Kõige tulisem Colt

kiirus, juhitavus, varustus hind, sisemüra, mitteväljalülitatav stabiilsuskontroll

Ütlete pereauto, mõtlete igav, ütlete väike pereauto, mõtlete topelt igav? Kui nii, siis uuendatud Mitsubishi Colti Ralliart-versioon võiks sobida seda arvamust kummutama.

Viieukselise tava-Colti ebasportlikult kõrget kere täiendavad spoilerid ning rattakoopaid täitvad 16tollised kergrattad ei tee Ralliarti versiooni välimusest mingit sportlikku iludust, kuid lisavad siiski vajalikku vürtsi, mida küllap seda laadi autode ihalejad kõrgelt hindavad. Tipp-Colti ostmine peaks sujuma erakordselt lihtsalt: varustusnimekirja pole vaja süveneda, et otsustada, mida võtta, mida jätta, sest kõik on juba niikuinii peal.

Ja kraami leidub baasvarustuses rohkem kui ühel väikeautol tavaliselt: juba nimetatud valuvelgest vihmaandurini ja kiirushoidjast udulaternateni. Tõsi, 150hobujõuline Colt Ralliart maksab peaaegu 100 000 krooni rohkem kui kõige odavam Colt (75 hj), hinnad vastavalt 255 000 ja 159 000 krooni. Kõige odavama viieukselisega märgitakse hinnavaheks 80 000 krooni.

Avar sõitjateruum

Sõitjateruumis sportlikkust eriti ei toonitata, ühtpidi saab selle lugeda plussiks, teisalt jälle miinuseks. Liigse kiiruse rõhutamisega kaasneb oht muutuda maitsetuks, seda pole Colti puhul kindlasti juhtunud. Küll aga jääb kiirel sõidul vajaka informatsioonist autoga toimuvast. Kui õlirõhu näidiku puudumisega saab veel leppida, siis jahutusvedeliku termomeetri puudumine on küll liiast. Tõsi, armatuurlaual leidub märgutuli, kuid inforikkuselt ei suuda see võistelda korraliku kellaga.

Küll aga pakuvad istmed piisavat külgtuge, et ka kurvides kindlalt sadulas püsida. Sportlikkus pole söönud grammigi praktilisusest. Tagaistujatele leidub lahedalt nii pea- kui ka jalaruumi, kasuks tuleb sile, kesktunnelita põrand. Pakiruumi mahuks teatab Mitsubishi 186 liitrit, mida on paarikümne liitri jagu eelkäijast rohkem. Ruumi võimaldab tõhusamalt kasutusele võtta korruste süsteem: pakiruumi saab jagada kolmeks.

Ühtaegu nii laisk kui ka kiire

150hobujõuline turbomootor pakub ühtpidi sportlikku dünaamikat, teisalt aga võimaldab juhil laiselda. Nimelt ei pea tavasõidul käike kuigi sagedalt vahetama: 1,1tonnise tühimassiga Colt kiirendab selle 210njuutonmeetri toel peaaegu igast asendist. Kui aga hoida tahhomeetri osuti kõige magusamal alal, tippvõimsust pakutakse 6000ndel, momenditippu 3500 pöördel, kaasnevad sellega erksad reaktsioonid ja innukas minek.

Vedrustus erineb tava-Coltist märkimisväärselt: teised on vedrud, amortisaatorid, stabilisaatorvarvad; mõistagi tugevdati ka kere. Colt Ralliart paistab silma väikese auto kohta erakordselt stabiilse käitumisega, probleeme ei valmistanud ei lumelobjakas ega kiilasjää. Sõidutunnetuse kohta saab lausuda vaid kiidusõnu. Jäiga vedrustusega kaasnevad paraku raputused ebatasasel teel, sõidumüragi pole just tagasihoidlik. Tuleb tähele panna et need sõnad käivad just sportliku Ralliart-mudeli kohta, tava-Colt on pehmem.

Sportlikku sõitu silmas pidades osutub miinuseks mitteväljalülitatav stabiilsuskontroll. Jah, poisikeste kannakaid käbedama jalakäija kiirusel jäätunud parkimisplatsil saab tänu lamellrehvidele käsipiduri abil teha, kuid lumerajal suurel kiirusel ja juhitavas libisemises pikka poognasse lennata mitte. Stabiilsuskontroll sekkub ja rikub plaanid.

kiire ja hästi juhitav ning ka praktiline väikeauto, kuid arvestada tuleb sportlikkusest johtuvate ebamugavustega.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind255 000 kr
MootorR-4, otto 1468 cm3
Võimsus110 kW 150 hj 6000 p/min
Pöördemoment210 Nm 3500 p/min
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus210 km/h
Kiirendus7,6 s
Kütusekulu8,6/5,7/6,9 l/100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.