Audi Q5: väiksem ja parem?
välimus, dünaamika, juhitavus tagaiste, vedrustuse jäikus, baasvarustus
Audi vastsest linnadžiibist Q5 on hellitavalt kõneldud kui hiiglasliku Q7 väikevennast, pesamunast.
Aga olgu kohe alguses selge, et Audi Q5 ei ole väike, ei ole pesamuna ega ole odav.
Eks Audi ostjad tahavadki, et nende auto keskmisest natuke kallim oleks ja uue Q5-ga tuleb Ingolstadt oma klientidele lahkesti vastu. Q5 baashind on 580 500 krooni (mudel 2,0 TDI), automaatkäigukastiga proovisõiduauto 2,0T FSI maksab alates 660 700 kroonist. Kumbki rahanumber pole rivaalide X3 ja GLK-ga võrreldes sugugi hirmutav, aga nagu Audi, BMW ja Mercedes-Benzi puhul tavaks, läheb hind lendu siis, kui hakata lisavarustust valima.
Saksa peenmarkide kiituseks tuleb öelda, et nad pakuvad oma mudelitele kõrgtehnoloogilist lisavarustust, mida paljudelt konkurentidelt ei leia. Sedasi saab ostja auto oma nõudmistele vastavaks timmida ning selle eest ka kopsaka rahasumma välja käia. Pildil olev meteoorhall Q5 maksab 1 037 310 krooni, kusjuures sel pole sugugi veel kogu lisavarustust.
Hinnad üle miljoni krooni viitavad pigem luksusdžiipidele ja ega Q5 polegi midagi muud kui luksusdžiip, kuigi natuke kohitsetud välismõõtmetega. 4,63 meetri pikkusena pole see siiski väike, tegelikult pikem nii BMW X3-st kui ka Mercedes GLK-st. Audile meeldib ära märkida, et Q5 on kõikidest konkurentidest madalam, mis viitavat auto sportlikkusele.
Q5 juhikohal on tunda, et tegu on parajalt suure ja kalli autoga. Viimistluses domineerib nahk ja metall, keerukaid funktsioone sisaldavaid nuppe (suur osa neist lisavarustuses) on täis terve armatuurlaud ja keskkonsool veel lisaks. Kallimatest lisadest olid proovisõiduautol MMI-navigatsiooniseade koos parema stereosüsteemiga (53 200 krooni), valge nahaga kaetud sportistmed (51 200 krooni) ja nende elektrilise reguleerimise võimalus (13 100 krooni lisaks), klaasist ja osaliselt avatav panoraamkatus (23 500 krooni) ning 17tolliste asemel 19tollised valuveljed (26 900 krooni). Paljutki loetletust võib pidada asjatuks priiskamiseks, aga Audi küsib lisaraha ka praktiliste asjade eest, mis on baasvarustuses ka palju odavamatel autodel: kiirusehoidik (4590 krooni), multifunktsionaalne rooliratas (5110 krooni) ja näiteks istmesoojendus (6080 krooni).
Aga nagu juba öeldud, uue Audi ostja tahabki oma auto eest palju raha välja käia, sest teda rahustab teadmine, et ta saab praktiliselt täiusliku auto. Miljoni krooni eest võiks ju saada. Uus Q5 ei saa ju olla ebatäiuslik? Mis seal salata, tegemist on kena väljanägemise, ideaalilähedase juhitavuse ja päris kiire nelikveolisega.
Kaheliitrine turbomootor tagab kiirenduse nullist sajani kõigest 7,2 sekundiga, bensiini läheb keskmiselt aga vaid 8,5 liitrit sajale. Diiselmootorid pakuvad veel paremat kiirenduse/kütusekulu kombinatsiooni. Aga kuidas on täiuslikkusega? Prooviauto mootor oli sissesõitmata, millest võis olla tingitud tuntav jõuetus madalatel pööretel ja ootamatult äkiline minek turbo rakendudes. Diisel peaks Q5-le igatahes paremini sobima.
Ühtlasi jättis vedrustus meie teede jaoks liiga jäiga mulje isegi mugavusrežiimis (adaptiivveermik, 22 600 krooni lisaks). Siledatel teedel oli mõistagi väga mõnus sõita.
Kolmas kriitikaaspekt puudutab ruumikust. Pakiruum on suur, eesistujail on lahedalt ruumi, aga tagaiste on üsna kitsuke. Jalaruumi napib, kuigi tagaistet saab edasi-tagasi liigutada (see võimalus maksab 3470 krooni) ning keskmine istekoht on praktiliselt kasutamatu – väljakannatamatult kõva polsterduse ja olematu jalaruumiga. Kuigi Q5 ei tehta erinevalt Q7-st seitsmekohalisena, ootaks sellelt vähemalt viit kasutatavat istekohta.
kui kõrge hind on Q5 puhul ehk isegi õigustatud, siis jäik vedrustus ja kitsas tagaiste mitte. Autolehe lemmikuks jääb esialgu Mercedes GLK.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind660 700 |
MootorR-4, turbo 1984cm3 |
Võimsus155 kW 211 hj 4300 p/min |
Pöördemoment350 Nm 1500 p/min |
Käigukast7käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus222 km/h |
Kiirendus7,2 s |
Kütusekulu10,4/7,3/8,5 l/100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |