Honda FR-V ründas rekordeid

hea juhitavus, praktilisus, dünaamika sisemüra

Kuuekohaline, aga kahe istmereaga FR-V võib väliselt ehk kohmakagi mulje jätta, kuid kui sõiduks läheb, ei ole parklas tukkunud häbelikust paksukesest enam jälgegi. Mahtuniversaal FR-V tuiskab kurvides hea sedaani kindluse ja täpsusega.

Viieukselise Civicuga sama pikk ja linnadžiibi CR-V-ga platvormi jagav FR-V sõitis platsikatsel senise rohkem kui viiekohaliste mahtuniversaalide rekordiomaniku Volkwagen Touraniga võrdse tulemuse slaalomis (60 km/h) ja saavutas vaid 1 km/h võrra tagasihoidlikuma keskmise kiiruse põikekatsel (58 km/h).

Ehkki vedrustuse tüüp on üle võetud CR-V-lt, ees MacPherson tüüpi ja taga topeltõõtsharkidega, on seda põhjalikult muudetud. Vedrustuse käik on lühem ja mahtauto puhul paratamatu kõrge raskuskese on kompenseeritud laiema rööpmega. Muudetud on ka geomeetriat, kuid vedrustust ei ole aetud ebamugavalt jäigaks.

FR-V ei ole kindlasti hõljuvalt pehme sõiduga, pigem mõõdukalt jäigapoolne, võimaldades veel mugavat sõitu kehvematel teedel, kuid tingimata juhitavuses. Rool on täpne ja tagab ka korraliku tunnetuse.

Kaheliitrine mootor, sama 150hobujõuline i-VTEC, mis CR-Vl-gi, kiirendab FR-V paigaltstardist sajani 10,5 sekundiga. Kuid pereauto puhul on olulisem näitaja elastsus ehk möödasõidukiirendus. 192njuutonmeetrise pöördemomendiga mootor ärkab umbes 2000 pöördel minutis, magusaim hetk on kusagil 3500–4000 pöörde kandis. Viimane arv märgib ka momenditippu ja võimaldab möödasõidu kiiresti lõpule viia.

Maanteel 70–80 km/h sõitvast autost möödumist ei maksa muidugi kuuenda käiguga üritada, küll on aga kõrgeim käik hea võimalus maanteetempos madalaid mootoripöördeid kasutades kütust säästa.

Käiguvalits paikneb armatuurlaual. Kui alguses ongi seda pisut harjumatu kasutada, siis juba mõne kilomeetri järel tekib küsimus, miks ei võiks käigukang kõigil mahtuniversaalidel seal paikneda. Lahendus säästab ruumi, samas on kang roolile lähedal ja liikumistee lühike ning täpne.

Sõidumüra osas kuulub FR-V keskmike hulka. Linnakiirusel on ta küllaltki vaikne, kuid maanteetempos muutub domineerivaks rehvimüra. Kui võrrelda müramõõtmistulemusi Touraniga, on need viimase kasuks.

Viiesajalt kilomeetrilt tunnis tehtud pidurduskatse keskmine tulemus on 33,5 meetrit. Ees ventileeritavate ja taga ketaspiduritega FR-V jääb hädapidurdusel täpselt juhitavaks, suunakindluses pole vähimatki hälvet. Pidurite kuumenemine katseseeria lõpuosas tulemusele mõju ei avalda.

Kuus kahes reas

FR-V mahutab kuus inimest kahes reas – autos on kuus eraldi seatavat istet ja asendikombinatsioone palju.

Kolme esiistme üle rõõmustavad eelkõige väikeste laste vanemad. Lapseistme saab paigaldada ette keskele ning istet võib mõnevõrra tahapoole nihutada (võimalik 27 cm ulatuses) – nii on ruumi rohkem, laps ei sega juhti ning rahul peaksid olema kõik. Milline laps ei tahaks siis ees istuda?! Samuti on vanematel hea lapse tegemistega kursis olla ning suhtlemisvõimalused on paremad kui üle õla tagaistmel reisijaga asju ajades.

Honda siiski ei soovita sõidutada esiistmel alla 13 kg beebit. 9–18kilogrammise lapse puhul võib keskmist esiistet kasutada, kuid see soovitatakse sõidutada kõige tagumisse asendisse. Mõlemat esiistmel reisijat kaitseb avarii korral üks 860millimeetrise laiuse ja 133liitrise mahuga turvapadi.

Kahekesi või üksi ees istudes on mõnus keskmise istme seljatugi alla keerata ja seda käetoena kasutada, sama valemit saab kasutada tagareas. Talvejopega võib kogukam inimene juhikohal kurta ruumikitsikust, sest õlg on vastu ust, aga kergemas riietuses on sajakilosele ruumi piisavalt. Sõitjateruumi laiuseks märgitakse 1380 millimeetrit.

Tagaistujatel on jalaruumi piisavalt, klassi paremate hulka kuuluv meetrine nn puusapunktide vahe on selle veenvaks tõestuseks. Tagumise rea istmed on ükshaaval ja äärmiselt lihtsalt allakeeratavad. Pakiruumi suurendamiseks ei pea eemaldama istmete peatugesid, piisab vaid vastava hoovakese abil lukustuse vabastamisest ja seljatoe ettekallutamisest. Tulemuseks on sile põrand ja pakiruumi mahu kasv 439 liitrilt 1049-le.

Panipaiku jätkub: keskmise istme padi peidab endas panipaika, säärane leidub ka sama istme all sahtli näol. Roolist vasakul on väike laegas, samuti ustes jne.

FR-V kõige otsesemaks konkurendiks on samasuguse istmepaigutusega Fiat Multipla, laiemalt võttes aga kõik väikesed mahtuniversaalid, juba nimetatud Touran, Renault Megane Scenic, Opel Zafira jne.

Hea juhitavusega praktiline auto. Vaiksem sõitjateruum annaks maksimumkoori.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind325 000 krooni
MootorR-4, otto, 1998 cm³
Võimsus110 kW (150 hj) 6500 p/min
Pöördemoment192 Nm 4000 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus185 km/h
Kiirendus10,5 s
Kütusekulu11,0 / 6,9 / 8,4 l / 100 km
Hooldevälp
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.