Džiibisugemetega linnaristleja

disain, sõiduomadused, ökonoomsed mootorid kallis hind, lühikesed istmepadjad, nelikveolise väike kliirens

Toyota Urban Cruiser kombineerib jõulise välimuse väikeste välismõõtmetega, olles küllap ennekõike ahvatlev neile, kes soovivad väikeautot kergelt džiibilikus kastmes.

Kui Urban Cruiser oleks veel ka näiteks erkpunast või kollast värvi, võiks see oma atleetlike (ja see atleet ei ole vibalik staier, vaid musklis sprinter) kerejoontega panna mööda sõites pöörduma nii mõnegi pea. Halli värv, nagu fotodel, lämmatab aga kõik disainerite püüdlused.

Poolenisti nimekaimu, Land Cruiseriga, ühendab Urban Cruiserit peale tootja veel ka nelikvedu. Tõsi, „urbaneid” on nii nelik- kui ka esiveolisi. Nelikveolistena ennustab Toyota müüvat umbes kolmandiku Urban Cruisereid. Paraku on nelikveoline mudel väiksema kliirensiga kui esiveoline, 140 millimeetrit 160 vastu.

Eestis maikuus müügile jõudva Urban Cruiseri hinnad algavad umbes 250 000 kroonist. Peamise rivaali Suzuki SX4 hindade alampiir asub aga 209 900 kroonil, nelikveolisena maksab SX4 sama palju kui odavaim esiveoline Urban Cruiser.

Mis puutub turvavarustusse, siis selles osas on Urban Cruiser eesrindlik, lisaks tavapärasele sisaldub hinnas ka avarii puhul juhi põlvi kaitsev turvapadi. Mugavuse osas jätab baasmudel aga soovida: konditsioneeri pole, välise heliseadme ühendamisvõimalust samuti mitte, nagu ka tagumisi elektrilisi aknatõstukeid.

Argine sisemus

Urban Cruiseri sisemus on üsna argine. Väikese vallatusena mõjub armatuurlaualt alla „voolav” hõbedane keskkonsool oma illuminaatorilaadse ekraaniga, kuid sellega trikid piirduvadki.

Väikeste välismõõtude taustal osutub sõitjateruum üllatavalt avaraks, kuid teeb siiski kompromisse mugavuse osas. Nii võiksid olla istmepadjad oluliselt pikemad ja toetada jalgu suuremas ulatuses. Rooli kauguse suurem reguleerimisulatus võimaldaks paremini paika panna isteasendi juhikohal: kui kehaasend hea, jääb rool veidi kaugeks, kui käed õigesti roolil, on jälle jalad liiga konksus. Muidugi sõltub asendi paika saamise täpsus ka kehamõõtudest, kõigil seda probleemi kindlasti pole.

Tagaistmel jagub ruumi piisavalt. 314liitrist pakiruumi saab ka istmete klappimise abil suurendada, kuid siledat põrandat selle tulemusena siiski ei teki – aste jääb sisse.

Sõiduomadustelt on Urban Cruiser vilgas, olles kindel nii kurvilisel asfaltteel, kuid piisavalt mugav ka auklikul rajal. Väikesed mõõdud ning hea nähtavus juhikohalt teevad ka manööverdamise piisavalt hõlpsaks. Sõitjateruum on ka vaikne.

Seiskab automaatselt mootori

Mootorvalikus leiduvad 1,3liitrine 101 hobujõudu arendav bensiini põletav ja 1,4liitrine 90hobujõuline diislikütust tarbiv jõuallikas. Mõlemad mängivad hästi kokku kuuekäigulise manuaalkäigukastiga, mis võimaldab õnnestunud moel ära kasutada mootorite omadusi nii madala kütusekulu kui ka dünaamika saavutamiseks.

Bensiinimootori saab varustada Stop & Start nimelise süsteemiga, mis lülitab mootorit automaatselt sisse-välja sõltuvalt vajadusest. Näiteks foori taga peatudes, kui sees on vabakäik ning sidur lahutamata, lülitub mootor välja, käivitudes uuesti siduripedaali vajutusest. Asjaolusid, mida süsteem arvestab, leidub teisigi. Näiteks ei lülitata mootorit välja, kui sõitjateruumi temperatuur pole jõudnud soovitud tasemele, samuti siis, kui aku pole piisavalt laetud jne.

Toyota ütleb Stop & Start süsteemi säästvat linnasõidus kuni neli protsenti kütust. Bensiinimootoriga Urban Cruiseri keskmiseks kütusekuluks teatab tootja 5,5 liitrit sajale kilomeetrile.

Kui bensiinimootorit saab, vaid esiveolisele versioonile, siis diislit paigaldatakse nii esi- kui ka nelikveolisele. Kütusekulu on keskmiselt vastavalt 4,5 ja 4,9 liitrit sajale kilomeetrile ning reipust tänu 205njuutonmeetrisele pöördemomendile laias vahemikus väikese auto kohta piisavalt.

Nelikveosüsteem jagab veojõudu esi- ja tagarataste vahel suhtes 100 : 0 kuni 50 : 50 sõltuvalt sõiduoludest. Nelikvedu saab ka lukustada, kuid sellisena püsib see kuni kiiruseni 40 km/h.

omapärane ja mugav linnaauto, mis võiks olla odavam või praeguse hinna puhul sisaldada rohkem mugavusvarustust.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindu 250 000 krooni
MootorR-4, otto, 1329 cm³
Võimsus74 kW (101 hj) 6000 p/min
Pöördemoment132 Nm 3800 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus175 km/h
Kiirendus12,5 s
Kütusekulu6,6/4,9/5,5 l 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.