Yarise tehnikauuendused on disainist tähtsamad

mugavus, ruumikus, säästlik, samas jõuline mootor baashind

Väikestest välistest uuendustest hoopis rohkem annab endast põhjust kirjutada Toyota Yarise kapoti alla jõudnud uus mootor.

Uue ja vana Yarise eristamiseks tuleks need kõrvuti ajada ja detaili kaupa võrdlema hakata, väikeseks spikriks katsetajatele: väikesed muudatused puudutavad mõlemat kaitserauda, nii esi- kui ka tagalaternaid ning veel mõnda pisiasja. Toyota isegi nimetab uuendatud mudelit „väikeste muudatustega Yariseks”, mitte uueks Yariseks.

Kuid uus 1,3liitrine mootor ületab uudisekünnist küll: see arendab sada hobujõudu, töötab viimistletult, liigutab väikest autot särtsakalt ning vajab keskmiselt vaid 5,1 liitrit bensiini saja kilomeetri läbimiseks. Oma rolli ökonoomsuses mängib ka kuuekäiguline manuaalkäigukast, mis võimaldab hoida mootorit erinevatel kiirustel parimas pööretevahemikus.

1,3liitrise mootoriga kaasneb ka Start & Stop süsteem, mis automaatselt seiskab ja taaskäivitab jõuallika. Peamisteks tingimusteks mootori seiskamiseks näiteks foori taga rohelist tuld oodates on vabakäik ja lahutamata sidur, kuid asjaolusid, mida juhtelektroonika arvestab, leidub teisigi, näiteks välistemperatuur. Keda mootori automaatne sisse-välja lülitamine peaks häirima, saab süsteemi enda välja lülitada.

Uuendati ka liitrise töömahuga kolme silindriga jõuallikat, laskumata tehnilistesse üksikasjadesse sai mootor selle tulemusena ökonoomsem ning puhtam. 1,4liitrine diisel on uuenduste tulemusena veidi võimsam ja momendirohkem, kuid ühtlasi ka säästlikum.

Ei ole kõige odavam

Uuendatud Yaris sõidab sama mugavalt ja väikese auto kohta vaikselt nagu tegi seda varasemgi. Ka ruumi jätkub nii esi- kui ka tagaistmel sõitjatele ning nende pakkidele. Praktilisust suurendab võimalus liigutada edasi-tagasi ka tagaistet.

Hinnad algavad 166 900 kroonist, mitmete rivaalide hinnakirja alumine ots asub siiski madalamal. Baasvarustuses sisaldub neli turvapatja, kuid näiteks stabiilsuskontroll tuleb lisade nimistust juurde otsida. See pole aga Yarise suurusklassi puhul sugugi haruldane.

kui välised muudatused võivad jääda märkamatuks, siis uus mootor annab uuenduskuurile tõsisema tähenduse.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind199 900 krooni
MootorR-4, otto, 1329 cm³
Võimsus74 kW (100 hj) 6000 p/min
Pöördemoment-
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus175 km/h
Kiirendus11,7 s
Kütusekulu6,2/4,5/5,1 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.