C3 Picasso seab lati kõrgele
disain, ruumikus, mugavus, varustus baashind
Citroën C3 Picasso täidab kõik väikesele mahtuniversaalile pandud ootused ja lisab veel laheda välimuse.
C3 Picasso rivaalid on tugevad, olgu nimetatud väikse mahtuniversaali sünonüüm Opel Meriva, samuti Renault Grand Modus, ka Honda Jazz, kuid trumpideta Citroëni uus mudel konkurentsitihedasse mängu ei astu. Esmalt: välimuse kaart on C3-l väga tugev. Võib-olla mõne jaoks liiga naiselik, kuid kindlasti omanäoline ja silmatorkav.
Hind esmapilgul tugevuste hulka justkui ei kuuluks, väikseimaks arvuks kirjutatakse hinnakirjas 220 000 krooni. Meriva saab oma kolmkümmend ja Grand Moduse lähedase võimsusega mootori (C3 Picasso baasmootor arendab 95 hj) puhul jämedalt kümme tuhat krooni odavamalt, Jazz on enam-vähem sama hinnaga.
Hind saab põhjenduse, kui süveneda varustusnimekirja: C3 Picasso põhivarustuses leiduvad näiteks roolilt juhtimisega raadio, kiirusehoidja, stabiilsuskontroll jpm. Superodava hinnaga Meriva ostja väntab aga esiaknaidki käsitsi üles, rääkimata muudest mugavuslisadest, mis tulevad alles kallimates varustuspakettides või lisadena. Nii Grand Moduse kui ka Meriva lihtsamatel versioonidel kuulub stabiilsuskontroll lisade hulka. Jazz on aga samuti hästi varustatud nagu C3 Picassogi.
Suur pakiruum
Hoolimata oma neljameetrisest pikkusest ei ahista C3 Picasso sõitjaid ruumipuudus ning ka pakkidele leidub piisavalt ruumi. Juhikoht on kõike muud kui tavaline: näidikuplokk asub armatuurlaua keskel ning seal pole ainsatki tavapärast osutitega mõõteriista. Spidomeetri ekraan kumab pimedas kergelt valgust ka väljapoole, lisades pimedas sõites C3 Picassole väljast vaadatuna laheda „kolmanda silma”.
Juhi vaatevälja ette ning ette-küljele saab tänu suurele tuuleklaasile ning külgmistele kolmnurkklaasidele iseloomustada kui esmaklassilist. Vaade manööverdamisel taha osutub siiski mõnevõrra piiratuks: kitsas tagaaken ning jämedad piilarid nõuavad oma. Muide, kõrgemal varustustasemel kuuluvad parkimisandurid juba hinna sisse. Manööverdamisele aitab kaasa mõistlik, 10,3meetrine pöördering.
Juhil aitab tagaistmel sõitjatel silma peal hoida lainurkpeegel, mille saab vajadusel laealusest laekast välja voltida.
500liitrine pakiruumimaht väärib nii väikese auto puhul aplausi. Lisaks sellele, et tegu on klassi parima näitajaga, pole mahtu saavutatud tagaistujate mugavuse arvelt ning pakkidele mõeldud ruumi saab ka tänu vahekorrusele paremini kasutada. Kui tagaistmed alla klappida, tekib pakiruum mahuga poolteist kuupmeetrit.
Mugavad sõiduomadused
Mootoreid saab C3 Picassole valida nelja hulgast: 95- ja 120hobujõuline bensiinimootor ning 90- ja 109hobujõuline diisel. Neist kõige ökonoomsemat sõitu pakub teadagi diisel, vajades keskmiselt vaid 4,7 liitrit kütust saja kilomeetri läbimiseks. Valiku võimsaim, 120 hobujõudu arendav mootor tarvitab keskmiselt 6,9 liitrit sajale kilomeetrile, andes mahtuniversaalile ka reipa dünaamika.
Vedrustus on C3 Picassol häälestatud mugavaks, auklik tee pole sellele mingi probleem, kuid ka juhitavusele ei saa teha etteheiteid. Kaldumine käänakutel jääb tagasihoidlikuks, kuid veidi norimisruumi jätab siiski roolitunnetus. Mugavust lisab vaikne sõitjateruum.
C3 Picasso kuulub väikeste mahtuniversaalide tippu. Suhteliselt kõrge baashind on seletatav väga hea baasvarustusega.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind234 900 krooni |
MootorR-4, otto, 1598 cm³ |
Võimsus88 kW (120 hj) 5660 p/min |
Pöördemoment160 Nm 4250 p/min |
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus188 km/h |
Kiirendus10,9 s |
Kütusekulu9,4/5,5/6,9 l / 100 km |
Hooldevälp30 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad8 |