Alfa Romeo GT: kapriisidega kaunitar

disain, juhitavus stabiilsuskontroll pole väljalülitatav, jäik vedrustus

Alfa Romeo GT-d saab kas armastada või vihata, külmaks ei tohiks väikeste kapriisidega iludus küll kedagi jätta.

Ahvatlev välimus, korralik dünaamika ja tippklassi juhitavus on omadused, mida ühelt Alfa Romeolt esmajärjekorras ootaks. GT-l on need kõik olemas. Aga, andku alfistad andeks, leidub ka pisiasju, mis võiksid – kuidas nüüd öeldagi – teisiti olla.

Külge ette ei saa

Alfa Romeo ja Saabi kohta mõne kriitilise märkuse tegemine on nagu Markko Märtini kritiseerimine – fännid teevad kobiseja kõrvad kohe tuliseks. Mõne muu, vähem emotsionaalse margiga on lood nagu poliitikutega: kriitikale kiidetakse takka või ei viitsita üldse välja teha.

Ei, see polnud sissejuhatus kriitikalaviinile. Kobisemiseks pole tegelikult põhjust. Alfa põhiväärtused on GT puhul paigas – kui tahhomeetri osuti end tikksirgelt püsti ajab ja asfaldilint järjest kitsamaks kahaneb, ei mängi mingit rolli see, et käed said pakiruumi avamisel poriseks.

Proovisõiduautol olnud 165hobujõuline, kaheliitrise töömahuga mootor kiirendab Alfa GT sajani 8,7 sekundiga. Tegemist pole ülivõrdeid vääriva näitajaga, kuid mootori võimsus- ja momendikõveratega täpsesse kooskõlla seatud ülekanded ei anna võimalust vähimakski nurinaks auto dünaamika aadressil. Pealegi on ju olemas ka 3,2liitrise V-6-mootoriga Alfa GT, mille kiirendusaeg 0–100 km/h on kahe sekundi võrra lühem.

Igatahes talvisel ajal oli 165 hobujõust ja 206 njuutonmeetrist rohkem kui küll. Kaapeväldik pakub head tuge libedatel kohaltvõttudel ning kui on soov rehvivile saatel kohalt võtta, saab selle välja lülitada.

Kahetsusväärne on aga, et stabiilsuskontroll pole väljalülitatav. Tolle tööle küll midagi ette heita saa, abi libedal teel on tõhus ja häälestus piisavalt tolerantne sportlikuks sõiduks, kuid just talvistes tingimustes, kui Alfa juhil peaks tulema soov jäärajal autost sajaprotsendilist mõnu tunda, jääb parim osa sellest ehk külglibisemisega kurvide läbimine ära. Stabiilsuskontroll püüab auto otsekursil hoida. Tavalise pereauto puhul poleks põhjust ESP (Alfa Romeo kasutab lühendit VDC) väljalülitamisvõimalust igatseda, kuid GT võiks libisemist siiski võimaldada.

Mõistlik kütusekulu

Siiski on GT pereautoks täiesti sobiv: tagaiste on erinevalt mitmest teisest kupeest täiesti kasutatav ning pakiruum kupee kohta küllaltki mahukas. 320 liitrit sedaanide konkurentsis pole muidugi miski näitaja.

Pakiruumi ava on suur, kuna see avaneb koos tagaklaasiga. Muide, ka tagaistmed on allaklapitavad ja varustatud suusaluugiga. Samuti tähendab 8,7liitrine keskmine kütusekulu sajale kilomeetrile, et igapäevaautona on GT täiesti vastuvõetav.

Automatiseeritud käigukast Selespeed võimaldab valida kolme programmi vahel: automaatne linnarežiim (miski ei takista ka maanteel kasutamist, nimetus on lihtsalt City), sportrežiim ja käsitsi vahetamine. Viimast saab toimetada nii käigukangi kui roolil asuvate labade abil.

Automaatrežiimis sujuvalt sõita püüdes on käiguvahetushetkedel abiks mõningane gaasipedaali järelelaskmine, vastasel korral võib Selespeedi jõnksutamine häirima hakata. Tuleb siiski lisada, et Selespeed töötab sujuvamalt kui nii mõnegi teise tootja automatiseeritud käiguvahetus.

Vedrustus on ehitatud sportlikku sõitu soosivalt jäigaks, tegemist on Alfa Romeo 156-lt üle võetud ja mõnevõrra kohendatud vedrustuslahendusega. Tänavaaugud loeb GT üle korraliku raamatupidaja täpsusega, aga kui satub kiirele ja kurvilisele teele, mõnuleb kui kala vees.

stiilne auto kiirusekummardajatele

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind490 000 krooni
MootorR-4, otto, 1970 cm³
Võimsus121 kW (165 hj) 6400 p/min
Pöördemoment206 Nm 3250 p/min
Käigukast5käiguline Selespeed
Tippkiirus216 km/h
Kiirendus8,7 s
Kütusekulu12,2/6,7/8,7 l / 100 km
Hooldevälp
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.