Praktilisem, kuid endiselt ahvatlev

disain, praktilisus, sõiduomadused, rohkelt varieerimisvõimalusi ostul baasvarustus, väikesed puudused ergonoomikas

Universaalkere toob tarvilikku täiendust Opel Insignia mudelivalikusse, likvideerides mõned sedaani-luukpära puudused ning hoides tallel plussid.

Kui üldiselt kuuleb autotööstuse käekäigu kohta vaid suurt hala, sealhulgas eriti valjult Opeli emafirma General Motorsi poolt, siis Opelil endal läheb hästi. Selle aasta Euroopa autoks valitud Insigniat on vähem kui aastaga müüdud üle 85 000 ning seda vaatamata puudulikule valikule – Opel ütleb, et näiteks Saksamaal või Itaalias valiks valdav enamik pereauto ostjaist universaali, kuid see keretüüp Insigniast lisandus alles nüüd.

Juba sedaani-luukpära puhul oli Insignia eelkäija Vectra C-ga võrrelda vähe. Omas klassis ühe igavaima ja konkurentide kõrval ekstrakiirelt vananenud Vectra kohmakusest pole jälgegi ka Sports Toureri nime kandval universaalil. Sihvakas, sale ja sportlik välisilme on sellegi Insignia trumbiks. Seejuures ei tule suurt lõivu maksta praktilisusele, Insignia pakiruumi mõõtmeteks märgitakse igati arvestatavad 540–1530 liitrit. Eriti hea uudis on aga, et uue kerega likvideeriti muidu Insignia üks suurimaid puudusi: kupeelikult langeva katuse tõttu napivõitu pearuum tagumisel istmel sõitjatele. Muus osas pakub Insignia kõike, mida ühelt tasemel universaalilt oodata võiks: istmete seljatoed langevad tarvidusel alla ja moodustavad sileda põranda, väiksema kraami jaoks on sahtleid ja laekaid, lisavarustusena võib osta Flex Organizer relssidel pakieraldus-kinnitussüsteemi, samuti elektriliselt avaneva tagaluugi, mis tunneb ära, kui ülevalt mingi takistus seda segama peaks ning peatub siis. Ka saab luuki seadistada tõusma just soovitud kõrgusele.

Rohkelt valikuvariante

Kui Insignia ostu kaaluda, siis täpselt endale sobiva paketi saab kombineerida tehes valikuid kolme keretüübi, üheksa (edaspidi veelgi enama) jõuallika, kahe käigukasti ja veoskeemi, nelja varustustaseme ning hirmpika lisavarustuse nimekirja hulgast. Proovisõidu Sports Tourerite (bensiini-) mootorid olid turboga varustatud 1,6- ja kaheliitrised. Esimene neist on ühele mõistlikule pereautole just paras – sõidab vajadusel piisavalt kiiresti ja kütust eriti aplalt ei neela. Paraku näivad asjad hoopis teises valguses pärast kaheliitrise autoga sõitmist – selle 220 „hobust” tunduvad hoopis treenitumad olevat kui väiksema jõuallika 180, auto on muljetavaldavalt kiire, mootor töötab vaiksemalt ja kokkuvõttes jätab kogu komplekt ka kõrgema klassi auto mulje. Pealegi pakutakse seda automaatkäigukastiga koos, 1,6liitrist vaid manuaaliga. Kui hinnavahe 25 000 krooni ja liitri võrra suurem keskmine kütusekulu ei kohuta, tasub kindlasti kaheliitrist autot enne otsustamist proovida. Samuti võiks istuda tavaliste asemel korraks Insignia sportistmetesse, need näevad välja küll veidi hirmutavalt vormikad – et kas kõrgete kühmude ja kurvide otsas saab tõepoolest mugav olla – kuid praktikas ületavad need standardistmeid igas mõttes.

Vähesel määral võib norida muidu šikiilmelise ja luksusliku sõitjateruumi ergonoomika kallal: nuppe on Insignias kolme keskmise auto jagu ning kõikide nende kasutamaõppimine nõuab ettevõtlikkust. Esiistmete vahel asuv käetugi on pikakasvulise juhi jaoks liiga kitsas: käsi tahab üle selle kangesti topsihoidjasse vajuda ning manuaalkäigukasti 5.-6. käigu vahel lülitamine nõuab hoogsat käevibutust – kangi liikumistee on väga pikk. Need on siiski pisikesed apsakad muidu tublis tervikus, mis arvatavasti paljusid üldse ei sega ja millega teised kiirelt harjuvad.

Universaal maksab sarnasest sedaanist umbes kahekümne tuhande krooni võrra enam – Sports Toureri baashind on 316 710 krooni, 180 hobujõulise ja parema varustusega auto eest küsitakse 382 ja kaheliitrise 220 hj auto eest juba 407 000 krooni. Pikast nimekirjast varustust juurde valides – ja seda on kohati kange isu teha, võib Insignia hinna ka uljalt üle 600 000 krooni ajada.

Sports Tourer on teistest Insigniatest ruumikam, praktilisem ning muudelt omadustelt samal – ja seega kõrgel tasemel.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind408 986 kr
MootorR-4, turbo, 1598 cm³
Võimsus132 kW (180 hj) 5500 p/min
Pöördemoment230 Nm 2200–5500 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus220 km/h
Kiirendus9,2 s
Kütusekulu10,9/6,2/7,9 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.