Musklimäng Audi A6 esituses

uus mootor, juhitavus, lisavarustus, soliidsus baasvarustus, sisemüra

Audi A6 värskendatud välimus ja sisemus ununevad juhil kohe, kui uus ülelaadimisega V-6 asub oma võimeid näitama.

Uued kaitserauad ja udulaternad ning värske ilmega radiaatorivõre muudavad A6 ilme väljast vaatajale moodsamaks ja hoogsamaks. Neile, kes sees, jõuab mudeluuendus meeltesse kõige jõulisemalt kui verivärske 290hobujõuline mootor alustab oma etteastet. Kuuesekundiline kiirendusaeg paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni ning valmisolek koheseks jõudemonstratsiooniks peaaegu igas gaasipedaali asendis ei tähenda, et A6 valgelt särgilt võiks leida plekke või lipsusõlm oleks lastud lõdvaks. Testis mõõdetud kuues kiirendussekundis või välkkiiretes möödasõitudes pole midagi higist, need käivad justkui muuseas. Ehkki tähisega TFSI, pole kolmeliitrine V-6 varustatud turboga (T nagu turbo), vaid mehaaniliselt käitatava kompressoriga. Ehkki kaasaegsed turbmootorid pakuvad samuti vägagi ühtlast kiirendust laias pööretevahemikus, pole need siiski nii rafineeritud maneeridega kui kõnealune V-6. Kui eelnevale lisada veel 9,4liitrine keskmine kütusekulu sajal kilomeetril, ei tohiks inseneride töövõit jääda märkamata ka neil, kellel juba sõnade süüteküünal ja nukkvõll kasutamine ühes lauses põhjustab migreenihoo. Muide, mootoreid leidub valikus ühtekokku kümme: võimsus jääb vahemikku 136st 580 hobujõuni, viimast pakub teadagi RS 6.

Lihtsam kasutada

Värskenduskuuri läbinud A6 hinnad algavad poolest miljonist kroonist, kui kapoti all uus V-6, millega käivad kaasas nii nelikvedu kui ka kuuekäiguline automaatkäigukast tuleb loovutada veerand miljonit rohkem. Kuid see on baashind, nagu Saksa noobelmarkidel üldiselt, saab ka A6 hinnale lisavarustuse nimekirja sukeldudes erilise vaevata sadu tuhandeid otsa laduda. Lisade nimekirja peavad vaatama needki, kelle soovid tagasihoidlikumad õhkvedrustusest ja eriti eksklusiivsest nahkpolsterdusest – ei istmesoojendused ega kiirusehoidik kuulu baashinna sisse. Mudeliuuenduse käigus vaadati mõistagi üle ka varustusnimekiri, sinna lisati näiteks sõidurea hoidmise abi, samuti automaatne esilaternate ümberlülitus kaugtuledelt lähituledele ja vastupidi. Sõitjateruumi kahe olulisema täiustusena paljude pisemate kõrval saab nimetada uuendatud MMI-nimeline kesklülitisüsteemi ning tagaistmete pehmemat polsterdust. Arvukates meelelahutuse, suunari ja auto seadistuste menüüdes liikumine sujub uue MMI abil varasemast hõlpsamalt. Et seadistamisvõimalustest puudu ei tule – audiosüsteemi helipildi nüanssidest vedrustuse jäikuseni – on menüüde korrastatus ja loogilised liikumisteed äärmiselt olulised. Kasutamismugavuselt kuulub uuendatud MMI sarnaste süsteemide tippu.

Seadistatav vedrustus

Aktiivvedrustus, nagu oli testiautol, võimaldab juhil valida mugavus- ja sportseade vahel või jätta reguleerimine auto hoolde – jäikust-pehmust seatakse vastavalt teeoludele ja sõidustiilile. Sportrežiimi valimine tähendab ühtlasi auto kere langetamist tavakõrguselt 15 mm võrra. Samas saab kehvadesse teeoludesse sattudes juht MMI vahendusel auto kere tõsta normaalkõrguselt 15 mm võrra. Juhitavuskatsetel näitab vedrustuse automaatseades A6 end täpselt juhile kuuletuvana, käitudes nii põikekatsel kui ka slaalomis kergelt alajuhitavana, kuid äärmiselt loogiliselt. 18tollistele velgedele tõmmatud madala profiiliga sportlikud rehvid ei muuda sõitu auklikul teel just ülimugavaks, kuid mitte ka ebamugavaks. Küll aga üllatab A6 klassi kohta suhteliselt kõrge sisemüraga pinnatud ja naastrehvidega karestatud teekattel, samas kui kruusakivide klobin on hästi summutatud ning tuulemüra ei pääse sõitjaid häirima.

soliidne esindusauto, oma kiiruse ja võimsuse kohta ökonoomne, palju lisavarustust, vähevõitu baasvarustust

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind742 900
MootorV-6, otto, 2995 cm3
Võimsus213 kW 290 hj 4850 - 6800 p/min
Pöördemoment420 Nm 2500 - 4850 p/min
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus5,9 s
Kütusekulu13,3/7,2/9,5 l/100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.