Džiibisugemetega linnaristleja
disain, sõiduomadused, ökonoomsed mootorid kallis hind, lühikesed istmepadjad, nelikveolise väike kliirens
Toyota Urban Cruiser kombineerib jõulise välimuse väikeste välismõõtmetega, olles küllap ennekõike ahvatlev neile, kes soovivad väikeautot kergelt džiibilikus kastmes.
Kui Urban Cruiser oleks veel ka näiteks erkpunast või kollast värvi, võiks see oma atleetlike (ja see atleet ei ole vibalik staier, vaid musklis sprinter) kerejoontega panna mööda sõites pöörduma nii mõnegi pea. Halli värv, nagu fotodel, lämmatab aga kõik disainerite püüdlused.
Poolenisti nimekaimu, Land Cruiseriga, ühendab Urban Cruiserit peale tootja veel ka nelikvedu. Tõsi, „urbaneid” on nii nelik- kui ka esiveolisi. Nelikveolistena ennustab Toyota müüvat umbes kolmandiku Urban Cruisereid. Paraku on nelikveoline mudel väiksema kliirensiga kui esiveoline, 140 millimeetrit 160 vastu.
Eestis maikuus müügile jõudva Urban Cruiseri hinnad algavad umbes 250 000 kroonist. Peamise rivaali Suzuki SX4 hindade alampiir asub aga 209 900 kroonil, nelikveolisena maksab SX4 sama palju kui odavaim esiveoline Urban Cruiser.
Mis puutub turvavarustusse, siis selles osas on Urban Cruiser eesrindlik, lisaks tavapärasele sisaldub hinnas ka avarii puhul juhi põlvi kaitsev turvapadi. Mugavuse osas jätab baasmudel aga soovida: konditsioneeri pole, välise heliseadme ühendamisvõimalust samuti mitte, nagu ka tagumisi elektrilisi aknatõstukeid.
Argine sisemus
Urban Cruiseri sisemus on üsna argine. Väikese vallatusena mõjub armatuurlaualt alla „voolav” hõbedane keskkonsool oma illuminaatorilaadse ekraaniga, kuid sellega trikid piirduvadki.
Väikeste välismõõtude taustal osutub sõitjateruum üllatavalt avaraks, kuid teeb siiski kompromisse mugavuse osas. Nii võiksid olla istmepadjad oluliselt pikemad ja toetada jalgu suuremas ulatuses. Rooli kauguse suurem reguleerimisulatus võimaldaks paremini paika panna isteasendi juhikohal: kui kehaasend hea, jääb rool veidi kaugeks, kui käed õigesti roolil, on jälle jalad liiga konksus. Muidugi sõltub asendi paika saamise täpsus ka kehamõõtudest, kõigil seda probleemi kindlasti pole.
Tagaistmel jagub ruumi piisavalt. 314liitrist pakiruumi saab ka istmete klappimise abil suurendada, kuid siledat põrandat selle tulemusena siiski ei teki – aste jääb sisse.
Sõiduomadustelt on Urban Cruiser vilgas, olles kindel nii kurvilisel asfaltteel, kuid piisavalt mugav ka auklikul rajal. Väikesed mõõdud ning hea nähtavus juhikohalt teevad ka manööverdamise piisavalt hõlpsaks. Sõitjateruum on ka vaikne.
Seiskab automaatselt mootori
Mootorvalikus leiduvad 1,3liitrine 101 hobujõudu arendav bensiini põletav ja 1,4liitrine 90hobujõuline diislikütust tarbiv jõuallikas. Mõlemad mängivad hästi kokku kuuekäigulise manuaalkäigukastiga, mis võimaldab õnnestunud moel ära kasutada mootorite omadusi nii madala kütusekulu kui ka dünaamika saavutamiseks.
Bensiinimootori saab varustada Stop & Start nimelise süsteemiga, mis lülitab mootorit automaatselt sisse-välja sõltuvalt vajadusest. Näiteks foori taga peatudes, kui sees on vabakäik ning sidur lahutamata, lülitub mootor välja, käivitudes uuesti siduripedaali vajutusest. Asjaolusid, mida süsteem arvestab, leidub teisigi. Näiteks ei lülitata mootorit välja, kui sõitjateruumi temperatuur pole jõudnud soovitud tasemele, samuti siis, kui aku pole piisavalt laetud jne.
Toyota ütleb Stop & Start süsteemi säästvat linnasõidus kuni neli protsenti kütust. Bensiinimootoriga Urban Cruiseri keskmiseks kütusekuluks teatab tootja 5,5 liitrit sajale kilomeetrile.
Kui bensiinimootorit saab, vaid esiveolisele versioonile, siis diislit paigaldatakse nii esi- kui ka nelikveolisele. Kütusekulu on keskmiselt vastavalt 4,5 ja 4,9 liitrit sajale kilomeetrile ning reipust tänu 205njuutonmeetrisele pöördemomendile laias vahemikus väikese auto kohta piisavalt.
Nelikveosüsteem jagab veojõudu esi- ja tagarataste vahel suhtes 100 : 0 kuni 50 : 50 sõltuvalt sõiduoludest. Nelikvedu saab ka lukustada, kuid sellisena püsib see kuni kiiruseni 40 km/h.
omapärane ja mugav linnaauto, mis võiks olla odavam või praeguse hinna puhul sisaldada rohkem mugavusvarustust.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindu 250 000 krooni |
MootorR-4, otto, 1329 cm³ |
Võimsus74 kW (101 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment132 Nm 3800 p/min |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus175 km/h |
Kiirendus12,5 s |
Kütusekulu6,6/4,9/5,5 l 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad9 |