Ennekuulmatu! Uskumatu!

juhitavus, mugavus, kvaliteet, Porsche mark diisli häälekus madalate pööretel, tagaistmel vähe ruumi

„Diiselmootoriga Porschet,” pomiseb Porsche entusiast selgituseks, kui on Nürburgringi äärses hotellis öösel karjudes ja higisena ärganud ning abikaasa küsib, mida ta unes nägi.

Unenäost on saanud tegelikkus. Diisel-Porsche on tõesti olemas. Siiski mitte 911, vaid Cayenne, mida kõige tulihingelisemad entusiastid päris õigeks Porscheks ei pea, kuid mis samas puhtalt ratsionaalselt võttes on Eesti oludesse kõige sobivam Porsche.

Püüdes veel kord emotsioone kõrvale jätta, tuleb nentida, et enamik Euroopas müüdud suuri džiipe liigub diiselmootori toel. Cayenne’i valikust diisel aga varem puudus. Pole keeruline mõista, miks oli Porschel tarvis mustast püstolist tangitav jõuallikas valikusse lisada.

Palju võimalusi

240hobujõulise V-6 diiselmootoriga Cayenne maksab Eestis 872 000 krooni, sama palju kui odavaim diisliga BMW X5, mille jõuallikas arendab 235 hobujõudu. Mercedes-Benz ML 320 CDI ja Audi Q7 3,0 TDI (muide, sama mootor, mis Cayenne’il) saab mõnikümmend tuhat krooni odavamalt. Mõistagi leidub varustuspakettides erinevusi. Cayenne’i põhivarustus jätab normimisruumi vaid istmesoojenduste jagu, muu, valuvelgedest kuni elektriliselt reguleeritavate istmete ning nn osalise nahkpolsterduseni, sisaldub hinnas.

Muidugi leidub ka kolmele A4 lehele mahtuv lisade nimistu, kust võib valida näiteks maastikusõidu paketi või teleri või elektrilise tõstukiga tagaluugi või ... enam-vähem kõik, mida suudate välja mõelda, seal ka suurema või väiksema rahasumma eest saadaval on.

Sõitjateruumi viimistlustöö ja materjalid kuuluvad hinnasildile ja margile kohaselt tippklassi. Kui esiistmetel sõitjatel pole kurta millegi üle, siis tagaistmel võiks auto 4,8meetrist pikkust arvestades siiski rohkem ruumi olla.540liitrine pakiruum on aga igati tasemel nagu ka 3,5tonnine haagiseveovõime.

Natuke jääb tipust puudu

Väliselt ei erine diisel-Cayenne bensiinimootoriga sõsarast millegi poolest, isegi ühtegi Porschele harjumatule kütuseliigile viitavat pisikest sildikest pole. Sisemuses vihjab diislile tahhomeetril Porsche kohta harjumatult madalal paiknev punane joon: mootorit polegi tarvis kannustada rohkem kui 4500ni, sest tippvõimsust pakutakse vahemikus 4000–4000 pööret minutis ja maksimaalset pöördemomenti 550 njuutonmeetrit 2000 ja 2250 pöörde vahel.

Audi tehases Ungaris valmistatav diisel töötab luksusdžiibile kohaste viimistletud maneeridega, kuid siiski mitte nii ülirafineeritult kui näiteks BMW uusimad tippdiislid. Ennekõike on küsimus akustikas madalatel mootoripööretel.

Paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni suudab see jõuallikas 2,2tonnise Cayenne’i kiirendada 8,3 sekundiga, keskmiseks kütusekuluks teatab Porsche 9,3 liitrit sajale kilomeetrile. Needki näitajad on tasemel, kuid BMW X5 paneb vastu 8,1sekundilise kiirendusaja ja ka 8,1liitrise kütusekulu.

Maastiku- ja teesõidu omaduste kombineerimisel osutab tõhusat abi muudetav kliirens ja seatav amortisaatorite jäikus. Samadel põhjustel suudab Cayenne olla ühtviisi tasemel nii auklikul kruusteel kui ka kiirel sõidul asfaldil.

Hoolimata suurest massist esineb Cayenne kurvilisel teel nõtkelt ning sitke mootor suudab oma nobedate reaktsioonide ning jõuliste tõmmetega tagada ka sportliku sõidulusti. Mis tuletab meelde, et hoolimata diiselmootorist on tegemist siiski Porschega.

heal tasemel luksusdžiip, mis uuematele rivaalidele jääb siiski nüanssides alla.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind872 000 kr
MootorV-6, diisel, 2967cm3
Võimsus176 kW 240 hj 4000 - 4400 p/min
Pöördemoment550 Nm 2000 - 2250 p/min
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus214 km/h
Kiirendus8,3 s
Kütusekulu11,6/7,9/9,3 l/ 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.