Kiire ja mugav, kuid mitte eriti kirglik

disain, mugavus, ökonoomne ja võimas mootor tagaistmel vähe pearuumi, kiretud sõiduomadused

Mercedes-Benzi E-klassi kupee mugavuse ja sportlikkuse kombinatsioon sobib hästi Eesti teedele, kuid teravaid elamusi temast otsida ei maksa.

Jõuline välimus, mida eriti toonitavad laiad tagarattakoopad, ei peta: kiirust ja jõudu jagub E-klassi kupeele rohkem kui piisavalt. Reguleeritav vedrustusjäikus annab võimaluse auto seadmiseks sportlikumaks või eriti mugavaks, kuid ükskõik, kuhu suunas seadet ka ei krutiks, isegi kõige sportlikumas asendis jääb E-klassi põhisõnumiks siiski mugavus.

Sõiduomadusi saab iseloomustada kui ettearvatavaid ja turvalisi, hasarti ja seikluslikkust leidub seal üsna vähe.

Ei lase tukkuma jääda

E-klassi kupee hinnad algavad 658 400 kroonist, selle summa eest saab mudeli 250 CDI, millel kapoti all 204hobujõuline diiselmootor. BMW-l päris otsest rivaali vastu panna polegi, sest 5. seeriast kupeed pole, 6. seeria hinnad algavad oluliselt kõrgemalt, kõige lähemal on 3. seeria kupee. Muide, ega võrdlus 3. seeriaga täiesti kohatu olegi, sest E-klassi kupee baseerub tegelikult C-klassi platvormil. Audil astub E-klassi kupeele vastu mudel A5.

Baasvarustusega E-klassi kupee ei koonerda: hinnas sisalduvad nii kiirushoidik kui ka sportistmed, rääkimata elementaarsest. Eraldi tasub mainida samuti põhivarustusse kuulvat juhi tähelepanuvõimel silma peal hoidvat süsteemi: umbes 70 näitaja järgi, millest üks olulisemaid on sagedane sõidusuuna korrigeerimine, otsustab elektroonika roolikeeraja väsimuse üle ning teavitab puhkepausi vajalikkusest.

Lisavarustusest võib valida näiteks automaatse kaug- ja lähitulede ümberlülitamise. See süsteem eeldab biksenoon esilaternaid, millega kaasnevad omakorda valgusdioodidel töötavad päevatuled.

Sõitjateruum üllatusi ei valmista: soliidsed materjalid, korralik koostetöö ja nagu väliskujust aimata võis, napi pearuumiga tagaiste. Muide, tagaiste on mõeldud kahele, istekohtade vahel paikneb panipaik.

Kiire ja ökonoomne

Kui püüda mootorivalikut iseloomustada ühe sõnaga, siis oleks see ökonoomsus. Kuid tuleb tähele panna, et juba ammu ei tähenda säästlikkus, eriti noobelmarkide puhul, närutamist, kus raske aru saada, kas auto sõidab või seisab.

Võtame või väga viimistletud maneeridega töötava V-6 diisli, mis kuulub E 350 CDI kupee kapoti alla. See pakub 231 hobujõudu, 541 njuutonmeetrit, kiirendab auto paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 6,7 sekundiga, kuid tarvitab tootja andmetel keskmiselt 6,8 liitrit kütust sajale kilomeetrile. Et pöördemomendi tippu pakutakse vahemikus 1600–2400 pööret minutis, suudab kupee jõuliselt spurtida igalt vähegi mõistlikult sõidutempolt.

Muidugi pole madal kütusekulu saavutatud vaid mootori timmimisega. E-klassi kupee on nimelt seeriaautodest kõige väiksema õhutakistusega üldse (tegur 0,24), sellele ei saa vastu ülivoolujoonelised hübriididki. Mõistagi avaldab see oma tuntavat mõju kütusekulule, eriti just maanteekiirustel. Vaikseks jääb E-klassi kupee samuti igal kiirusel, mida Eestis lubatud arendada. Kruusateelegi keeramist pole põhjust peljata, mugavaks jääb kupee sealgi, ning kivikolksud on hästi summutatud.

mugav ja stiilne kupee, millel jääb puudu temperamendist.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind717 400 krooni
MootorV-6, diisel, 2987 cm³
Võimsus170 kW (231 hj) 3400 p/min
Pöördemoment540 Nm 1600–2400 p/min
Käigukastseitsmekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus6,7 s
Kütusekulu8,9/5,6/6,8 l / 100 km
Hooldevälp25 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.