Golf Plus õpetab arvutama
praktilisus, sõiduomadused, TSI ja DSG baasvarustus, TSI ja DSG hind, välimus
Uue Volkswagen Golf Plusi eristamine vanast kujuneb isegi Volkswagenitega harjunutele parajaks pähkliks, kuigi kasutusomadustelt on endiselt tegu tubli tegijaga.
Kui paljud on süüdistanud uut Golfi vanaga sarnanemises, siis uue Golf Plusi tunnistamisel uueks jäävad hätta isegi need, kes vanaga korduvalt sõitnud. Üksnes senise mudeli omanikud märkavad ehk uut iluvõret ja mustaks värvitud alumist õhuvõtuava, mis kokkuvõttes jätavad eestvaates korrastatuma ilme. Tuled nii ees kui ka taga on peaaegu samasugused, kuigi tagakaitseraua alaosas võib terav silm uusi jooni tabada.
Meeleldi tahaks tõdeda, et kesta all on uuendusi rohkem, aga esmajoones ei julge seda väita. Juhi isteasend on endiselt mõnusalt kõrge, et säiliks väljavaade ümbritsevale liiklusele. Volkswageni kinnitusel on sisustusmaterjalid paremad, päris uuena jääb sõitjateruumist silma aga ainult uue kujuga, toekam rooliratas (nagu Golfilgi) ja paremini vormitud istmed.
Ruumi pakub Golf Plus sõitjatele rohkelt, eriti kõrguses. Tagaistmelgi tundub olemine avaram kui Golfis, kuigi autode telgede vahe on võrdne. Olulise plussina Golfi ees pakub Golf Plus võimalust tagaistmeid edasi-tagasi nihutada, suurendades sedasi pakiruumi mahtu tagaistujate jalaruumi arvelt. Istme tavaasendis Golf Plusi pakiruum päris mahtuniversaali mõõtu välja ei anna, kuid neljaliikmeline perekond tavasõitudel ilmselt väga ka ei kurdaks.
Küll aga rõõmustavad selle perekonna suuremad ja väiksemad liikmed panipaikade üle, mida peaks jaguma kõigile. Armatuurlauas on parajad süvendid telefoni asetamiseks, mõlema esiistme all asuvad sahtlid ning ka tagaistujatele on keskkonsoolis kaks topsihoidjat. Miinusküljena selgub hinnakirja süvenedes, et paljud praktilised lahendused kuuluvad lisavarustusse.
Paraku ei leia baasvarustusest ka kiirusehoidjat, istmesoojendusi ega AUX-pistikut mõne pereliikme muusikamängija auto helisüsteemiga ühendamiseks. Inimsõbralikuma varustuse saamiseks tasub kohe alguses eelistada Comfortline-taset (16 000 krooni lisaks), kuid ka siis tuleb palju lisasid juurde osta.
Palju rõõmustavam on tõdeda, et head sõiduomadused kuuluvad Golf Plusi hinna sisse selle varustustasemest sõltumata. Taaskord on Volkswagen leidnud nauditava mugavuse ja juhitavustäpsuse kombinatsiooni, mis muudab auto juhtimise nauditavaks, kuid ei raputa pereliikmeid siniseks. Sõites on tunne, nagu oleks pisut kõrgemas ja raskemas Golfis, aga seda Golf Plus ju ka on.
Samasugused kiidusõnad käivad mootori ja käigukasti kohta. Täheühendid TSI (mootor) ja DSG (käigukast) tasub endale meelde jätta kuldse kombinatsioonina. Väle kiirendus, märkamatud-kiired käiguvahetused ning napp kütusekulu teevad rõõmu igale autojuhile, kindlasti ka pereisale.
Taaskord tuleb pidurit panna hinnakirja kiigates, sest 7käiguline DSG-käigukast paneb hinnale juurde 38 000 krooni ja 1,4liitrine TSI-mootor 28 000 krooni. Rahasäästu nimel võiks rahulduda ka manuaalkäigukastiga, aga siis kasseerib Volkswagen lisaraha (9700 krooni) stabiilsuskontrolli eest, mis on baasvarustuses vaid DSG-käigukastiga Golf Plusidel. Igal 300 000 krooni kanti tüüriva hinnaga autol peaks ESP baasvarustuses olema, rääkimata siis praktilisest pereautost.
praktiline kompaktne pereauto, mille lisavarustus lööb pere eelarvesse sügava augu.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind300 900 krooni |
MootorR-4, turbo, 1390 cm³ |
Võimsus90 kW (122 hj) 5000 p/min |
Pöördemoment200 Nm 1500 p/min |
Käigukastseitsmekäiguline robotkäigukast |
Tippkiirus195 km/h |
Kiirendus10,2 s |
Kütusekulu8,3/5,3/6,3 l 100 km |
Hooldevälp20 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |