Hyundai Getz käis iluravil
praktilisus, varustus igav ja hall sõitjateruum
Värskendatud välimusega Hyundai Getzi uus 1,4liitrine mootor annab superminile piisava särtsakuse, kuid on samas ökonoomne.
Välimuse värskendamise käigus oli eesmärgiks anda autole selgem ja sportlikum joon. Vahetati välja esilaternad, eesmine kaitseraud, uuendati velgede valikut, lisati mõni uus värvitoon ja tehti veel mõningaid pisiuuendusi. Tulemus pole ülearu pilkupüüdev ja uhkeldav, pigem meeldivalt asjalik. Sportlikkuse nägemiseks peab üht-teist peituma ka vaataja silmades.
Asjalik ja praktiline
Just asjalikkus ja praktilisus on Getzi peamised märksõnad. Uus 1,4liitrine, 97hobujõuline mootor on oma juba 3200 pöördel saada oleva 125njuutonmeetrise tippmomendiga täpselt parasjagu särtsakas. See saab hakkama väikese auto kärme liigutamisega ega jää hätta maanteemöödasõitudega. Samas ei nõua särtsakas mootor ülearu sagedast tankla külastamist: keskmine kütusekulu on 5,9, linnas 7,4 liitrit sajale kilomeetrile. Pakutakse ka automaatkäigukasti ja ehkki see on linnaliikluses kahtlemata mugavam, hüppab linnakulu paraku koguni 9,1 liitri peale saja kilomeetri kohta. Mugava vedrustuse ja klassi kohta vaikse sõitjateruumiga Getziga linnaliikluses toimetamine on lihtne, väljavaade hea, manööverdamine hõlbus. Viimasele aitavad kaasa uued tagumised peatoed – nähtavus on nüüd parem. Ruumi on autos piisavalt, sisustus lihtne ja ülilakooniline. Prooviauto tumehall armatuurlaud ja sama tooni rool mõjuvad erkpunase ja rõõmsailmelise välimuse taustal vastuolulise ja kahtlemata igavana. Hallus sõltub siiski varustusest, pakutakse ka veidi erksamat kombinatsiooni. Kasutusomadused on see-eest paigas. Ruumi on piisavalt, 288liitrine pakiruumgi parasjagu mahukas. Tagumise istme seljatoe saab alla keerata, samuti on võimalus need seejärel koos istepadjaga üles keerata ja kokkuvoldituna esiistme külge kinnitada. Selle liigutusega kasvab pakiruum peaaegu kuupmeetrini. Getzi hinnad algavad 142 900 kroonist. Kõik vajalik on baasversioonilgi olemas: ABS, roolivõimendi, neli turvapatja jne. Enamgi veel: isegi istmesoojendused ja konditsioneer mahuvad baasmudeli hinna sisse, elektrilised aknatõstukid aga siiski mitte.
Tubli supermini ilma märkimisväärsete miinusteta ja erakordsete plussideta.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind164 900 krooni |
MootorR-4, otto, 1399 cm3 |
Võimsus71,3 kW (97 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment125,5 Nm 3200 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus174 km/h |
Kiirendus11,2 s |
Kütusekulu7,4 l / 100 km |
Hooldevälp |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad2 |