Rohkem ruumi: Nissan Qashqai+2

praktilisus, ümberseatavus, varustus auklikul teel ebamugav

Nissan Qashqai+2 võib sõidutada seitset inimest, kuid pakub ka muus osas tava-Qashqaist rohkem võimalusi.

„Pluss kaks” tähendab kahte lisaistet. Nissan väidab, et need sobivad kuni 160sentimeetri pikkustele sõitjatele, ja seda väidet maksab uskuda – suuremaid sinna sundida ei maksa. Samas tähendavad tava-Qashqaiga võrreldes 21 sentimeetrit lisapikkust ning 13,5 sentimeetrit pikem telgede vahe avaramaid olusid keskmises istmereas ning oluliselt mahukamat pakiruumi. Viimast muidugi juhul kui kolmas istmerida pole kasutuses ja istmed uputatud pakiruumi põrandasse.

Nutikalt on lahendatud tihti lisaistmetega autode puhul kerkiv probleem – kuhu panna pakiruumi katteruloo, kui lisaistmed on kasutuses. „Pluss kahel” leidub pakiruumi põrandas panipaik, kuhu muuhulgas mahub vabalt ka ruloo. Keskmist istmerida saab liigutada ette-taha 24 sentimeetri ulatuses, nii saavad seal istujad kinkida kolmandas reas sõitjatele rohkem jalaruumi või laiutada ise.

Esi- või nelikveoline

1,6liitrist väikese Qashqai baasmootorit suurele ei pakutagi, valik algab kaheliitrisest – sama mootoriga ning samal varustustasemel „pluss kaks” maksab viieistmelisest 31 000 krooni enam. Hinnad algavad 319 990 kroonist. Nii nagu viieistmelist, saab ka seitsmekohalist nii esi- kui ka nelikveolisena (hinnale lisandub 36 000 krooni). Kahekümnesentimeetrine kliirens on täiesti konkurentsivõimeline ka linnadžiipide seltskonnas ja lisab Qashqaile tubli annuse praktilisust – olgu elukohaks uuselamurajoon, kuhu arendaja „unustas” korralikud teed rajada või paneelmajade kant, kus parkimiseks tuleb auto ajada kõrgele äärekivile. Rääkimata muidugi metsa- ja külateedest. Mõneti kummaliselt osutub aga suurimaks miinuseks vedrustuse töö just auklikul teel, kus Qashqai+2 põrutab tugevalt ja laseb augujadas tagaosa pikapilikult uitama. Võimalik, et põhjus peitub tava-Qashqaist 150 kilogrammi suuremas kandevõimes, mis tingis ka vedrustuse ümberhäälestuse. 150hobujõuline diiselmootor, nagu oli prooviautol, tuleb viieistmelisest umbes 100 kilogrammi raskema „pluss kahe” liigutamisega tõhusalt toime nii kütusekulu kui ka dünaamikat silmas pidades.

praktiline pereauto, mis kõrge kliirensi poolest sobib hästi kehvadesse teeoludesse, kuid võiks olla neis ka mugavama minekuga.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind389 990 kr
MootorR-4, diisel, 1994 cm3
Võimsus110 kW 150 hj 4000 p/min
PöördemomentNm p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus189 km/h
Kiirendus11,3 s
Kütusekulu8,9/5,9/7,0 l/100 km
Hooldevälpkm
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.