Avensis meelitab, aga ei eruta

mugavus, müratus, 1,8liitrine bensiinimootor uimane diiselautomaat, tavaline sisemus ja välimus

Isegi automüügi vaikelu ajal on uue Toyota Avensise saabumine oluline sündmus. See on auto, mis ei pane küll kellelgi südant kiiremini põksuma, kuid millega sõidavad ja hakkavad sõitma väga paljud.

Avensis on püsinud Eesti kõige enimmüüdud sõiduautode seas aastaid. Olgu praegune majandusolukord milline tahes, uue mudeli kasutusomadustest lähtuvalt vääriks vana Avensis väljavahetamist küll.

Toyota konservatiivse disainiga harjunutele võib uudismudeli disain esmapilgul lausa uudne tunduda, kuigi pikemalt silmitsedes leidub originaalset ja uudislikku vähe. Uus Avensis näeb kena välja, läheb ilmselt paljudele peale, aga ei riiva oma väljanägemisega kedagi. Korraga tulevad müügile nii sedaan kui ka universaal, kusjuures kahest õnnestunum on ehk just viimane. Luukpärakeret uuest Avensisest enam ei ehitata.

Kindla peale mängib Toyota ka uue Avensise sõitjateruumis. Kindla peale minek on Toyotal aidanud seni autosid müüa, ja – näib firma eeldavat, et – aitab ka edaspidi. Lihtsa kujundusega armatuurlaud on jätab kvaliteetse mulje, kuigi kõik plastpinnad pole eriline puutenauding. Täitsa omapärane on lisavarustusena pakutav jaapanipärane keskkonsooli tekstuur Takesumi, mis peaks meenutama bambust.

Ruumi ei ole Avensises vähe, nagu 4,7 meetri pikkuseks kasvanud autost võikski eeldada. Tõsi, suuremakasvulistel juhtidel kärbib lai keskkonsool põlveruumi ning klaaskatusega autol võib nappida pearuumi, aga siis peaks olema juba üle 1,90 m pikk.

Avensisega sõitmine valmistab positiivse üllatuse, sest säilitada on suudetud vana mudeli pehmepoolne mugavus, kuid lisatud tubli doos juhitavustäpsust. Avensis pole sugugi laisk vedelvorst, mis kurvi ei taha keerata ega ette antud kursil püsida, vaid järgib innukalt juhi käsklusi ja naudib käänulisi teid. Päris saksapärase juhitavusega pole siiski tegu, kuid mugavuse/juhitavuse kombinatsioon on kindlasti paigas.

Mida kiideti varasema mudeli juures ja mis väärib rõhutades kordamist uue Avensise juures, on sõidumüra või täpsemalt selle puudumine. Toyota Euroopa suurim sõiduauto on tõeliselt vaikne, käigu jutt tuule-, rehvi- või mootorimürast. See teeb pika teekonna rahustavaks, mis ongi ilmselt hea auto tunnusmärk.

Olulised uudised on Avensisel mootorivaliku osas, kusjuures märgusõnaks jääb mõistagi ökonoomsus. 1,8liitrise bensiinimootori ja variaatorkäigukastiga proovisõiduauto tarbib tehaseandmetel keskmiselt 6,7 l / 100 km, mis on hämmastavalt madal näitaja. Kuid üllatus tabab „ökoauto” gaasi vajutades – mainitud mootori ja käigukasti kombinatsioon suudab Avensist suurepäraselt edasi liigutada. Nimelt on uus 1,8liitrine mootor sama võimas kui vana 2liitrine, tagades 0–100 km/h tubli 10,4 sekundiga (manuaalil 9,4 sekundiga).

Valikus on endiselt ka 2liitrine mootor, kuid selle dünaamikaeelised on marginaalsed ning ka 1,6liitrine mootor, mille kütusekulueelised on marginaalsed. 1,8ne on seega ilmselgelt Avensise parim bensiinimootor, kuid kokkuvõttes vist ka üldse optimaalne valik, sest samas proovitud 2,2liitrine diiselversioon (156 hj) jättis üsna tühja tunde.

Toyota jaoks on suur uudis võimalus kombineerida diiselmootor automaatkäigukastiga, mille järele paljud kliendid Euroopas seni puudust tundsid. Nüüd on diiselautomaat-Avensis saadaval, kuid suureks üllatuseks ei kiirenda see autot sugugi paremini kui 1,8liitrine bensiinimootor. Lisaks on valikus 2liitrine diisel (126 hj), mida koos automaatkäigukastiga ei pakuta. Samuti ainult manuaalina on valikus võimsaim, 2,2liitrine 180hobujõuline diisel, mis tagab 0–100 km/h vaid 8,5 sekundiga. See on dünaamikasõpradele ka ainuke valik, sest 2,4liitrist bensiinimootorit Avensisele enam ei saa.

Kui Avensis juba veebruaris Eestis müügile jõuab, tõusevad selle hinnad vanaga võrreldes väga vähe. Baashind peaks olema 290 000 krooni kandis, nagu peamistel rivaalidelgi.

auto, mis kedagi ei eruta, aga mis paljudele meeldib

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4, otto, 1798 cm3
Võimsus108 kW 147 hj 6400 p/min
Pöördemoment180 Nm 4000 p/min
Käigukastvariaatorkäigukast
Tippkiirus200 km/h
Kiirendus10,4 s
Kütusekulu8,6/5,6/6,7 l/100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.