, ei õnnestunud proovisõidul kuidagi saavutada. Teadagi ei pretendeeri see väide lõplikule tõele ja teadustöö staatusele – ei sõitnud ju mingit standardtsüklit, vaid tavalist maantee-linnasõitu oma tavapäraste muutujatega.

Küll aga sai samas rütmis liigeldes valiku võimsaim, 260hobujõuline mootor nelikveolise mudeli pardal enam-vähem hakkama just tehaseandmetes ettenähtud 10,9 liitri keskmise saja kilomeetri kuluga. Mõistagi pole kütusekulu selle mootori puhul peamine, ikka kiirus. Selles osas ei tule pettuda, muskleid jätkub pereauto kohta rohkem kui piisavalt.

Lisaks nimetatutele leidub valikus veel kaks vabalthingavat ottomootorit, 1,6liitrine ja 1,8liitrine vastavalt 115 ja 140 hobujõuga ning kaheliitrine turboga täiendatud 220 hobujõuga.

Automaatselt seadistuvad tuled

Kõrgemates varustuspakettides saada olev FlexRide’iks kutsutav süsteem võimaldab autot ringi seadistada sportlikumaks või mugavamaks sõiduks. Nupuvajutus muudab amortisaatorite tööd, samuti gaasipedaali, stabiilsuskontrolli ning rooli tundlikkust. Kui juht pole valinud ei sport- ega mugavusprogrammi, kohandab auto kõike nimetatut vastavalt sõiduoludele ja -stiilile.

Nelikveolisena saab osta Insignia turbobensiinimootoriga varustatud mudeleid. Elektrooniliselt juhitava Haldexi siduriga varustatud süsteem suudab esi- ja tagarataste vahel veojõudu ringi jagada kuni suhteni 50 : 50. Eriti sportlikud juhid saavad lisavarustuse nimekirjast soetada tagaratastele piiratud libisemisega diferentsiaali.

Kurvilistel teedel, pimedas ja vihmasajus tõestas end veenvalt Insignia automaatne tuledesüsteem. Nimelt muudab see kiirtevihu pikkust ja laiust vastavalt sõiduoludele, näidates kas pikemalt ette või enam ühele või teisele küljele, lülitab lähituled kaugtuledeks ja vastupidi ning liigutab laternaid vastavalt kurvi suunale, süüdates vajadusel täiendavalt ka udulaterna. Teeb ettevaatlikuks? Et kuidas tuleb Opelil mõtete lugemine välja? Lähi- ja kaugtulede ümberlülitused käisid proovsõidul küll täpselt neil hetkedel, kui oleks seda ise käsitsi teinud ning hoolimata rasketest sõiduoludest ei saanud ka valgustuse osas ainsatki etteheidet teha. Säärane tuledesüsteem kuulub tipmisel Cosmo varustustasemel hinna sisse, teistele varustuspakettidele saab süsteemi 17 900 krooni eest juurde osta.

Midagi unustajatele

Hajameelsetele pakub abi Opeli silma (Opel Eye) süsteem, mis tuvastab keelavaid ja piiranguid kehtestavaid ja tühistavaid liiklusmärke. Tuuleklaasi taga asuv kaamera jälgib teeservi, leides märgi, mis klapib auto mälus olevaga, kuvab selle ekraanile. Kõige enam abi saab sellelt süsteemilt olukorras, kui on meelest läinud, milline piirang parasjagu kehtib või äkki on see juba tühistatud. Sama kaamera jälgib ka tee piirdejooni ning hoiatab juhti helisignaaliga, kui auto neid ületab.

kena välimuse, heade sõiduomaduste ja mõistliku hinnaga pereauto

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind394 900 kr
MootorR-4, diisel, 1956cm3
Võimsus118 kW 160 hj 4000 p/min
Pöördemoment380 Nm 1750 - 2500 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus218 km/h
Kiirendus9,5 s
Kütusekulu7,6/4,8/5,8 l/100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.